نسل بعدی مک‌ بوک پرو از حافظه‌ ۴ ترابایتی سامسونگ بهره خواهد برد – فناوری

شنبه 21 مرداد 1396 فناوری

سامسونگ سال ۲۰۱۸، تراشه‌های V-NAND جدید با ظرفیت بیشتر را وارد بازار می‌کند. این حافظه‌ها احتمالا در مک‌بوک پرو‌های آینده‌ی اپل استفاده خواهد شد.

جدیدترین نسل از لپ‌تاپ‌های مک‌بوک پرو می‌تواند تا دو ترابایت حافظه‌ی اس‌اس‌دی را در خود جای دهد؛ این مورد به لطف استفاده از دو عدد برد V-NAND یک ترابایتی سامسونگ محقق شده است. حال سامسونگ اعلام کرد که توانسته است ظرفیت این برد را دو برابر کند و تراشه‌های جدید تا سال ۲۰۱۸ وارد بازار خواهد شد. سامسونگ در این مورد می‌گوید:

شرکت سامسونگ تراشه‌های V-NAND یک ترابایتی معرفی کرده است که سال آینده وارد بازار مصرف‌کنندگان خواهد شد. از این تراشه‌ها برای اولین بار در سال ۲۰۱۳ و در زمان معرفی اولین حافظه‌ی ناند سه‌بعدی، سخن گفته شد. عرضه‌ی تراشه‌های یک ترابایتی V-NAND به ما این امکان را می‌دهد که در یک برد V-NAND، دو ترابایت حافظه قرار دهیم.

اپل معمولا دو عدد از این بردها در دو طرف برد اصلی مک‌بوک‌ قرار می‌دهد؛ بنابراین به احتمال زیاد از سال آینده‌ی میلادی، شاهد حضور مک‌بوک‌هایی با مجموع چهار ترابایت حافظه‌ی اس‌اس‌دی خواهیم بود.

مک بوک پرو

مقاله‌های مرتبط:

البته این موضوع که اپل واقعا بخواهد مک‌بوکی با چنین حافظه‌ی زیاد و گران‌قیمتی عرضه کند، هنوز مشخص نشده است. این شرکت تا مدت‌ها، حافظه‌ی لپ‌تاپ‌های خود را به یک ترابایت محدود کرده بود و اخیرا امکان استفاده از دو ترابایت اس‌اس‌دی را برای کاربران مک‌بوک پرو مهیا کرده است؛ امکانی که البته، هزینه‌ی خیلی زیادی دارد. به‌علاوه، کاربران مک‌بوک پرو اکثر اطلاعات مهم خود را روی حافظه‌های ابری قرار می‌دهند. با وجود این، سامسونگ انتخاب استفاده از چهار ترابایت اس‌اس‌دی را از سال آینده در اختیار اپل قرار خواهد داد.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا این مورد، قیمت نهایی مک‌بوک پرو را بیش از حد افزایش خواهد داد؟


منبع : زومیت

هوندا در حال توسعه یک پیشرانه هیبریدی برای بازار آمریکا است؟-فناوری

5 خوش فروش 30 تا 50 میلیون تومانی بازار ایران کدامند؟-فناوری

×

ارسال دیدگاه

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا