نسخه‌ی استیت مرسدس کلاس E، با تیونینگ برابوس – فناوری

پنج‌شنبه 25 خرداد 1396 فناوری

یکی از قدرتمندترین تیونرهای دنیا، به‌تازگی مدل استیشن از خودروی محبوب مرسدس کلاس E را بهینه‌سازی کرده است.

شرکت برابوس در سال ۱۹۹۷ راه‌اندازی شد و هرچند از جهت سابقه‌ی کار، قابل مقایسه با بزرگان تیونینگ جهان نیست، با محصولاتی جذاب و مهندسی‌شده، امروزه به عنوان یکی از بهترین تیونرهای دنیا شناخته می‌شود. برابوس، پس از AMG؛ بالاترین تیراژ محصولات تقویت‌شده از برند مرسدس بنز را به همراه دارد و حتی مدل‌های ساخت AMG را، بهینه‌سازی می‌کند.

برابوس مرسدس کلاس E  استیت brabus e class

اصولا برند مرسدس بنز، با محصولات پرشتاب و لوکس شناخته می‌شود. خودروهای این شرکت، حتی در مدل استاندارد هم، از بهترین‌های کلاس خود هستند، اما با نسخه‌ی AMG، علاقه‌مندان مدل‌های قدرتمندتر را جذب خود می‌کنند. با این اوصاف، نقش برابوس به عنوان تیونر نهایی، حائز اهمیت است، چراکه تقویت فنی و ظاهری برترین خودروهای دنیا را انجام می‌دهد.

برابوس مرسدس کلاس E  استیت brabus e class

برابوس برای تیونینگ مرسدس کلاس E، پکیج‌های متفاوتی ارائه می‌کند. دارندگان مدل E200، به عنوان ارازن‌ترین نسخه‌ی کلاس E، به کمک برابوس می‌توانند از قدرت ۱۸۵ اسب بخار و گشتاور ۳۰۰ نیوتن‌متر به قدرت ۲۲۵ اسب بخار و گشتاور ۳۳۰ نیوتن‌برسند. همچنین در نسخه‌ی E250 نیز، به جای قدرت ۲۱۱ اسب بخار و گشتاور ۳۵۰ نیوتن‌متر، می‌توان با پکیج ارتقای پیشرانه‌ی برابوس به قدرت ۲۳۵ اسب بخار و گشتاور ۳۸۴ نیوتن‌متر رسید. جالب است بدانید که تقویت خودروهای E200 و E250، توسط برابوس؛ بدون کوچک‌ترین تغییر مکانیکی در پیشرانه‌ی اصلی انجام می‌شود و صرفا شامل نصب قطعاتی اضافی و تنظیم مجدد ECU خواهد بود. برابوس معتقد است، صرفا با کنترل چند پارامتر مهم، مثل درجه‌ی حرارت پیشرانه؛ می‌توان به قدرت بیشتر و عملکرد فنی بهتر رسید.

برابوس مرسدس کلاس E  استیت brabus e class

با این اوصاف، مرسدس بنز AMG E43 با تیونینگ برابوس، از قدرت ۴۰۰ اسب بخار به ۴۴۴ اسب بخار می‌رسد که رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، در کمتر از ۴.۴ ثانیه ممکن خواهد کرد، هرچند که نهایت سرعت آن، همچنان محدود به ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

دیگر نسخه‌های مرسدس کلاس E، شامل نمونه‌های دیزلی E220d و E350d هم با تیونینگ برابوس قابل سفارش هستند که به ترتیب با افزایش قدرت ۲۷ اسب بخار و ۵۱ اسب بخار مواجه خواهند شد، ضمن اینکه گشتاور باورنکردنی ۷۰۰ نیوتن‌متر در مدل E350d، در دسترس راننده خواهد بود.

برابوس مرسدس کلاس E  استیت brabus e class

طبق معمول، علاقه‌مندان برابوس می‌توانند از کیت بدنه‌ی جذاب این برند، استفاده کنند و مرسدس E کلاس استیت را با جلوپنجره‌ی جدید، مجرای هوای بزرگ‌تر در ناحیه‌ی سپر و رکاب‌های اختصاصی خریداری کنند. تجهیزات رفاهی این خودروها، شامل آپشن‌های AMG خواهند بود، اما با اگزوزهای چهارگانه‌ی برابوس، رینگ‌های اسپرت سیاه در سایزهای ۱۸ تا ۲۱ اینچ همراه با لاستیک‌هایی از برند پیرلی، کنتیننتال و یوکوهاما هم، قابل سفارش هستند. سیستم تعلیق مرسدس E کلاس استیت، با بهینه‌سازی برابوس؛ حدود ۳ سانتیمتر کاهش ارتفاع خواهد داشت.

برابوس مرسدس کلاس E  استیت brabus e class

قیمت نهایی پکیج‌های تقویتی برابوس اعلام نشده است، اما می‌توان پیش‌بینی کرد، با کییت بدنه‌ی اختصاصی نزدیک به دو برابر نمونه‌ی اصلی، ارزش‌گذاری شوند. برابوس در سال ۲۰۱۷، هنوز به سراغ خودروی مرسدس AMG E63 S نرفته است، اما می‌توان پیش‌بینی کرد که در صورت بهینه‌سازی این مدل، به قدرت ۸۵۰ تا ۹۰۰ اسب بخار، دست پیدا کند.


منبع : زومیت

ویژگی مشترک پروفایل‌ های ضعیف لینکدین - فناوری

تصاویر رندر جدیدی از گلکسی نوت 8 منتشر شد - فناوری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا