نسخه جدید آیفون 10 با نمایشگر ۶.۵ اینچی عرضه می‌شود – فناوری

سه‌شنبه 8 اسفند 1396 فناوری

بلومبرگ در گزارش جدید خود، به عرضه‌ی سه گوشی آیفون توسط اپل در سال ۲۰۱۸ اشاره کرده است. بزرگ‌ترین مدل، نمایشگر ۶.۵ اینچی دارد.

اپل برای رونمایی از سه گوشی جدید در اواخر ۲۰۱۸ آماده می‌شود؛ گمان می‌رود بزرگ‌ترین آیفون کوپرتینویی‌ها به همراه نسخه ارتقاء‌یافته آیفون ۱۰ و یک مدل ارزان‌قیمت با مشخصات نزدیک به پرچم‌دار ۲۰۱۷ اپل، ارائه شود. بر اساس ادعای منابع مطلع، هدف از عرضه سه آیفون جدید این است که اپل نظر مساعد کاربران مختلف را جلب کند؛ افرادی که به دنبال گوشی ارزان‌قیمت‌تر با طراحی آیفون ۱۰ هستند یا برای خرید آیفون جدید با نمایشگر بزرگ‌تر از ۶ اینچ لحظه‌شماری می‌کنند، در کانون توجه این شرکت آمریکایی قرار دارند.

شرکت اپل در حال‌ آماده‌سازی برای تولید آیفون‌های جدید خود بوده و حتی آزمایشی‌هایی در این زمینه انجام داده است؛ انتظار می‌رود هر سه آیفون جدید در پاییز امسال عرضه شود. بااین‌حال برنامه‌ی اپل برای زمان عرضه آیفون‌های جدید، هنوز قطعی نشده و ممکن است تغییر کند.

اپل آیفون 8  /  Apple iPhone 8

با وجود اینکه انتظار می‌رفت آیفون ۱۰ (iPhone X) پس از هیاهوی خبری، فروش بالایی داشته باشد؛ عملکردی در حد انتظار نداشته است. کوپرتینویی‌ها تنها ۷۷.۳ میلیون دستگاه آیفون را در سه‌ماهه‌ی پایانی سال ۲۰۱۷ عرضه کرده‌اند که کم‌تر از فروش ۸۰.۲ میلیون واحدی پیش‌بینی‌شده است. شاید یکی از دلایل فروش نامناسب آیفون ۱۰، قیمت بالای آن باشد؛ این گوشی با ۶۴ گیگابایت حافظه، ۱۰۰۰ دلار قیمت دارد و اگر به دنبال نسخه رده‌بالای آن با ۲۵۶ گیگابایت حافظه باشید، باید نزدیک به ۱۵۰ دلار بیشتر هزینه کنید. به همین جهت، بسیاری نمی‌توانند آیفون ۱۰ را با وجود طراحی کاملاً جدید آن خریداری کنند و شاید، آیفون ۸ با حاشیه‌های زیاد انتخاب چندان مناسبی برای آن‌ها نباشد.

پیش‌بینی می‌شود که آیفون‌های ۲۰۱۸ اپل، شامل یک مدل با صفحه‌نمایش ۶.۵ اینچی باشد؛ این گوشی با اسم‌ رمز D33 در حال توسعه است. خبرگزاری بلومبرگ ادعا می‌کند که نسخه‌های آزمایشی آن به نمایشگری با رزولوشن ۱۲۴۲ در ۲۶۸۸ مجهز شده‌اند؛ مدتی پیش، مینگ‌چی کو اعلام کرد که آیفون ۶ اینچی اپل به نمایشگری با تراکم ۴۸۰ تا ۵۰۰ پیکسل در هر اینچ مجهز خواهد بود که مشابه با مدل ۵.۸ اینچی جدید با اسم‌ رمز D32 است. 

مدل ارزان‌قیمت‌تر که صفحه‌نمایش ۶.۱ اینچی دارد، فاقد پنل اولد است؛ د حالی‌که دو مدل دیگر با نمایشگر ۵.۸ اینچی و ۶.۵ اینچی از صفحه‌نمایش اولد استفاده می‌کنند. مدل‌های رده‌بالا با پردازنده A12 اپل عرضه خواهند شد که احتمالاً از فرآیند ساخت ۷ نانومتری در توسعه آن استفاده خواهد شد. هر سه گوشی آیفون جدید اپل با فیس آی‌دی (Face ID) به بازار عرضه خواهند شد؛ به همین جهت، احتمالاً فاقد دکمه‌ی فیزیکی هوم و حسگر اثر انگشت باشند. در بالای صفحه‌نمایش هر کدام از آیفون‌های ۲۰۱۸ اپل، بریدگی وجود دارد که محل جای‌گیری دوربین TrueDepth است؛ ضمن اینکه از سه طرف دیگر، نمایشگر بدون حاشیه خواهد بود.

آیفون 10 ایکس / iphone x

کوپرتینویی‌ها برای تأمین پنل نمایشگر اولد آیفون ۶.۵ و ۵.۸ اینچی، از سامسونگ دیسپلی و ال‌جی دیسپلی کمک خواهند گرفت؛ نمایشگر مدل بزرگ‌تر توسط ال‌جی دیسپلی تأمین خواهد شد و حتی مدتی پیش، تصویری از پنل احتمالی نمایشگر آیفون ۶.۵ اینچی در کارخانه این شرکت در ویتنام به‌ دست آمد. البته شرکت‌های دیگر از جمله شارپ و ژاپن دیسپلی به‌منظور تأمین پنل اولد آیفون‌های جدید اپل، در حال فراهم کردن زیرساخت‌های لازم هستند. شارپ که توسط  فاکس‌کان خریداری شد نیز سرمایه‌گذاری روی تجهیزات لازم برای تولید انبوه پنل اولد را از ماه مارس ۲۰۱۷ آغاز کرده است؛ با این‌حال، در سال ۲۰۱۸ نمی‌تواند پنل‌های نمایشگر آیفون‌های رده‌بالای اپل را تولید کند. هرچند این شرکت به اپل برای تأمین پنل LCD آیفون ۶.۱ اینچی کمک خواهد کرد.

در ادامه این گمانه‌زنی‌ها، مشخص شده است که آیفون ۶.۵ اینچی و آیفون ۵.۸ اینچی از فریم استیل ضد زنگ بهره می‌گیرند؛ مدل ارزان‌قیمت‌تر، فریم آلومینیومی خواهد داشت. هر سه مدل به پنل پشتی از جنس شیشه مجهز شده‌اند و قابلیت شارژ بی‌سیم ارائه خواهند داد. تحلیل‌گر ارشد مٰسسه KGI Securities مدعی شده بود که آیفون ۶.۱ اینچی اپل، از یک دوربین استفاده می‌کند و برای دو مدل دیگر، دوربین دوگانه در نظر گرفته شده است.

در نهایت، بلومبرگ به احتمال عرضه نسخه طلایی‌رنگ آیفون‌های جدید اپل اشاره کرده است؛ البته فعلاً کوپرتینویی‌ها به تصمیم قطعی برای عرضه این نسخه از آیفون ۵.۸ یا ۶.۵ اینچی دست پیدا نکرده‌اند. همچنین احتمال داده می‌شود آیفون بزرگ اپل با پشتیبانی از دو سیم‌کارت به بازار عرضه شود؛ بدین شکل هنگام مسافرت، سوئیچ بین اپراتورهای مختلف ساده‌تر خواهد شد. هرچند، مشخص نیست اپل در نهایت آیفون‌های جدید خود را با پشتیبانی از دو سیم‌کارت ارائه خواهد داد یا خیر؛ ضمن اینکه شرکت آمریکایی، عرضه آیفون‌های ۲۰۱۸ را با فناوری E-SIM مدنظر قرار داده است اما باید تمامی اپراتورها از این قابلیت پشتیبانی کنند و اپل به حمایت آن‌ها نیاز دارد.

آیفون ۱۰ ممکن است با قیمتی نزدیک به نسل قبل عرضه شود؛ درحالی‌که مدل «پلاس» آن قیمتی بیشتر از ۱۰۰۰ دلار خواهد داشت. همچنین مینگ‌چی کو مدعی شده است که آیفون ۶.۱ اینچی با برچسب قیمتی بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ دلار عرضه خواهد شد و ممکن است تا زمان عرضه آیفون‌های ۲۰۱۹، فروش ۱۰۰ میلیون واحدی تجربه کند.


منبع : زومیت

فناوری آئودی در پرداخت خودکار داخل خودرو، عملی شد - فناوری

همکاری بی ام و با گریت وال چین، قطعی شد - فناوری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا