نسخه تمام الکتریکی شاسی بلند آئودی ای-ترون معرفی شد – فناوری

چهارشنبه 16 اسفند 1396 فناوری

نمونه اولیه از نخستین مدل تمام الکتریکی شاسی‌بلند آئودی ای-ترون برای ارائه در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۸ معرفی شد.

آئودی نخستین نمونه اولیه خود از اولین مدل تمام الکتریکی را برای نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۸ معرفی کرد. این شاسی‌بلند اسپرت، ترکیبی از فضای باز و راحتی یک خودروی لوکس معمولی را با محدوده‌ی مناسبی برای استفاده روزمره ارائه می‌کند. تا آغاز تولید سری نهایی، تقریبا ۲۵۰ خودروی تکاملی از این مدل تحت شرایط سخت در سراسر جهان تست خواهند شد. نمونه‌های اولیه ویژه پوشانده‌شده نیز فعالیت خود را برای گرفتن عکس‌های دیدنی و جذاب آغاز می‌کنند.

e-tron

نمونه اولیه آئودی ای-ترون (Audi e-tron) پیش‌نمایشی از اولین مدل تمام الکتریکی برند تجاری آئودی ارائه می‌دهد. فضای بیرونی پوشیده‌شده، نمای یک شاسی‌بلند اسپرت با فضای برای پنج سرنشین همراه با مقدار زیادی چمدان را پنهان می‌کند که فضای داخلی و راحتی آن شبیه مدل معمولی لوکس آئودی است. محدوده مناسب رانندگی برای سفرهای طولانی و گزینه‌های شارژ جامع به مشتریان، اجازه می‌دهد بدون مصالحه در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنند. نسخه تولیدی نمونه اولیه آئودی ای-ترون می‌تواند در ایستگاه‌های شارژ سریع با ظرفیت شارژ ۱۵۰ کیلو وات کاملا پر شود. در کمتر از ۳۰ دقیقه، شاسی‌بلند آئودی ای-ترون پس از اتمام شارژ برای سفر طولانی بعدی آماده می‌شود. کواترو الکتریکی آئودی، حالت چهارچرخ محرک را برای خودرو فراهم می‌کند تا عملکرد قدرتمندی در هر نوع جاده و زمین از خود به نمایش بگذارد. نسخه تولیدی آئودی ای-ترون پایان سال ۲۰۱۸ برای حضور در بازار اروپا راه‌اندازی خواهد شد. خودروی شاسی‌بلند ای-ترون در کارخانه آئودی مستقر در بروکسل تولید می‌شود.

Audi e-tron Concept

رابرت استادلر، رئیس هیئت مدیره آئودی AG، گفت:

آئودی با تولید اولین مدل کاملا الکتریکی خود، نقطه عطف مهمی برای آینده این شرکت در نظر گرفته است. تا سال ۲۰۲۰، سه خودروی کاملا الکتریکی در خط تولید خواهیم داشت که شامل یک گرن توریسمو چهاردر – نسخه تولیدی خودروی مفهومی آئودی ای-ترون اسپرت‌بک و یک مدل در بخش خودروهای جمع‌وجور است که به شاسی‌بلندهای اسپرت خواهد پیوست. تا سال ۲۰۲۵ بیش از ۲۰ خودروی الکتریکی و پلاگین هیبریدی تولید خواهد شد که در تمام بخش‌ها گسترش یافته است.

Audi e-tron Concept

مقاله‌های مرتبط:

نمونه اولیه آئودی ای-ترون، با کاور همیشگی پوشیده نشده است و در عوض، برقی بودن خودرو با لایه روکش طراحی ویژه نشان داده می‌شود. علامت e-tron در سراسر بدنه خودرو گسترش می‌یابد که نشانه الکتریکی بودن آن است. عناصر نارنجی علاوه بر نمایش الگویی از شبکه ولتاژ بالا، این واقعیت را نشان می‌دهد که نمونه اولیه شاسی‌بلند آئودی ای-ترون به‌طور کامل الکتریکی است؛ به‌عنوان مثال در بخش پایینی خودرو، با قطعات متناوب نارنجی و سیاه محاصره می‌شود. پادری‌ها با طرح رنگی خود، محل قرارگیری باتری و مرکز تجمع انرژی خودرو را نشان می‌دهند.

Audi e-tron Concept

تا زمانی که اولین مدل الکتریکی برند تجاری آئودی در پایان سال ۲۰۱۸ تولید شود، شاسی‌بلند اسپرت ای-ترون رانندگی آزمایشی خود را در چهار قاره دنیا کامل می‌کند. در سرتاسر اسکاندیناوی یا گرمای آفریقا، در ارتفاعات کوهستانی آسیا یا در پیست شمالی نوربرگ‌رینگ، در ترافیک پرحجم شهرهای بزرگ چین یا در بزرگراه‌های آمریکا برای اثبات کارایی و عملکرد الکتریکی شاسی‌بلند در شرایط سخت، آزمون‌های عملی انجام خواهد شد. 

آئودی خودروهای سری پیش‌تولید شاسی‌بلند ای-ترون را برای عملیات متمرکز بر مشتری در تمامی مناطق آب و هوایی بین منفی ۲۰ تا مثبت ۵۰ درجه سانتی‌گراد آزمایش می‌کند. علاوه بر این، آزمایش‌های سخت برای بررسی فناوری شارژ در سراسر جهان انجام می‌شود که معیار مهمی برای حفاظت از مدل‌های مجهز به باتری الکتریکی است. استانداردهای شارژ منحصربه‌فرد در تمامی جاده‌ها و مناطق عمومی برای تأیید طیف وسیعی از گزینه‌های مختلف شارژ آزمایش می‌شوند. در کل طی این آزمایش‌ها فقط ۲۵۰ نمونه شاسی‌بلند آئودی ای-ترون الکتریکی استفاده خواهند شد. آن‌ها بیش از پنج میلیون کیلومتر را پوشش خواهند داد که تقریبا معادل ۱۲۵ بار چرخش دور زمین و ۸۵ هزار ساعت حرکت در جاده است.


منبع : زومیت

تصویر رندر ال جی جی 7 با بریدگی بالای نمایشگر فاش شد - فناوری

مورگان Aero GT با طراحی متفاوت رونمایی شد - فناوری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا