اگزوز تیتانیومی جدید

دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 فناوری
اگزوز تیتانیومی جدید

اگزوز تیتانیومی جدید

صدای پیشرانه‌ یکی از آپشن‌های پرطرفدار در بین علاقه‌مندان خودروهای اسپرت محسوب می‌شود و طی سال‌های اخیر باعث تولید نوآوری‌ها و خلاقیت‌های زیادی شده است. این فناوری‌ها شامل تنظیمات اگزوز برای تغییر صدا و دریچه‌های برقی در خروجی اگزوز هستند که توسط برخی از خودروسازان مشهور، در بازار جهانی عرضه می‌شوند. در حالت استاندارد راننده صدای بسیار معمولی و ساده از اگزوز خودرو خواهد شنید؛ صدایی که شاید چندان هیجان‌انگیز و دلنواز نباشد. اما به لطف هنر مهندسی، هر آرزویی در صنعت خودرو و به‌خصوص دنیای اسپرت برآورده می‌شود. با مراجعه به فروشگاه‌های تیونینگ خودرو و برخی از سایت‌ها می‌توان به انواع مختلف اگزوز دست یافت که البته برای مدل‌های متفاوت عرضه می‌شوند.

خودروساز بریتانیایی مک‌لارن نیز تقریبا از ابتدای تأسیس خود علاقه‌مند به دنیای خودروهای اسپرت و سوپراسپرت بوده است و همیشه مدل‌های جذابی روانه‌ بازار می‌کند؛ با این‌ حال تلاش‌های مک‌لارن به همین جا ختم نمی‌شود و گاهی اوقات برای چشاندن لذت رانندگی اسپرت به علاقه‌مندان خاص خود، محصولاتی در این حیطه تولید می‌کند که معمولا جذاب و پرسروصدا هستند.

اگزوز تیتانیومی جدید

اگزوز تیتانیومی جدید

در ماه فوریه، بخش سفارشی‌سازی مک‌لارن (MSO) اعلام کرد که اگزوز تیتانیومی جدیدی برای مدل‌های سری اسپرت خود مانند ابرخودروی مک‌لارن 570S تولید کرده است؛ اما اینک ویدئویی جدید منتشر شده که در نهایت فرصت شنیدن صدای خروجی اگزوز را برای ما فراهم می‌کند. صدای پیشرانه بسیار جذاب و هیجان‌انگیز است و نشان می‌دهد که قدرت زیادی در زیر کاپوت وجود دارد.

اگزوز تیتانیومی مخصوص مدل‌های اسپرت مک‌لارن نسبت به اگزوزهای استاندارد، پنج دسی‌بل شدت صوت بلندتری تولید می‌کند. بخشی از این افزایش به دلیل نحوه ساخت اگزوز است؛ زیرا در طراحی جدید آن صداخفه‌کن (مافلر) و رزوناتور (تشدیدکننده) حذف می‌شود. مک‌لارن لوله‌های اگزوز را به گونه‌ای تنظیم کرده است، که در دورهای پایین پیشرانه صدای بسیار دلپذیر و جذابی تولید می‌کند. اما در بیش‌تر از ۵۰۰۰ دور بر دقیقه، نویز موجود در صدای پیشرانه شروع به افزایش و بم شدن می‌کند. تصور کنید که شنیدن چنین صدایی از داخل کابین ابرخودروی مک‌لارن 570S اسپایدر چه اندازه می‌تواند لذت‌بخش باشد.

McLaren 570S Spider / ابرخودروی مک‌لارن 570S اسپایدر

تغییر جنس اگزوز از فولاد به تیتانیوم باعث افزایش عملکرد جزئی نیز می‌شود. استفاده از فلز سبک‌تر به این معنی است که مدل‌های اسپرت مک‌لارن با استفاده از این اگزوز جدید، ۴.۸ کیلوگرم وزن کمتری خواهند داشت.

مقاله‌های مرتبط:

MSO برای اگزوز الماسی شکل، دو گزینه با پرداخت متفاوت ارائه می‌دهد. گزینه اول با پوشش براق عرضه می‌شود که در آن رنگ تیتانیوم کاملا مشخص و واضح است؛ درحالی‌که گزینه دوم با رنگ سیاه براق ظاهر برازنده‌ای به اگزوز تیتانیومی می‌بخشد. هر دو نوع از یک پوشش سرامیکی نانوبراق بهره می‌گیرند که باعث مقاومت فلز در برابر خراش و لکه‌دار شدن می‌شود.

خریداران می‌توانند اگزوز تیتانیومی را به‌عنوان به‌روزرسانی در مدل موجود یا سری خودروهای اسپرت جدید مک‌لارن سفارش دهند. در حال حاضر قیمت‌گذاری برای ایالات متحده آمریکا در دسترس نیست؛ اما این ارتقاء هزینه‌ای حدود ۶۷۰۰ دلار طبق نرخ فعلی ارز در انگلستان خواهد داشت. با چنین پیشرفت‌های بزرگ در صدای وسیله‌ی نقلیه، تصور این‌که علاقه‌مندان خودروهای اسپرت این گزینه را تیک نزنند، بسیار دشوار است.

 

مشخصات فنی، قیمت تویوتا هایلوکس 2018

خاموش کردن نوتیفکیشن‌های گوشی روش مناسبی برای مقابله با استرس نیست

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا