مهاجمان ایرانی در جدول بهترین های اروپا

چهارشنبه 8 مرداد 1399 ورزشی
مهاجمان ایرانی در جدول بهترین های اروپا

طارمی و آزمون در لیست کفش طلای اروپا

دو مهاجم ایرانی حاضر در لیگ های اروپایی ، در این فصل در رقابت های باشگاهی عنوان آقای گلی را به دست آوردند و حالا نامشان در میان مهاجمان برجسته فوتبال اروپا به چشم می خورد.

مهدی طارمی در اولین فصل حضورش در فوتبال اروپا و در تیم متوسط ریوآوه در سطح فوتبال پرتغال علاوه بر 18 گلی که به ثمررساند و عنوان آقای گلی را کسب کرد توانست جواز حضور در رقابت های پلی اف اروپا را به دست بیاورد.

سردارآزمون مهاجم ملی پوش ایرانی تیم زنیت سن پترزبورگ نیز چند روز پیش با زدن هفدهمین گلش برای این تیم توانست عنوان آقای گلی رقابت های لیگ روسیه را به دست آورد.

طارمی و سردار دو مهاجم تیم ملی ایران ، با عملکرد درخشانی که در این فصل داشته اند می توانند سال آینده را در لیگ هایی به مراتب معتبرتر از پرتغال و روسیه سپری کنند موضوعی که می تواند نوع نگاه و درجه کیفی آن ها را به طرز قابل توجهی ارتقا بدهد.


 سردار آزمون و مهدی طارمی در جدول بهترین های اروپا

آقای گل شدن این دو ستاره ایرانی در رقابت های امسال باعث شده تا نامشان به لیست بهترین گلزنان فصل فوتبال اروپا و جایی که نام های مطرحی مثل کریستیانو رونالدو، لیونل مسی، رابرت لواندوفسکی و دیگر اسامی بزرگ در آن حضور دارند.

در آخرین رده بندی بهترین گلزنان فوتبال اروپا چیرو ایموبیه مهاجم خط حمله لازیو با 34 گل زده   در کنار رابرت لواندوفسکی مهاجم بایرن مونیخ قرار گرفت هرچند مهاجم بایرن مونیخ به واسطه تناسب دقایق بازی و گل هایش کماکان در صدر جدول بهترین گلزنان فوتبال اروپا قرار دارد.

*نکته قابل ذکر اینجا است در انتخاب بهترین گلزنان حضور در لیگ های معتبر ضریب بالاتری دارد به طوری که 5 لیگ معتبر اروپا مثل آلمان، انگلستان، اسپانیا، فرانسه و ایتالیا ضریب گلزنی در آن ها عدد 2 است اما لیگ های درجه دوم ضریب 1.5 دارند. موضوعی که روی رتبه بندی و جایگاه مهدی طارمی و سردار آزمون در این رتبه بندی تاثیر مستقیم داشته هرچند این دو ستاره ایرانی اکنون نامشان در لیست بهترین گلزنان اروپا دیده می شود.

منبع ورزش 3

کریم انصاری فرد یک فصل دیگر در قطر ماندگار شد

کریم انصاری فرد یک فصل دیگر در قطر ماندگار شد

انتخاب درست هنرهای رزمی

هنر های رزمی انتخابی درست برای دفاع شخصی و تناسب اندام

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا