میوه کیوی/با 10 فواید سلامتی میوه کیوی آشنا شوید

شنبه 26 شهریور 1401 سلامت
میوه کیوی

فواید سلامتی کیوی

میوه کیوی میوه های کوچکی هستند که سرشار از مواد مغذی مانند ویتامین C، ویتامین K، ویتامین E، اسید فولیک و پتاسیم هستند، همچنین دارای آنتی اکسیدان های زیادی هستند و منبع خوبی از فیبر هستند و سیاه دانه های کوچک آن نیز خوراکی هستند. پوست قهوه ای آنها، اگرچه بسیاری از آنها ترجیح می دهند کیوی را قبل از خوردن پوست کند.

کیوی میوه ای غیرمعمول است، علاوه بر شکل متمایز و رنگ سبز فوق العاده اش که آن را به یک انتخاب ارجح در میان میوه ها تبدیل می کند، محتوای مغذی آن نیز آن را در بین همه میوه ها اول می کند.. حالا با فواید سلامتی آن آشنا شوید.

 

فواید سلامتی کیوی

فواید سلامتی کیوی

1. میوه کیوی از لخته شدن خون جلوگیری می کند

کیوی از لخته شدن خون جلوگیری می کند و با کاهش چربی خون، فشار خون را مدیریت می کند. مشخص شد که این اتفاق بدون تأثیر منفی بر سطح کلسترول خون رخ داده است.

آسپرین معمولاً داروی توصیه شده برای پیشگیری از حوادث قلبی عروقی است. با این حال، آسپرین می تواند باعث التهاب و زخم در دستگاه گوارش شود.

مطالعات نشان می دهد که مصرف 2 تا 3 میوه کیوی در روز می تواند جایگزین آسپرین روزانه شود تا به رقیق شدن خون و بهبود سلامت قلب در مدت زمان معینی کمک کند.

2- کمک به درمان آسم:

اعتقاد بر این است که مقدار بالای ویتامین C و آنتی اکسیدان های موجود در کیوی می تواند به درمان افراد مبتلا به آسم کمک کند، زیرا یک مطالعه در سال 2000 نشان داد که تأثیر مفیدی بر عملکرد ریه در میان افرادی که به طور منظم میوه های تازه از جمله کیوی مصرف می کنند وجود دارد، بنابراین ممکن است میوه های تازه مانند کیوی به محافظت از کودکان مستعد ابتلا به آسم کمک می کند.

 

3- کمک به هضم صحیح

کیوی دارای فیبر زیادی است که برای هضم غذا بسیار مفید است و همچنین حاوی یک آنزیم پروتئولیتیک به نام اکتینیدین است که به نوبه خود می تواند به تجزیه پروتئین کمک کند. یک مطالعه اخیراً نشان داده است که عصاره کیوی حاوی اکتینیدین هضم غذا را بسیار تقویت می کند.

 

فواید سلامتی کیوی

فواید سلامتی کیوی

4- تقویت سیستم ایمنی بدن

کیوی دارای مواد مغذی متراکم و سرشار از ویتامین C است، زیرا تنها یک فنجان کیوی حدود 273 درصد از مقدار توصیه شده روزانه ویتامین C را تامین می کند. ویتامین C یک ماده مغذی ضروری برای تقویت سیستم ایمنی بدن است، و حتی یک مطالعه نشان داد. کیوی ممکن است از عملکرد سیستم ایمنی بدن حمایت کند و خطر ابتلا به سرماخوردگی یا بیماری‌های شبه آنفولانزا را برای بزرگسالان بالای 65 سال و کودکان خردسال کاهش دهد.

 

5- درمان فشار خون بالا:

میوه کیوی نه تنها می تواند سیستم ایمنی بدن ما را تقویت کند، بلکه می تواند به ما در کاهش سطح فشار خون نیز کمک کند، زیرا یک مطالعه در سال 2014 شواهدی را نشان داد که مواد فعال زیستی در سه میوه کیوی در روز می تواند فشار خون را بیش از یک سیب کاهش دهد. در طولانی مدت، به این معنی که کیوی به کاهش خطرات ناشی از فشار خون بالا، مانند سکته مغزی یا حملات قلبی کمک می کند.

 

6- از کاهش بینایی محافظت می کند:

دژنراسیون ماکولا علت اصلی از دست دادن بینایی است و کیوی ممکن است به محافظت از چشمان شما در برابر آن کمک کند.یک مطالعه نشان داد که با خوردن سه کیوی در روز، دژنراسیون ماکولا تا 36 درصد کاهش می یابد!

کیوی می تواند از دژنراسیون ماکولا و در نهایت از دست دادن بینایی جلوگیری کند. کیوی حاوی زآگزانتین و لوتئین (یا «ویتامین چشم») است.

این دو ترکیب عملکردی مشابه آنتی اکسیدان ها دارند و به تشکیل ویتامین A، یک ماده مغذی ضروری برای چشم کمک می کنند. آنها همچنین نور اضافی را جذب می کنند که ممکن است به شبکیه ما آسیب برساند و از چشم در برابر آب مروارید و سایر بیماری های مرتبط با چشم محافظت کند.

 

فواید سلامتی کیوی

فواید سلامتی کیوی

7- کیوی برای خواب بهتر:

مطالعات متعدد نشان داده است که میوه کیوی حاوی ترکیبات دارویی بسیار مفیدی از جمله آنتی اکسیدان ها و سروتونین است که در درمان اختلالات خواب مفید است، همچنین گفته می شود مصرف کیوی یک ساعت قبل از خواب می تواند کمک زیادی به القای خواب کند.

 

8. کمک به کاهش وزن:

کیوی یکی از میوه هایی است که کالری بسیار کمی دارد و انرژی و ویتامین های مورد نیاز بدن را تامین می کند و حاوی درصد مناسبی از فیبر است که به احساس سیری در فرد کمک می کند، بنابراین توصیه می شود کیوی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. اگر می خواهید بدنی سالم و زیبا داشته باشید!

 

9.میوه کیوی با التهاب مبارزه می کند

بروملین آنزیمی است که در کیوی، آناناس و پاپایای سبز یافت می شود و می تواند پروتئین ها را تجزیه کرده و التهاب را التیام بخشد. با مصرف کیوی، بروملین در جریان خون آزاد می شود و در آنجا مجتمع های التهابی را تجزیه می کند.

کیوی همچنین نشان داده است که التهاب مربوط به آرتریت را کاهش می دهد و از ایجاد بیماری های دیگر مانند بیماری قلبی و سکته جلوگیری می کند.

مقادیر بالای ویتامین C همچنین می‌تواند با مبارزه با رادیکال‌های آزاد که می‌توانند باعث پاسخ التهابی در بدن شوند، التهاب را مهار کند. از آنجایی که کیوی دارای غلظت بالایی از ویتامین C است، در صورت مصرف منظم می تواند باعث بهبود التهاب شود.

 

فواید سلامتی کیوی

فواید سلامتی کیوی

10. میوه کیوی سلامت پوست را بهبود می بخشد

کلاژن یک ماده مغذی ضروری است که از ساختار پوست حمایت می کند و استخوان ها را تقویت می کند.

ویتامین C موجود در کیوی یک جزء کلیدی در سنتز کلاژن در بدن است. خوردن کیوی می تواند به حمایت از ساختار پوست شما کمک کند و آن را هیدراته و سالم نگه دارد.

آکنه التهاب پوست است و می تواند باعث ایجاد جوش های شرم آور در صورت و بدن شود. خواص ضد التهابی و ویتامین C موجود در کیوی می تواند برای کسانی که با آکنه سر و کار دارند مفید باشد و می تواند تولید سبوم در منافذ را تا حد زیادی کاهش دهد.

فقط عصاره کیوی مخلوط با آلوئه ورا را روی پوست خود بمالید و برای بهترین نتیجه یک شب بگذارید.

ریشه شیرین بیان

9 فواید ریشه شیرین بیان برای سلامتی و راه های استفاده از آن

تسکین خارش مقعدی

تسکین خارش مقعدی/9 درمان خانگی رایج برای تسکین خارش مقعدی

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا