میزبان جام ملتهای 2024 امروز مشخص می‌شود/ برلین و آنکارا در فینالِ میزبانی یورو 2024

پنج‌شنبه 5 مهر 1397 ورزشی

به گزارش “ورزش سه”، فیلیپ لام سفیر آلمان برای میزبانی این رقابتها در گفتگو با دویچه وله درباره‌ی آمادگی کشورش برای برگزاری جام ملتها صحبت کرد. لام که به عنوان کاپیتان سابق تیم ملی آلمان سابقه‌ی بالای سر بردن جام جهانی را دارد مثل همه‌ی آلمانی‌ها بی‌صبرانه منتظر اعلام میزبان بوده و امیدوار است میزبانی به کشورش برسد.

لام به دویچه وله گفت:” من از اینکه سفیر میزبانی جام ملتها هستم خیلی خوشحالم. اگر بتوانیم این تورنمنت را در کشورمان برگزار کنیم فوق‌العاده خواهد شد. این رقابتها مردم را با هم متحد می‌کند، چه در کل اروپا و چه در آلمان، به خصوص در آلمان. من در جام جهانی 2006 شاهد بودم که برگزاری یک رقابت فوتبالی بزرگ با آلمان چه کرده بود و برای همین، خیلی دوست دارم که یک بار دیگر شاهد چنین اتفاقی باشیم”.

 

یکی از امتیازات آلمان نسبت به رقیبش ترکیه این است که استادیوم‌های معرفی شده توسط آلمان برای برگزاری جام ملتها از هم اکنون قابل استفاده هستند. لام معتقد است جام ملتهای 2024 در واقع تکرار جام جهانی 2006 خواهد شد. او به دویچه وله گفت:” ما ثابت کرده‌ایم که توان برگزاری تورنمنت‌های فوتبالی بزرگ را داریم. چه از نظر زیرساختها و استادیوم‌ها همه چیز برای برگزاری تورنمنت از همین الان آماده است. ما ملت مهمان‌نوازی هستیم و این را در سال 2006 ثابت کرده‌ایم. ما می‌توانیم با حضور همه‌ی مهمانان‌مان در آلمان یک جشن فوتبالی بزرگ بر پا کنیم. و قصدمان این است که در سال 2024 یک بار دیگر این را به دنیا نشان دهیم”.

 

لام تایید می‌کند که تیم میزبان در هر تورنمنتی از مزایایی برخوردار است ولی او معتقد است فراتر از این بعد از اتهام‌‌‌زنی‌ها و جنجال‌های پیش‌آمده درباره‌ی مسوت اوزیل و ماجرای خداحافظی او از تیم ملی که به بحث‌های دامنه‌داری درباره‌ی نژادپرستی و مهاجرت در آلمان دامن زد، برگزاری جام ملتها می‌تواند ملت آلمان را بار دیگر حول یک اتفاق ورزشی مهم، با هم متحد کند.

لام به دویچه وله گفت:” بله، در گذشته دیده‌ایم که تیم میزبان از بعضی مزایا برخوردار می‌شود. ما این را همین اواخر در جام جهانی 2018 روسیه دیدیم. ولی به نظر من یک موضوع دیگر اهمیت بیشتری دارد. این رقابتها به ما فرصت می‌دهد تا بار دیگر به عنوان یک ملت کنار هم بایستیم و از تیم ملی کشورمان حمایت کنیم. این برای جامعه‌ی آلمانی اهمیت زیادی دارد. این تورنمنت، چنین فرصتی در اختیار ما خواهد گذاشت”.

 

زمان و ساعت دربی 88 (پرسپولیس و استقلال)

تیم منتخب استقلال در تاریخ دربی؛ برنده‌های همیشگی

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا