میگو سرخ شده

پنج‌شنبه 25 آذر 1400 آشپزی
کم آبی شدید بدن

دستور پخت امروز را می توانید در دو وعده ناهار و شام میل کنید. دستور پخت بسیار ساده ایست و کالری یک وعده از این غذا نیز کمتر از 300 کالری است. میگو یکی از غذاهای دریایی بسیار سالم است که حاوی مواد مغذی زیادی برای بدن است. در دستور پخت این غذا علاوه بر میگو که حاوی پروتئین است از سبزیجات ( کلم بروکلی ) نیز استفاده شده که سرشار از فیبر است. به علاوه روغن زیتون که حاوی چربی های سالم است را نیز اضافه کنید.

هر سه اینها باعث می شود غذا دیرتر در سیستم گوارش هضم شود و قند خون متعادل بماند و به صورت ناگهانی بالا نرود. متاسفانه بیشتر ما برای کاهش وزن فقط به مقدار غذاها نگاه می کنیم در حالی که مهم ترین چیز نوع غذا است.

 

مواد لازم میگو سرخ شده :

  • 5 فنجان گل بروکلی
  • یک قاشق غذا خوری پوسته رویی لیمو
  • یک قاشق غذا خوری آب لیمو
  • یک دوم قاشق چای خوری نمک
  • 680 گرم میگو پاک کرده و بدون پوست
  • اسپری پخت یا مقداری روغن
  • 2 قاشق غذا خوری روغن زیتون اکسترا ویرجین
  • یک چهارم قاشق چای خوری فلفل قرمز خرد شده

 

 میگو سرخ شده و کلم بروکلی

روش پخت:

فر را تا دمای 425 درجه فارنهایت ( 218 درجه سانتی گراد ) گرم کنید.

بروکلی را در آب جوش به مدت یک دقیقه بجوشانید. آب اضافی که بین گل های بروکلی است را بگیرید و سپس داخل آب سرد قرارشان دهید. پس از این مرحله دوباره آب ها را بگیرید.

یک و یک دوم قاشق چای خوری پوسته لیمو رنده شده، آب لیمو، یک چهارم قاشق چای خوری نمک و یک چهارم قاشق چای خوری فلفل سیاه را در یک کاسه متوسط ترکیب کنید.
میگوها را اضافه کنید: خوب هم بزنیدشان تا میگوها کاملا به مواد آغشته شوند. بروکلی و میگو را در یک سینی پخت که مقداری چربش کرده اید بچینید. به مدت 8 دقیقه در دمای 425 درجه فارنهایت ( 218 درجه سانتی گراد ) یا تا زمانی که میگوها مغز پخت شوند بپزید.

روغن، یک و یک دوم قاشق چای خوری باقی مانده از پوست لیموی رنده شده، یک چهارم قاشق چای خوری نمک، یک چهارم قاشق چای خوری فلفل سیاه و فلفل قرمز خورد شده را در یک کاسه بزرگ با هم ترکیب کنید. بروکلی ها را اضافه کنید، خوب تکان دهید تا ترکیب شوند.
میگو سرخ شده

میگو سرخ شده

 

تارت فندق و شکلات

تارت فندق و شکلات

نان پیازچه

نان پیازچه

×

ارسال دیدگاه

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا