نشانه های ابتلا به بیماری انگل را بشناسید! – گوناگون

دوشنبه 6 شهریور 1396 گوناگون

به گزارش جام نیوز،  بسیاری از مردم نمی دانند علت بسیاری از بیماری هایی که به آن گرفتار می شوند انگل است. حتی اگر بیمار نیستید توصیه می کنیم این مقاله را در نت نوشت حتما مطالعه کنید.

 

انسان ها هم میزبان انگل ها هستند. موجودی مرموز،عامل بسیاری از بیماری ها که ریاکارانه خود را حتی لابلای سم های تولیدی اش پنهان می کند و حتی پزشکان هم در بیشتر موارد مجبور به آزمایش می شوند تا به وجود این موجود خطرناک پی ببرند.

 

حضور علائم جانبی این موجود پلید باعث بیماری های زیادی می شود و میزبان را به دنبال درمان می فرستد. در واقع میزبان گول می خورد و ریشه بیماری را که انگل است درمان نمی کند بلکه به دنبال درمان اثرات جانبی آن میرود. بیماری بعد از مدتی دوباره سروکله ش پیدا می شود و چرخه دوباره تکرار می شود.

 

مروزه ثابت شده ۵۰ درصد جمعیت حتی در کشورهای توسعه یافته به انواع انگل ها و بیماری های ناشی از آن ها مبتلا هستند. بیشتر وقت ها از وجود آن ها بی خبریم تا این که دچار عفونت ها یا بیماری هایی می شویم که گاه و بی گاه می آید و می رود. همان چیزی که به آن بیماری دوره ای می گوییم.

 

دکتر هولدا کلارک پزشک کانادایی در کتاب معروفش به نام ” درمانی برای همه بیماری ها”  نوشته: مهم نیست علائم بیماری شما چیست تنها دو علت دارد:

۱- انگل ها که باید بدن خود را از آن ها پاک کنیم

۲- آلودگی ها که باید از آن ها دوری کنیم

 

دکتر کلارک طی مشاهداتش متوجه شد انگل زدایی بدن همیشه موفق و موثر و باعث سلامتی فرد می شود. در صورت بیماری، درمان بهتر صورت می گیرد و در صورت بیمار نبودن از ورود یک موجود ترسناک به بدن جلوگیری کرده ایم.

 

چرا انگل ها خطرناک هستند؟

انگل ها میهمان های ناخوانده ای هستند. با ورود از طریق دستگاه گوارش، با ایجاد حفره هایی در روده ی میزبان از بدن او تغذیه می کنند. تخم های خود را در بدن انسان می گذارند و محیطی برای تخم ها ایجاد می کنند تا بتوانند روزانه میلیون ها تخم دیگر بگذارند. تخم ها وارد جریان خون می شوند، به تمام اعضای بدن نفوذ می کنند و باعث انواع بیماری ها می شوند.

متاسفانه چون بیشتر انگل ها بخصوص در مراحل اولیه دیده نمی شوند بیشتر وقت ها ما را فریب می دهند. گاهی پزشکان و متخصصان با تجویز آنتی بیوتیک ها آنها را از بین می برند و گاهی هم آنتی بیوتیک نمی تواند تاثیری داشته باشد.

آن ها با تغذیه از تک تک اعضای بدن حتی مغز، و تکثیر زیادشان نیاز به غذای بیشتری دارند. با تغذیه بیشتر از طریق بدن میزبان آن قدر زیاد می شوند که روده، کبد، مغز و ریه ها را تسخیر می کنند و گاهی هم از همین طریق به علت این که جایشان تنگ می شود از بدن خارج می شوند. متاسفانه این دیگر مراحل انتهایی کار است.

 

 

تمام مواد مفید بدن را می خورند. با تولید مواد سمی سیستم ایمنی بدن را نابود می کنند. کار آن ها خوردن مداوم و تخلیه تولید مواد سمی در بدن است. فرد مدام دچار بیماری و خستگی همیشگی است.

انواع انگل ها

 

علائم حضور انگل در بدن

صدها نوع انگل به دو گروه اصلی دسته بندی می شوند: پروتوزوآ (Protozoa) و هلمینت ها (Helminths).

 

دسته اول تک سلولی هایی هستند که با چشم دیده نمی شوند. مثل ژیاردیا. و دسته دوم بزرگ و بلند که در مرحله بلوغ شان به راحتی دیده می شوند. مثل اسکاریس.

متداول ترین انگل های بدن انسان

 

انگل روده : روزانه ۰۰۰ر۲۰۰ تخم می گذارد و عامل بیماری هایی مثل آپاندیس، التهاب صفاق، خون ریزی داخلی، دمل یا ورم چرکی در کبد و پانکراس می شود.

 

کرم قلابدار : عامل بیشتر سوء تغذیه ها و فقر آهن.

 

کرم کدو : روزانه تا یک میلیون تخم می گذارد. گاهی بیش از ده سال در بدن فرد زندگی می کند و طولش می تواند به چندین متر برسد.

 

کرمک : روزانه حدود ۰۰۰ر۱۵ تخم می گذارد. کرم ها حتی تا ۲ روز می توانند خارج از بدن میزبان به زندگی خود ادامه دهند. احساس خارش در مقعد و واژن، مشکلات گوارشی، بی خوابی و حتی تحریک پذیری از علائم وجود این کرم در بدن است.

 

کرم شلاقی : عفونت های باکتریایی، مدفوع خونی، درد در قسمت پایینی شکم، افتادگی معقد، کم خونی یا خون ریزی را سبب می شود.

 

کرم پهن : بیماری های ریوی، مجاری ادرار، کبد، خون و گوارشی به علت حضور این کرم ها است.

 

دلیل وجود انگل در بدن چیست؟

 

آب یا غذا یا سبزیجات آلوده، گوشت های خوب پخته نشده، دستشویی های نه چندان تمیز، حیوانات خانگی، استخرها یا حتی کف پا، عدم رعایت بهداشت فردی و سوء تغذیه، تغذیه نامناسب و زندگی پراسترس طولانی مدت، شرایط خوبی برای ورود این مهمان ناخوانده به بدن است.

 

یبوست هم وضعیت را بدتر می کند چون مدت طولانی تری مدفوع در روده ها می ماند و حالتی سمی به خود می گیرد. این فرآیند باعث تولید نوعی شکر در دستگاه گوارشی می شود که انگل ها از آن تغذیه می کنند. مواد دفع نشده فاسد شده در روده ها گازهای سمی تولید می کند که منجر به ورم و نفخ شکم می شود. این بهترین محیط برای زندگی یک انگل است.

 

علائم وجود انگل در بدن

 

فرقی نمی کند کجا زندگی می کنید، حتما به علائم زیر توجه کنید:

 

مشکلات گوارشی با وجود تغذیه سالم

نفخ

گرفتگی عضلانی زیاد

خستگی زیاد که حتی با خواب هم از بین نمی رود

عادت ماهیانه نامنظم

مشکلات جنسی

مشکلات روحی : عصبانیت، افسردگی، بی قراری، فراموشی، تحریک پذیری

کم خونی یا فقر آهن (بیشتر در زنان)

احساس گرسنگی مداوم

تمایل به خوردن غذاهای فرآوری شده و شیرین و فست فودها

بیماری های خود ایمنی که با علائمی مثل سندروم روده تحریک پذیر (IBS)، درد مفاصل، آرتریت و تورم همراه است

عفونت ها

آلرژی ها

احساس این که چیزی زیر پوست در حال حرکت است

 

اگر این علائم را دارید حتما برای آزمایش به یک پزشک مراجعه کنید.

چطور بدن را از انگل ها پاک کنیم؟

 

باید کل بدن سم زدایی شود. اول از همه سم زدایی سیستم گوارشی تا انگل های مرده به سرعت از بدن خارج شود. اگر تا به حال دستگاه گوارشی خود را تمیز نکرده اید همین الان شروع کنید. بعد نوبت سم زدایی کبد است.

 

دکترهولدا کلارک دریافت سه گیاه می تواند بدون هیچ گونه عارضه جانبی بیش از صدها نوع انگل را در بدن از بین ببرد.

 

پوست یا برگ گردو: ۱۵ تا ۲۰ گرم پوست سبز یا برگ گردو را در ۴ لیوان آب بجوشانید تا سه فنجان باقی بماند. در طی روز سه فنجان را میل کنید.

 

خارا گوش : ۴ گرم برای کودکان و ۸گرم برای بزرگ سالان به صورت پودر شده در آب جوش ریخته نیم ساعت بگذارید دم بکشد. سپس آن را صاف کرده صبح ناشتا میل کنید.

 

میخک : خوب است هفته اول هر روز چندتا از آنها را بعد از غذا بجویید. البته مزه اش کمی تند است ولی ارزشش را دارد. بعد هرازگاهی در دمنوش هایی که تهیه می کنید چند عدد میخک را هم اضافه کنید.

رعایت رژیم غذایی ضد انگل

بخصوص در دورانی که بدن را سم زدایی می کنید از خوردن غذاهای شیرین، فرآوری شده، فست فودها و فرآورده های حاوی گندم خودداری کنید.

در این دوره یک هفته ای از سیر، پیاز، دم کرده آویشن، روغن آویشن، پونه کوهی، تخمه کدو، روغن نارگیل خوراکی بیشتر استفاده کنید. خوب است هر شش ماه یک بار این روش سم زدایی را برای دفع بیشتر انگل ها انجام دهید تا از بسیاری از بیماری ها دور بمانید.

مثل همیشه خانم های باردار باید با پزشک خود مشورت نمایند.

منبع : جام نیوز

رونمایی از محصول جدید اپل/ببینید - گوناگون

با این روش آفت دهان را از بین ببرید - گوناگون

×

ارسال دیدگاه

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا