ممنوعیت رانندگی ۱۸ ماهه برای مالک تسلا

سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1397 دسته‌بندی نشده

 

مالک یک دستگاه تسلا مدل S به علت فعال کردن حالت رانندگی خودران و ترک صندلی راننده به ۱۸ ماه ممنوعیت از رانندگی هرگونه وسیله‌ی نقلیه محکوم شده است.

 افرادی در این دنیا وجود دارند که نه تنها ارزشی برای سلامتی و جان خود قائل نیستند، بلکه در مواردی جان دیگران را به خطر می‌اندازند. هاوش پتل ۳۹ ساله یکی از این افراد است. به تازگی فیلمی از این شهروند بریتانیایی منتشر شده است که نشان می‌دهد او روی صندلی سرنشین جلوی یک دستگاه تسلا مدل S نشسته است و پشت فرمان، راننده‌ای وجود ندارد. کنترل این خودرو که در بزرگ‌راه، توسط سیستم خودران تسلا انجام شده است. با توجه به اینکه سیستم خودران تسلا همچنان با نقص‌ها و ضعف‌هایی مواجه است و همچنین ممنوعیت تردد خودروهای خودران در جاده‌های عمومی بریتانیا، ترک صندلی راننده؛ مصداق جرم رانندگی است.

خودرو خودران

پتل با اعتراف به اقدام خود بیان کرده است که با قرار دادن خودرو، روی حالت خودران اقدام به تعویض صندلی خود کرده و کنترل فرمان و پدال‌های خودرو را به‌طور کلی رها کرده است. او در اظهارات خود گفته است که به علت بدشانسی دستگیر شده و تنها در حال آزمایش یکی از ویژگی‌های حیرت‌انگیز خودرو بوده است. پتل علاوه بر ممنوعیت ۱۸ ماهه‌ی رانندگی هرگونه خودرو، به ۱۰۰ ساعت کار بدون مزد، ۱۰ روز حضور در برنامه‌های بازپروری و پرداخت ۱,۸۰۰ پوند جریمه محکوم شده است.

منبع : زومیت

معرفی نسخه ویژه از مرسدس بنز CLS 450

حراج مرسدس میباخ، لوئیس همیلتون

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا