نسخه دسکتاپ گوگل کروم برای صفحات لمسی بهینه می‌شود – فناوری

یکشنبه 13 اسفند 1396 فناوری

نسخه‌ی دسکتاپ گوگل کروم به‌روزرسانی جدیدی دریافت کرده است که این مرورگر را برای صفحات لمسی بهینه می‌کند.

در حال حاضر می‌توان با اطمینان گفت که تبلت‌های اندروید دیگر محبوبیت سال‌های گذشته‌ی خود را از دست داده‌اند. هرچند شرکت‌هایی نظیر هواوی و TCL همچنان در حال عرضه‌ی تبلت‌های جدید اندروید هستند؛ اما توجه اصلی به تدریج در حال معطوف شدن به سمت تبلت‌های مجهز به سیستم‌عامل کروم است. هرچند هیچ تبلتی مجهز به این سیستم‌عامل هنوز به صورت رسمی معرفی نشده است؛ اما شکی وجود ندارد که این نوع تبلت‌ها به‌زودی از راه خواهند رسید و شاهد این ادعا هم تصویری درز شده از یک تبلت معرفی‌نشده‌ی ایسر است که سیستم‌عامل کروم را اجرا می‌کند. بنابراین، عرضه‌ی این تبلت‌ها به تدریج در آینده‌ای نزدیک آغاز خواهد شد.

Acer Chrome OS Tablet

ایده‌ی ساخت تبلت‌های مجهز به سیستم‌عامل کروم و دسترسی آن‌ها به اپلیکیشن‌های اندروید موجب خشنودی کاربران شده است. با این حال، نسخه‌ی دسکتاپ کروم، مرورگر اختصاصی گوگل، سازگاری چندانی با تبلت‌ها ندارد. محبوب‌ترین مرورگر اینترنت در ابتدا برای کامپیوترهای دسکتاپ طراحی شد و نسخه‌ی موبایل آن نیز بعدها در دسترس کاربران اندروید و آی‌اواس قرار گرفت. در این میان، سیستم‌عامل کروم و اپلیکیشن‌های کاربردی آن حول محور مرورگر کروم شکل گرفته است؛ در نتیجه اگر این مرورگر برای استفاده در تبلت‌ها بهینه نباشد، تجربه‌ی کاربری ضعیفی نصیب کاربران خواهد شد.

خوشبختانه، ابتدای امسال دریافتیم که گوگل به لزوم بازطراحی کروم و بهینه‌سازی آن برای صفحات لمسی پی برده است. در نتیجه، آ‌ن‌ها فعالیت روی پروژه‌ای به نام کروم لمسی (Touchable Chrome) را آغاز کردند. همان‌طور که از نام آن برمی‌آید، هدف از اجرای این پروژه بهینه‌سازی گوگل کروم برای صفحات لمسی است. هرچند بخش اعظم فعالیت‌های این پروژه هنوز در مراحل اولیه به‌سر می‌برد؛ اما بخشی از کروم لمسی اکنون در لینوکس و سیستم‌عامل کروم در دسترس است.

Google Chrome Top Bar

یک کامیت جدید به کاربران امکان می‌دهد تا نسخه‌ای جدید از نوار بالای گوگل کروم را که برای لمس بهینه شده است، فعال کنند. هما‌ن‌طور که تصاویر نشان می‌دهد، هنگامی که فلگ مربوط به این به‌روزرسانی را فعال کنید، تب‌های مرورگر بزرگ‌تر می‌شوند و دکمه‌های بستن تب و باز کردن تب جدید نیز ظاهر برجسته‌ای به خود می‌گیرند. این فلگ تغییرات را فعلا تنها روی نوار بالای مرورگر اعمال می‌کند؛ اما به‌روزرسانی جدیدی در راه است که نوار بوکمارک‌ها را نیز برای لمس بهینه خواهد کرد.

این فلگ در تمام نسخه‌های دسکتاپ کروم قابل دسترسی خواهد بود. با این حال، از آنجایی که پیاده‌سازی آن هنوز در دست انجام است؛ دسترسی به آن در ویندوز و مک‌اواس فعلا امکان‌پذیر نیست. اگر مایل به فعال‌سازی این فلگ هستید، می‌توانید نشانی chrome://flags#top-chrome-md را در نوار آدرس وارد و از منوی بازشده گزینه‌ی تاچ را انتخاب کنید.


منبع : زومیت

با شگفت انگیزترین شهر زیرزمینی جهان آشنا شوید - فناوری

سبک‌وزن‌ترین خودروهای تاریخ پورشه - فناوری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا