ملاعبه چیست؟چگونگی ملاعبه و معاشقه در رابطه جنسی

شنبه 6 بهمن 1397 گوناگون
ملاعبه چیست؟چگونگی ملاعبه و معاشقه در رابطه جنسی

ملاعبه مجموعه ی از رفتارهای عاشقانه و تجریک کننده است که قبل از رابطه جنسی و آمیزش انجام می شود و از نظر اسلام هم توصیه شده است. ائمه معصومین (ع) در روایات به ملاعبه برای بهبود رابطه جنسی اشاره داشته اند.

ملاعبه چیست؟

ملاعبه مجموع رفتارها، بازی کردن و شوخی کردن قبل از رابطه جنسی است. اسلام برای تشویق به رابطه جنسی سالم توصیه های زیادی به ملاعبه و عشق بازی قبل از آمیزش کرده است.
ملاعبه در لغت به معنی بازی کردن با کسی می باشد، اما این واژه در ادبیات دینی و مسائل زناشویی معانی دیگری دارد. ملاعبه مجموعه رفتارهای عاشقانه و جنسی می باشد که افراد قبل از آمیزش جنسی و برای آماده شدن برای دخول و بذت جنسی بیشتر انجام می دهند.

ملاعبه کردن در فرهنگ اسلامی

اسلام دینی است که در مورد ابعاد مختلف زندگی انسان آموزه های مخصوصی را ارائه کرده است و رفتارهای زناشویی از این دست موضوعات است که اسلام در مورد آن گفته است. اهمیت امور جنسی در اسلام از این جهت است که نیاز جنسی یکی از نیازای انکار ناپذیر انسان می باشد و سالمت در رفتارهای جنسی می تواند تاثیر مستقیمی بر روحیه افراد، سبک زندگی، روابط عاطفی، وضعیت خانواداه و تربیت فرزند داشته باشد.

کانون خانوده در اسلام بسیار با اهمیت است، اما این چه ربطی به ملاعبه دارد؟ در ابتدا خوب است بدانید که ملاعبه در زبان فارسی بیشتر به عنوان عشق بازی معروف است و طبق نطرات علم روانشناسی و سکسولوژی رابطه جنسی بدون آمادگی قبلی می تواند باعث ایجاد آسیب های مخرب روانی شود و هم می تواند باعث اختلالات جسمی شود. یکی از مشکلات ابتدایی این نوع آمیزش خالی بودن از احساست و عواطف است. رابطه هایی که در آنها ملاعبه یا عشق بازی قبل از دخول نقشی ندارند شریک جنسی فرد، در معرض مشکلات قرار خواهد گرفت. از این رو دین اسلام در دفاع از کانون خانواده و نیازهای انسان توصیه های زیادی در مورد ملاعبه دارد.

ملاعبه در احادیث

همانطور که قبلاً ذکر کردیم برخی از احادیث به جا مانده از معصومین (ع) توصیه‌هایی مستقیم و غیر مستقیم درباره روابط جنسی و ملاعبه دارند. اکنون چند نمونه را در کنار هم قرار داده‌ایم:

آمادگی دو سویه

از امیرالمومنین (ع) در کتاب وسائل الشیعه نقل شده است:
“هنگام آمیزش، چون پرندگان شتاب نکنید، صبر پیشه‌ی خود سازید، زن‌ها نیازمند وقت بیشتری هستند، مدتی نه چندان طولانی به عشق بازی بپردازید، همسرتان را کاملاً آماده سازید. آمادگی دو سویه؛ آمیزش را فرح بخش و کامل می‌کند. ”

آرامش قلبی

امام حسن (ع) می‌فرمایند:
“مکانی خلوت در زمانی بی سرو صدا، با دلی آرام؛ شرایط مناسبی برای هم بستری است. اگر آمیزش و انعقاد نطفه با دلی آرام و خالی از اضطراب صورت پذیرد، خون به صورت طبیعی در رگ‌ها جریان می‌یابد، انتقال ژن‌ها طبیعی‌تر انجام می‌گیرد و در نتیجه فرزند، به پدر و مادرش بیش‌تر شبیه خواهد شد. ”

توصیه‌ای برای خانم‌ها

نقل شده است که پیامبر اکرم (ص) فرمودند:
“خانم‌ها از آرایش دریغ مکنید، بهترین، ملایم‌ترین و دلنوازترین عطر را به کار برید، زیباترین و دلرباترین لباس را به اندام خویش بپوشانید، خود را حداقل با یک گردنبند زینت بخشید و صبح و شام خود را به شوهر عرضه دارید. در یک کلام؛ چشم و دل شریک زندگیتان را هنرمندانه بربایید. ”

توصیه برای آقایان

و مکمل حدیث بالا، روایتی است به نقل از امام رضا (ع):
“آقایان! مطابق میل خانم‌تان لباس بپوشید، در خانه نیز آراسته و دلربا باشید، هوش و حواس همسرتان را ماهرانه به خود جلب کنید، با این کار، غدد جنسی او را نسبت به خود فعال کنید و عفت او را نسبت به دیگران فزونی می‌بخشید. ”

لذت چشم نواز

حدیثی از امام صادق (ع) در کتاب حلیه المتقین نقل شده است که فرمودند:
“چه لذتی بالاتر و چشم نوازتر از دیدن بدن عریان همسر است. قبل از هم‌خوابگی خود را از شوهرتان دریغ مدارید، بگذارید شوهرتان شما را ببوید و ببوسد. ”

همان که می‌خواهی

و در جایی دیگر امام رضا (ع) فرمودند: 
“آمیزش مکن مگر اینکه با همسرت بسیار بازی کنی و سینه هایش را آرام بفشاری، وقتی چنین کنی آمادگی لازم را برای در آمیختن پیدا می‌کند. در این حالت، شهوت از صورت و چشمان او نمایان می‌شود و از تو همان می‌طلبد که تو از وی می‌خواهی. “
حال بعد از مطالعه چند نمونه از توصیه‌های روایی به ملاعبه و عشق‌بازی قبل از آمیزش خیلی خوب مشخص است که با توجه به تاکید پیشوایان دین، جایگاه ملاعبه چیست. نکته‌ی با ارزشی که نباید از ذکر آن غافل شد این است که توصیه‌ها فقط به زن یا فقط به مرد نبود و رابطه جنسی در تفکر اسلامی کاملا یک رابطه دو‌سویه و با محوریت هر دو نفر است. این خبر از غنی بودن فرهنگ اسلامی دارد.

ملاعبه حرام

ملاعبه هم مانند آمیزش و دخول در مواردی حرام می باشد. به عنوان مثال با هر کسی که همسر فرد نیست، حرام می باشد. جنسیت، سن و ارضا شدن اهمیتی ندارد و به صرف اینکه شخصی با شخصی دیگر شوخی و بازی کند و تحریک شود حتی اگر ارضا نشود هم حرام است. ملاعبه حتی برای زوجی که در حال روزه هستند و اگر ملاعبه کنند مایع منی از آنها خارج شود حرام می شود.

به چند دلیل که مردها زن دوم میگیرند

به چند دلیل که مردها زن دوم میگیرند

عکس نوشته‌ها و متن‌های ادبی کوتاه بهمن ماه

عکس نوشته‌ها و متن‌های ادبی کوتاه بهمن ماه

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا