موفقیت در کسب‌و‌کار به شیوه‌ی برندگان المپیک – فناوری

چهارشنبه 30 فروردین 1396 فناوری

داستان این برنده‌ی مدال المپیک به ما یاد می‌دهد که چگونه به خودمان باور داشته باشیم و برای رسیدن به اهداف خود متمرکز باقی بمانیم.

همان‌طور که می‌دانید، به دست آوردن مدال طلا در مسابقات المپیک کار آسانی نیست. برخی معتقدند که یک سری ویژگی‌ها میان ورزشکاران و رهبران حرفه‌ای مشترک هستند. سایمون ویتفیلد شرکت‌کننده چهار دوره مسابقات المپیک در ورزش‌ سه‌گانه، در مورد اراده و راه‌های رسیدن به موفقیت خود صحبت کرده است. ما در این مقاله زومیت نصیحت‌‌های او را بررسی کرده‌ایم و آن‌ها را به راه‌هایی برای رسیدن به موفقیت در کسب‌و‌کار تعمیم داده‌ایم.

writing

۱- هرروز اهداف و رؤیاهای خود را بنویسید

ویتفیلد سال‌ها قبل از اینکه بتواند در المپیک برنده مدال طلا شود، بیرون از ورزشگاه سیدنی استرالیا می‌ایستاد و خودش را روی سکوی قهرمانی تجسم می‌کرد. ۷ سال بعد المپیک در همان ورزشگاه برگزار شد و او توانست درهمان جایگاه اولین مدال طلای خود را به گردن بیاویزد. او معتقد است که رؤیاپردازی توانسته است آرزوی او را به واقعیت تبدیل کند. او همچنین معتقد است که اگر این رؤیاها روی کاغذ نوشته شوند، می‌توانند قدرت اراده را چندین برابر ‌کنند. بنابراین او هرروز صبح در دفترچه‌ی یادداشت خود می‌نوشت «من یک قهرمان المپیک هستم». او با این کار هدفش را تبدیل به بخشی از وجود خود کرد. فکر کردن مانند یک برنده، او را تبدیل به یک برنده کرد.

اگر قصد راه‌اندازی یک کسب‌و‌کار دارید، از همین حالا دست‌به‌کار شوید و طرح شرکت خود را بکشید. تمام جزئیات آن را به‌طور کامل یادداشت کنید. زیرا نوشتن اهداف میزان تعهد به آن را زیاد می‌کند.

teamwork

۲- اهمیت کار گروهی را دست‌کم نگیرید

ویتفیلد در ۳ دوره از مسابقات المپیک شرکت کرد و توانست مدال‌های طلا و نقره‌ی این مسابقات را برنده شود. او با همان ذهنیت تلاش برای برنده شدن، خودش را برای شرکت در چهارمین و آخرین مسابقات المپیک آماده کرد؛ اما این بار شکست خورد. او و اعضای تیمش در المپیک ۲۰۱۲ لندن بینش خود نسبت به هدف را از دست دادند. آن‌ها به‌جای اینکه برای پیروزی خود تلاش کنند، از هم فاصله گرفتند. درنهایت همین موضوع منجر به شکست آن‌ها شد.

کار تیمی، پایه و اساس ورزش و کسب‌و‌کار است. اگر احساس می‌کنید اعضای تیم طرز تفکر متفاوت نسبت به شما دارند، ۲ راه بیشتر پیش رو نخواهید داشت. اینکه همه‌ی اعضای تیم را اخراج کنید یا اینکه به همین روند ادامه دهید و شاهد سقوط و از بین رفتن کسب‌و‌کار خود باشید. مطمئنا راه‌حل اول بهتر است. نترسید از اینکه همه‌ی اعضای تیم خود را از دست بدهید. در عوض یک تیم جدید استخدام کنید و با انگیزه و انرژی به سوی هدف خود حرکت کنید.

meditate

۳- احساسات خود را مدیریت کنید

افکار ما دائما بین کار، خانه، سرگرمی‌ها و دوستانمان جهت‌های مختلف به خود می‌گیرد؛ و معمولا در این بین اهداف ما خیلی آسان فراموش می‌شوند. اما طبق نصیحت ویتفیلد، ما باید به‌طور دائم فکر خود را بر اهدافمان متمرکز کنیم. شما باید هرروز صبح ذهنیت خود را با افکار مثبت، ورزش یا هر فعالیت دیگری که به شما انگیزه می‌دهد، جهت‌دهی کنید. او روز خودش را ساعت ۶ صبح با دویدن یا مدیتیشن آغاز می‌کند تا افکار منفی را از این طریق از خودش دور کند. همین موضوع به او کمک می‌کند تا بتواند تیمش را قوی و با انرژی رهبری کند. آماده شدن برای المپیک چیزی فراتر از آمادگی بدنی است. درواقع المپیک مسابقه‌ای برای به چالش کشیدن ذهنیت، تمرکز، اعتماد‌به‌نفس و روحیه رقابتی است. بهترین ورزشکارها شکست را به‌عنوان شانسی برای یادگرفتن، رشد و قوی‌تر شدن می‌بینند. کارآفرینان موفق نیز دقیقا همین طرز تفکر را دارند.


منبع : زومیت

دوربین فوق سریع a9 سونی رونمایی شد - فناوری

410 GP؛ نسخه‌ای تولید محدود از لوتوس Evora - فناوری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا