میان وعده برای مدرسه

سه‌شنبه 25 آبان 1400 سلامت

مصرف برخی مواد غذایی می تواند باعث تقویت اشتهای فرزندتان شود می خواهیم به برخی از مفیدترین غذاهای برای ناهار مدرسه کودک اشاره کنیم و مادران را با روش تهیه آن ها آشنا کنیم ماکارونی ، سالاد رشته فرنگی ,  سالاد مکزیکی کینوآ ,  کاسادیای مرغ از جمله خوراکی های مقوی و خوشمزه برای فرزندتان هستند پیشنهاد می کنیم آن ها را تهیه و امتحان کنید مطمئنن پشیمان نخواهید شد .

گاهی والدین به ویژه والدین شاغل، حاضر کردن غذای مدرسه کودکان را سخت دانسته و بر سر اینکه چه غذایی درست کنند که علاوه بر مقوی و خوش خوراک بودن، سریع هم آماده شود، مردد می‌مانند. در این مقاله چندنوع خوراک برای ناهار مدرسه کودک پیشنهاد شده است.

ظرف های غذای زیبایی برای کودکان طراحی شده است که می توانید با استفاده از آنها، خوراکی های مورد نیاز کودکان تان را بسته بندی کنید.

میان وعدهمیان وعده

ماکارونی خوش طعم

ماکارونی خوراکی لذیذ است که اکثر مردم و به ویژه کودکان، آن را دوست دارند.

کمی ماکارونی به صورت دم کشیده و یا به شکل سالاد ماکارونی، در کنار سبزیجات، چند تکه هندوانه، کلوچه انجیری، می تواند غذایی خوشمزه و پرانرژی برای کودک تان محسوب شود .

میان وعده

مرغ گریل شده

درست کردن مرغ بسیار راحت است و شما می توانید به سرعت غذایی خوشمزه برای کودک دلبندتان آماده کنید.

می توانید کنار غذا، سبزی بروکلی و سالاد کلم و ماست یا سالاد سیب زمینی نیز بگذارید.

نوعی شیرینی هم، زینت بخش ظرف غذای کودک تان می شود .

میان وعده

 

خوراکی نسبتا سبک اما مقوی

ورقه های چند عدد تخم مرغ آب پز، در کنار وافل گیاهی گندم کامل، چند نوار باریک فلفل سبز، یک عدد کیوی و میوه های دیگری مانند تمشک و همچنین مافین ذرت می تواند غذای خوبی برای کودک تان باشد .

میان وعده

سالاد رشته فرنگی

سالاد رشته فرنگی، سالادی خوشمزه است که طرفداران زیادی دارد.

در کنار آن نیز می توانید تکه های کوچکی از گوشت سینه مرغ پخته شده قرار دهید.

از میوه ها هم می توانید نارنگی که سرو کله اش پیدا شده، بگذارید.

شکلات های کاکائویی کوچک هم گزینه بدی نیستند.

میان وعده

سالاد مکزیکی کینوآ

دانه های گیاه کینوآ، خوراکی بسیار خوشمزه ای است. البته جزو غلات نیست و گیاه آن به خانواده اسفناج شباهت دارد و در آمریکای جنوبی می روید.در مکزیک هم طرفداران بسیاری دارد. نحوه پخت آن نیز مانند برنج است. بسته های این دانه های خوراکی در فروشگاه ها، قابل خریداری هستند.با استفاده از کینوآ و هویج و کلم خرد شده و نخود فرنگی و سس مخصوص سالاد، سالاد کینوآ را آماده کنید.البته می توانید همراه این سالاد، مرغ پخته شده نیز به کار برید. آبلیمو و روغن کنجد نیز فراموش نشود.در ظرف غذای کودک تان، علاوه بر این سالاد خوشمزه و مقوی می توانید ذرت بو داده، گلابی، کیک کاکائویی و میوه نیز قرار دهید .

میان وعده

کاسادیای مرغ

با این غذای خوشمزه می توانید اشتهای کودک تان را دوچندان کنید. کاسادیا نوعی غذای مکزیکی است که طعم بسیار خوبی دارد.با استفاده از مرغ پخته شده، پیازچه و فلفل سبز، سبزی های خوشبو مانند ریحان یا گشنیز و پنیر چدار می توان آن را آماده کرد.مواد آماده شده را لای تورتیلا و به مدت ده دقیقه در فر قرار دهید.در ظرف غذا نیز می توانید چند تکه تورتیلا، آناناس و یا دانه های کدو حلوایی بگذارید.ورقه هایی از آووکادو نیز پیشنهاد خوبی است .

میان وعده

غذاهای ضد پیری

غذاهای ضد پیری/ غذایی که به مبارزه با پیری زودرس پوست کمک می کند

خسته اید؟ این ها را نخورید

کالری نوشابه

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا