مک لارن سنا با بدنه فیبرکربن معرفی شد – فناوری

جمعه 11 اسفند 1396 فناوری

نسخه‌ی ویژه از ابرخودروی میلیون دلاری سنا که با همکاری دپارتمان MSO مک‌لارن ساخته شده است، رونمایی شد.

مدتی پیش بود که سوپراسپرت مک‌لارن سنا (McLaren Senna) به عنوان جدیدترین عضو خانواده‌ی سری آلتیمیت (Ultimate) شرکت بریتانیایی مک‌لارن، مرز بین عملکرد خودروی مسابقه‌ای و جاده‌ای را به حداقل رساند. در واقع اصلاً نمی‌توان تصور کرد که این سوپراسپرت تولید محدود، بهینه‌سازی بیشتری دریافت کند؛ اما با همکاری مهندسان دپارتمان ویژه‌ی مک‌لارن (McLaren Special Operations) یا به اختصار MSO، نسخه‌ی ویژه‌ای از مک‌لارن سنا به نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۸ خواهد رسید.

McLaren Senna Carbon Fibre Theme / مکلارن سنا فیبرکربن

مدیران مک‌لارن با همکاری تیم مهندسی MSO پنج نسخه‌ی ویژه از مک‌لارن سنا را معرفی خواهند کرد که اولین نسخه، مک‌لارن سنا با قالب فیبر کربن (Senna Carbon Theme) است. کیت بدنه‌ی فیبرکربن مخصوص مک‌لارن سنا، در مجموع از ۶۷ قطعه و در زمانی حدود ۱۰۰۰ ساعت ساخته شده است. علاوه بر این تزئینات زرد رنگ بدنه، به تنهایی ۲۵۰ ساعت وقت برده است. ترکیب رنگ بدنه‌ی این نسخه، شامل رنگ‌های سیاه و زرد خورشیدی در باله‌ی بزرگ و دیفیوزر عقب، بالای رکاب‌ها و دریچه‌های هوای سپرجلو به همراه رنگ سبز کالیپرهای ترمز بوده که این رنگ‌ها در کابین و فضای داخلی هم استفاده شده است. روکش‌های صندلی سیاه رنگ آلکانترا با دوخت‌های زرد رنگ و استرات‌های درها با رنگ سبز تزئین شده‌اند.

McLaren Senna Carbon Fibre Theme / مکلارن سنا فیبرکربن

این نسخه‌ی ویژه، به رینگ‌های سفارشی و هفت پره‌ی ساخت MSO مزین شده است که دارای پیچ مرکزی، از آلیاژ آلومینیوم و فیبر کربن با وزن ۷.۵ کیلوگرم (بدون تایر) هستند. در مقایسه با رینگ‌های مدل استاندارد مک‌لارن سنا، رینگ‌های سفارشی MSO حدود ۱۰ درصد وزن کمتری دارند. شاید این مقدار در نگاه اول مهم به‌نظر نرسد، ولی باید دانست که ۱۰ درصد کاهش وزن رینگ‌ها، ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش اینرسی دوران و بهبود شتاب‌گیری، ترمزگیری و پاسخ‌دهی فرمان را به دنبال دارد.

انصار علی، مدیر دپارتمان MSO مک‌لارن گفت:

مقاله‌های مرتبط:

مک‌لارن سنا فیبرکربن ساخت MSO که در نمایشگاه خودروی ژنو به نمایش گذاشته می‌شود، دقیقاً از پروژه‌هایی است که بی‌صبرانه منتظر ارائه‌ی آن هستیم؛ اصلاً متعجب نمی‌شوم که پس نمایش آن و دیدن از نزدیک این خودرو توسط مشتریان، تقاضا برای خودروهای با قالب فیبرکربن ساخت دپارتمان MSO افزایش پیدا کند.


McLaren Senna Carbon Fibre Theme / مکلارن سنا فیبرکربن

مک‌لارن سنا فیبرکربن همانند مدل استاندارد، از پیشرانه‌ی ۸ سیلندر V شکل ۴ لیتری مجهز به دوتوربوشارژر با قدرت ۷۸۹ اسب بخار و ۸۰۰ نیوتن‌متر گشتاور استفاده می‌کند. مدل استاندارد مک‌لارن سنا در زمان ۲.۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. در حالی که قیمت پایه‌ی مک‌لارن سنا استاندارد حدود یک میلیون دلار است، متقاضیان برای خرید این نسخه‌ی ویژه، باید حدود ۴۰۰ هزار دلار دیگر به این مبلغ اضافه کنند.

McLaren Senna Carbon Fibre Theme / مکلارن سنا فیبرکربن

مقامات شرکت بریتانیایی مک‌لارن علاوه بر نمایش این نسخه‌ی ویژه و گران‌قیمت از سوپراسپرت مک‌لارن سنا در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۸، وعده‌ی یک رونمایی هیجان انگیز را هم داده‌اند. آیا زمان معرفی جانشین ابرخودروی افسانه‌ای مک‌لارن F1 فرا رسیده است؟


منبع : زومیت

شیائومی می میکس 2 اس با حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر معرفی می‌شود - فناوری

هواوی پی 20 لایت در تصویر واقعی به نمایش گذاشته شد - فناوری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا