نمایشگر گلکسی اس 9 بالاترین رتبه را از دیسپلی میت دریافت کرد – فناوری

پنج‌شنبه 10 اسفند 1396 فناوری

دیسپلی‌میت به بررسی نمایشگر جدیدترین کهکشانی سامسونگ پرداخته است و رتبه‌ی A+ را به نمایشگر این گوشی اعطا کرده است.

شباهت جدیدترین پرچم‌دار سامسونگ به گوشی قبلی سری اس، گلکسی اس ۸، به‌ویژه در قسمت جلوی گوشی غیرقابل کتمان است. همین مسئله باعث می‌شود با خود فکر کنیم که کره‌ای‌ها از برخی اجزای گوشی سال گذشته‌ی خود در گلکسی اس ۹ نیز استفاده کرده‌اند. این مسئله می‌تواند به‌خصوص در رابطه با نمایشگر پرچم‌دار جدید سامسونگ صحت داشته باشد؛ چرا که به استثنای حاشیه‌های باریک‌تر، تفاوت چندانی با نمایشگر گلکسی اس ۸ ندارد.

مقاله‌های مرتبط:

اما نباید اجازه دهیم شباهت ظاهری این دو نمایشگر ما را فریب دهد؛‌ طبق ادعای دیسپلی‌میت، در مقایسه با نمایشگر گلکسی اس ۸، بهبودهای قابل توجهی در نمایشگر کهکشانی جدید سامسونگ ایجاد شده است. همین مسئله باعث شده این نمایشگر از نگاه دیسپلی‌میت به‌عنوان بهترین نمایشگر اولد استفاده شده در میان گوشی‌های موجود در بازار شناخته شود. البته اگر بررسی‌های پیشین دیسپلی‌میت را دنبال کرده باشید، کسب این عنوان توسط سامسونگ چندان هم غیرقابل پیش‌بینی نبود.

البته باید توجه داشته باشیم که سامسونگ تغییرات شگرفی در نمایشگر جدید خود ایجاد نکرده و ممکن است اغلب افراد متوجه تغییرات انجام شده نشوند؛ اما طبق ادعای دیسپلی‌میت، این تغییرات موجب افزایش کلی کیفیت نمایشگر شده و به مصرف بهینه‌ی انرژی نیز کمک می‌کنند.

سامسونگ گلکسی اس ۹ پلاس / Samsung Galaxy S9 Plus

غول کره‌ای در نمایشگر سوپر امولد گلکسی اس ۹ چند ویژگی جدید را به نمایشگر مورد استفاده در پرچم‌دار پیشین خود اضافه کرده است. از میان این ویژگی‌ها می‌توان به کاهش روشنایی متغیر بین پیکسل‌ها اشاره کرد که باعث می‌شود دقت رنگ‌های نمایشگر گلکسی اس ۹ در عمل بی‌نقص باشد. ویژگی‌های کمکی جدیدی همچون تغییر و فیلتر رنگ‌ها نیز برای افرادی که از مشکلات بینایی رنج می‌برند مفید خواهد بود. دیسپلی‌میت سامسونگ را به‌ این دلیل که به کاربران اجازه داده کنترل بیشتری بر تغییر حالت صفحه داشته باشند مورد ستایش قرار داده؛ این در حالی است که گوگل در زمینه‌ی مدیریت رنگ نمایشگر پیکسل ۲ ایکس‌ال مورد انتقاد قرار گرفته بود.

بهبودهای انجام شده در نمایشگر گلکسی اس ۹ بازتاب دهنده‌ی دیدگاه کلی سامسونگ در رابطه با طراحی این گوشی است. غول کره‌ای به اعمال تغییرات جزئی در طرحی که پیش از این به بلوغ رسیده بود بسنده کرده است. دیسپلی‌میت اشاره می‌کند که کره‌ای‌ها تصمیم گرفته‌اند به‌جای تمرکز بر تغییرات بزرگ در نمایشگر اولد گوشی خود، توانایی خود را بر بهبود کیفیت و تجربه‌ی کاربران متمرکز کنند.

جدای از تغییرات انجام شده در نمایشگر گلکسی اس ۹، تغییر دیدگاه دیسپلی‌میت در مورد گزینش بهترین نمایشگر موجود از میان محصولات سامسونگ و اپل در ماه‌ها و سال‌های آینده می‌تواند جالب توجه باشد. پیش از معرفی آیفون ۱۰، سامسونگ در دنیای نمایشگرهای اولد تاج سلطنت را بر سر داشت و برتری اپل در زمینه‌ی نمایشگرهای ال‌سی‌دی غیرقابل انکار بود. اما اکنون که اپل نیز به استفاده از نمایشگرهای اولد روی آورده، به‌نظر می‌رسد دیسپلی‌میت باید در قضاوت میان محصولات اپل و سامسونگ، یکی را به‌عنوان دارنده‌ی بهترین نمایشگر انتخاب کند. اما با توجه به این‌که نمایشگرهای اولد مورد استفاده توسط اپل را نیز سامسونگ تولید می‌کند؛ در هر صورت کره‌ای‌ها برنده خواهند بود.


منبع : زومیت

سرویس استریم آنلاین اختصاصی فرمول یک F1 TV، معرفی شد - فناوری

مشکلات متداول جلسات روزانه‌ تیم‌ها - فناوری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا