نوجوان محکوم به قصاص از اعدام گریخت – حوادث

جمعه 19 خرداد 1396 دسته‌بندی نشده

روزنامه ایران: پسر نوجوان افغان که 7 سال پیش در جریان سرقت، پسر جوانی را با چاقو کشته و به قصاص محکوم شده بود، صبح دیروز بار دیگر به دادگاه کیفری یک استان تهران منتقل شد تا اینبار با توجه به ماده 191 قانون مجازات اسلامی محاکمه شود که طبق این ماده قانونی، افراد زیر 18 سال از مجازات اعدام معاف خواهند بود.

 پنجم بهمن سال 89 طی نزاعی خونین که در اتاقک سرایداری خانه‌ای واقع در محله تهرانپارس رخ داد، پسر جوانی به‌نام مجید – 23 ساله – با ضربه چاقو جان باخت.

ضارب و همدستش هم بلافاصله از صحنه جنایت گریختند اما با تلاش پلیس دستگیر شدند.

 

«وحید» نوجوان 16 ساله افغان که به اتهام شرکت در قتل و حبیب – 22 ساله – به اتهام مباشرت در نزاع تحت بازجویی قرار گرفتند.وحید در نخستین بازجویی‌ها، قتل را پذیرفت و با توجه به اعلام نظریه پزشکی قانونی، معاینه جسد و همچنین اقرار در جلسه محاکمه، با رأی قضات دادگاه کیفری تهران به قصاص محکوم شد. وحید درحالی که خودش را در زندان برای اعدام آماده می‌کرد در سال 92 با تصویب ماده 191 قانون مجازات اسلامی از قصاص معاف شناخته شد.

 

زیرا او در زمان ارتکاب قتل 16 سال سن داشت. تا اینکه دیروز وی از زندان به شعبه دهم دادگاه کیفری انتقال یافت تا این دادگاه به ریاست قاضی قربانزاده و با حضور قاضی غفاری – مستشار دادگاه – برای محاکمه دوباره او تشکیل جلسه دهد.

منبع : برترینها

کتانی های پرطرفدار و زیبای سال 2017 - جامعه

پایان تلخ زندگی دختر دانشجو چگونه رقم خورد؟ - حوادث

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا