نسل آینده پورشه 911 با سیستم قوای محرکه‌ هیبریدی عرضه می‌شود – فناوری

جمعه 16 تیر 1396 فناوری

سری جدید خودروهای پورشه 911 با پیشرانه هیبریدی، سنجشگرها و داشبورد دیجیتال در اواخر سال ۲۰۱۸ عرضه می‌شود.

سال گذشته، مهندسین شرکت پورشه برای نصب پیشرانه هیبریدی روی خودروی ۹۱۱ کار می‌کردند؛ این عمل نویدبخش موضع گسترده‌تر این شرکت در زمینه خودروهای توسعه‌یافته بود.

به‌عنوان اولین خودروی پورشه با پیشرانه هیبریدی، نسل آینده ۹۱۱ برای این خودروساز مطرح آلمانی محصولی حیاتی و بسیار حائز اهمیت است. به استناد آزمایش اخیری که در پیست نوربرگ‌رینگ انجام شده است؛ این خودروی اسپرت در آینده همراه داشبورد تمام دیجیتال با فناوری مشابه اتاقک مجازی (Virtual Cockpit) آئودی عرضه می‌شود.

ارهارد موسله، مدیر تولید پورشه ۹۱۱، می‌گوید:

 رقابت با خودروی تسلا مدل S برای مدتی موضوع بحث کارشناسان شرکت بوده است و خودروهای آینده ما باید تابع مقررات کاهش کربن دی‌اکسید تولیدی در سال ۲۰۲۰ باشند. فناوری موجود، تولید خودرویی با معیارهای ما (برد و سرعت شارژ) را به‌زودی میسر می‌کند.

پورشه

پورشه قبلا هم از سیستم قوای محرکه‌ی هیبریدی برای شاسی‌بلند کاین و  پانامرا که هر دو، پیشرانه‌ی بنزینی ۳ لیتری سوپرشارژ در کنار یک موتور الکتریکی دارند، استفاده کرده است. خودروی ۹۱۸ اسپایدر هم مجهز به سیستم هیبریدی به‌صورت دو موتور الکتریکی در کنار یک پیشرانه‌ی ۴.۶ لیتری V8 است. در کنار برنامه‌ریزی برای ساخت مدل هیبریدی،‌ پورشه در نظر دارد مدلی تمام الکتریکی از ۹۱۱ با فناوری مشابه آئودی R8 e-tron بسازد؛ البته ضمانتی برای تولید این خودرو وجود ندارد. موسله در این خصوص می‌گوید:

ما باید در زمان مناسب و متناسب با نیاز هر دوره اقدام کنیم؛ چرا که این کار هزینه زیادی دارد و ممکن است به لحاظ اقتصادی جوابگو نباشد.

پورشه کاررا GT

انتظار می‌رود مدل‌های اصلی ۹۱۱، از پیشرانه‌ی تویین توربوی ۳ لیتری تخت شش سیلندر که اولین بار در خودروی فیس‌لیفت شده ۹۱۱ کاررا دیده شدند، استفاده کنند. موسله تأیید کرده است که مدل جدید خودروی ۹۱۱ روی پلتفرم اصلاح‌شده MMB که برای خودروی فعلی استفاده می‌شود، سوار شده و فقط تغییرات ظاهری اندکی روی آن صورت گرفته است. موسله می‌گوید:

پورشه ۹۱۱ همواره سیر تکامل تدریجی خود را طی می‌کند و امکان ندارد که دچار تحول و انقلاب ناگهانی شود. توسعه این خودرو قدم‌به‌قدم پیش می‌رود.


منبع : زومیت

با پروژه هایو دارپا آشنا شوید؛ توسعه سریع‌ترین پردازنده ساخت بشر - فناوری

حقایق جالب در مورد کیف؛ اوکراین - فناوری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا