معرفی نسخه‌ی سدان از مرسدس بنز A کلاس

چهارشنبه 5 اردیبهشت 1397 دسته‌بندی نشده

 

مرسدس بنز نسخه‌ای از مدل A کلاس سدان را با فاصله‌ی محوری بیشتر رونمایی کرده است. این محصول، مخصوص بازار چین و رقیب بی‌ام‌و سری 1 خواهد بود.

مرسدس بنز که چند روز پیش از خودروی مفهومی لوکس خود با نام میباخ ویژن Ultimate Luxury رونمایی کرده بود امسال با دست پر به نمایشگاه خودروی پکن خواهد رفت. در نمایشگاه امسال مرسدس بنز یک محصول مهم دیگ که به طور اختصاصی برای بازار چین طراحی شده است را هم معرفی خواهد کرد. این خودرو نسخه‌ای از مرسدس بنز A کلاس سدان است که با فاصله محوری بیشتری در مقایسه با مدل استاندارد این خودرو است در بازار چین به فروش برسد. گرچه عرضه‌ی چنین خودرویی توسط مرسدس بنز کمی عجیب به نظر برسد اما این محصول نشان می‌دهد که بازار چین تا چه اندازه برای مرسدس بنز اهمیت دارد.

مرسدس بنز A کلاس سدان

مرسدس بنز، تصاویر و یک ویدیو از A کلاس سدان سری L منتشر کرده است. آنچه از این تصاویر می‌توان دریافت طراحی جذاب این خودرو است. از نظر زیبایی ظاهری و طراحی باید این مدل را در حد  CLA دانست که البته، سقف شیب دار و کوپه مانند CLA از نسل جدید سلام کلاس A, حرف شده است. این مساله ثابت می‌کند که فضای سر برای سرنشینان عقب در A کلاس سدان بیشتر از مدل CLA است.

مرسدس بنز A کلاس سدان

در نمای جلویی خودرو نیز تفاوتی با مدل هاچ بک پنج در A کلاس مشاهده نمی‌شود و حتی ممکن است از فاصله‌ی دور این خودرو را با CLS اشتباه بگیرید چون هر سه‌ی این خودرها در نمای روبرو, از زبان طراحی جدید مرسدس بنز که با نام چهره‌ی شکارچی شناخته می‌شود بهره مند هستند.

یکی از تفاوت‌هایی که این خودرو با خودروی A کلاس کانسپت که سال گذشته رونمایی شده بود دارد این است که این مدل از دستگیره‌های در عادی استفاده می‌کند و چراغ‌های عقب آن نیز تفاوت‌هایی با مدل مفهومی دارند. برای A کلاس سدان همچنین امکان انتخاب رینگ‌های ۱۶ تا ۱۹ اینچی وجود خواهد داشت ضمن اینکه فضای صندوق بار آن نیز ۴۲۰ لیتر اعلام شده است.

مرسدس بنز A کلاس سدان

در نمای داخلی این خودرو نیز تفاوتی با مدل هاچ بک A کلاس مشاهده نمی‌شود و دو خودرو از این نظر تقریبا یکسان هستند. در حقیقت تنها تفاوت مدل سدان و هاچ بک به فضای داخلی آن‌ها برمیگردد که در این مدل دارای فاصله‌ی محوری بیشتر شاهد افزایش ۶۰ میلیمتری فاصله‌ای محوری هستیم که این فاصله را در نهایت به ۲۷۸۹ میلیمتر رسانده است.

در بخش امکانات و تجهیزات نیز تمامی مواردی را که از یک مرسدس بنز مدرن انتظار می‌رود را در این  مدل می‌توان مشاهده کرد ضمن اینکه مرسدس بنز A کلاس سدان را به جدیدترین سیستم رسانه‌ای و سرگرمی خود با نام MBUX هم مجهز کرده است.

مرسدس بنز A کلاس سدان

در بازار چین این خودرو با یک پیشرانه‌ی ۱.۳۳ لیتری عرضه خواهد شد که از فناوری غیر فعالسازی سیلندرهای نیز بهره مند است و در دو نسخه عرضه خواهد شد که یک نسخه‌ی آن توانایی تولید ۱۳۴ اسب بخار قدرت و نسخه‌ی دیگر توانایی تولید ۱۶۱ اسب بخار قدرت را دارد. یک پیشرانه‌ی قوی‌تر تمام آلومینیومی نیز با حجم ۲ لیتر برای A کلاس سدان قابل انتخاب است که ۴ سیلندر بوده و می‌تواند ۱۸۸ اسب بخار قدرت تولید کند. تمامی پیشرانه‌های ذکر شده نیز به صورت استاندارد همراه با جعبه دنده‌ی خودکار ۷ دنده از نوع دوکلاچه عرضه خواهند شد.

مرسدس بنز A کلاس سدان

مرسدس بنز A کلاس سدان با فاصله‌ی محوری بیشتر قرار است فردا در نمایشگاه خودروی پکن به طور رسمی رونمایی شود. مرسدس بنز دو محصول دیگر با فاصله‌ی محوری بیشتر را نیز در بازار چین دارد که E کلاس L و C کلاس L هستند و A کلاس نسخه‌ی طویل نیز قرار است به این محصولات اختصاصی بازار چین بپیوندد. اما در مورد زمان ورود به بازار این خودرو باید عنوان کنیم که مدل سدان و هاچ‌بک A کلا قرار است از پاییز آینده وارد بازار اروپا شوند ضمن اینکه مدل هاچ‌بک در بازار آمریکا عرضه نخواهد شد و مرسدس بنز تنها مدل سدان را در ایالات متحده به فروش خواهد رساند. در انتها از گالری تصاویر این خودرو نیز دیدن کنید.

منبع : زومیت

دستور پخت کیک خوشمزه کدو حلوایی

دستور پخت کیک خوشمزه کدو حلوایی

معرفی سوپراسپرت برقی ایزدرا

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا