معرفی 7 کتاب عاشقانه ای که فیلم شدن….

شنبه 8 بهمن 1401 کتاب
کتاب عاشقانه

معرفی فیلم های عاشقانه اقتباسی

کتاب عاشقانه: در دنیای سینما کم نیستند فیلم و سریال‌هایی که به اقتباس از یک کتاب که اعتباری برای خود رقم‌زده و مخاطبانی جذب کرده است تهیه‌شده‌اند. اگرچه خواندن کتاب دنیای خاص خود را دارد و آن تصور و خیالی که به خواننده کمک می‌کند تا داستان را در ذهن خود بیافریند

در این مطلب معرفی چند فیلم عاشقانه بپردازیم که به اقتباس از اثری مکتوب و رمانی خوش‌ساخت ساخته‌شده‌اند.

1-کتاب غرور وتعصب اثر جین آستین

کتاب غرور و تعصب محبوب‌ترین رمان جین آستن و یکی از معروف‌ترین رمان‌های تاریخ ادبیات جهان است.رمان غرور و تعصب (Pride and Prejudice) که داستانی جذاب برای نوجوانان نیز است، ماجرای دختری از طبقۀ متوسط را روایت می‌کند که مردی مغرور و ثروتمند عاشق او می‌شود.

از این رمان بارها فیلم‌سازی شده‌است، که یکی از معروف‌ترین نسخه‌های آن سال ۲۰۰۵ با بازی کیرا نایتلی (در نقش «الیزابت») و مَتیو مَک‌فادین (در نقش «آقای دارسی») بوده‌است. نسخه کلاسیک آن هم با بازی لارنس اولیویه ساخته شد . سال ۲۰۰۴ هم بالیوود برمبنای این کتاب، فیلم عروس و تعصب را با بازی آیشواریا رای ساخت

فیلم غرور و تعصب

اقتباس سینمایی غرور و تعصب به کارگردانی جو رایت برگرفته از رمان مشهور غرور و تعصب از نویسنده انگلیسی، جین آستن است. نایتلی بازیگر انگلیسی‌تبار هالیوود برای بازی در این فیلم نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن شده‌است.

خلاصه فیلم غرور و تعصب

سال ۱۷۹۷، انگلستان. قبل از مرگ آقای بنت، همسرش کوشیده تا پنج دخترش- جین، الیزابت، مری، لیدیا و کیتی- را برای یافتن شوهری مناسب آماده کند. چون این کار را تنها راه دستیابی یک زن به رفاه و آسایش می‌داند.

زمانی که سر و کله جوان ثروتمند و خوش سیمایی به نام بینگلی و دوستش آقای دارسی در همسایگی آن‌ها پیدا می‌شود، خانواده بنت سخت دچار هیجان می‌شود. به زودی جین با آقای بینگلی دوست می‌شود و به نظر می‌رسد که الیزابت نیز به آقای دارسی بی‌توجه نیست.

اما رفتار آقای دارسی خودپسند الیزابت هوشمند را که در سایه پرورش پدری دختری باشهامت و خودگردان بار آمده، خوش نمی‌آید. از این رو به زودی کشمکش و درگیری زبانی میان آنان آغاز می‌شود.

 

کتاب غرور وتعصب

کتاب غرور وتعصب

2-کتاب 5 قدم فاصله اثر ریچل لیپینکات

کتاب پنج قدم فاصله به قلم ریچل لیپینکات، قصۀ عاشقانه‌ی دو جوان بیمار را به تصویر می‌کشد که هنگام معالجه بیماری‌شان، دلباخته‌ی هم می‌شوند.

پنج قدم فاصله رمان عاشقانه‌ای است که هر شخصی را می‌تواند شیفته‌ی خود کند. داستان در آن واحد که موضوعی عاشقانه را نقل می‌کند به بحث ناخوشایند و غمناک بیماری خاص نیز می‌پردازد

فیلم پنج قدم فاصله

فیلم پنج قدم فاصله یا پنج قدم جدا که فیلم در ژانر درام و رمانتیک است که در سال ۲۰۱۹ منتشر شد. از بازیگران آن می‌توان به کول میچل اسپراوس و هالی لو ریچاردسون اشاره کرد. نویسنده کتاب راچل لیپینکات است.فیلم پنج قدم فاصله با کارگردانی جاستین بالدونی ساخته شود

خلاصه فیلم پنج قدم فاصله

این فیلم، داستان دو نوجوان به نام های استلا و ویل را روایت می کند که از بیماری فیبروز سیستیک رنج می برند. آنها در بیمارستان با هم دیدار می کنند و دلباخته یکدیگر می شوند، اما به دلیل شرایط خاص بیماری‌شان، مجبورند که هنگام گفتگو با یکدیگر، فاصله معینی را رعایت کنند و…

فیلم پنج قدم فاصله

فیلم پنج قدم فاصله

3-من پیش از تو اثر جوجو مویز

کتاب من پیش از تو اثر جوجو مویز و با ترجمه شیدا رضایی یکی از پرفروش‌ترین کتاب های نیویورک تایمز در ایران است. من پیش از تو داستان قصه‌ای‌ست که در خاطره‌ها می‌ماند. من پیش از تو (Me Before You) یک داستان عاشقانه، متفاوت و غم‌انگیز است.

فیلم من پیش از تو اثر

من پیش از تو  یک فیلم درام رمانتیک آمریکایی به کارگردانی تیا شروک که برپایه رمانی به همین نام، نوشتهٔ جوجو مویز ساخته شده‌است. امیلیا کلارک، سم کلفلین، جانت مک‌تیر و چارلز دنس از بازیگران این فیلم هستند

خلاصه فیلم من پیش از تو اثر

پس از گذشت دو سال از تصادف ویل ترینر پیش‌آمد تازه‌ای در زندگی او رخ می‌دهد. لوییزا کلارک پس از کار در کافه‌ای که تعطیل شد، پیشه خود را از دست داده و باید پیشه تازه‌ای پیدا کند

بنابراین می‌پذیرد از ویل ترینر نگهداری کند. او یک پسر پولدار پرکار و ورزشکار بوده و به گونه بسیاری از زندگی خود راضی بوده ولی پس از تصادف با موتورسیکلت، از ناحیهٔ گردن به پایین کاملاً فلج شده و دیگر زندگی پیشین خود را نمی‌تواند داشته باشد. …..

 

فیلم من پیش از تو اثر

فیلم من پیش از تو اثر

4-کتاب نحسی ستاره های  بخت ما اثر جان گرین

کتاب نحسی ستاره های بخت ما اثری فوق العاده است که در ژانویه سال ۲۰۱۲ به چاپ رسید ین رمان ششمین کتاب نویسنده یعنی جان گرین می باشد که در سال ۲۰۱۴ از روی آن یک فیلم هم ساخته شده است.

داستان کتاب نحسی ستاره های بخت ما از زبان بیمارانی که از سرطان رنج می برند نوشته شده است.

فیلم بخت پریشان یا خطای ستاره‌ای

فیلم بخت پریشان یا خطای ستاره‌ای یا خطای ستارگان بخت ما  فیلمی رمانتیک درام آمریکایی به کارگردانی جاش بون، برگرفته از رمانی به همین نام به قلم جان گرین است.

در این فیلم شیلین وودلی، انسل الگورت، لورا درن، سام ترمل، نات وولف و ویلم دفو نقش‌آفرینی می‌کنند. فیلم‌برداری بخت پریشان در پیتسبورگ و آمستردام صورت گرفته‌است و در تاریخ ۶ ژوئن ۲۰۱۴ روی پرده سینما اکران شد.

خلاصه نحسی ستاره های  بخت ما

هیزل، شانزده سال دارد و مدتی است که از سرطان خود خبر دارد و رنج می برد. بنابر توصیه والدین خود جهت جلوگیری از منزوی شدن و گوشه گیری، در جمعی که در آن کودکان سرطانی شرکت دارند حضور پیدا می کند.

در طی مدتی که هیزل در جمع کودکان مبتلا به سرطان حضور دارد با پسر جوانی به نام آگوستوس آشنا می‌شود که به خاطر سرطان استخوان یکی از پاهایش را از دست داده است.

اما با ورود ناگهانی آگوستوس واترز خوشتیپ به گروه حمایت از کودکان سرطانی پیچش داستانی بزرگی رخ می‌دهد و داستان زندگی هیزل وارد فصل جدیدی می‌شود.

فیلم بخت پریشان یا خطای ستاره‌ای

فیلم بخت پریشان یا خطای ستاره‌ای

5-کتاب در جست جوی آلاسکا اثر جان گرین

کتاب در جست و جوی آلاسکا اولین اثر جان گرین نویسنده‌ی معروف آمریکایی استجان گرین در سال 1977 در آمریکا متولد شد.

کتاب در جست و جوی آلاسکا، رمانی نوشته ی جان گرین است که اولین بار در سال 2005 منتشر شد.

فیلم در جست جوی آلاسکا

در جستجوی آلاسکا یک مینی‌سریال آمریکایی به کارگردانی جاش شوارتز است. این مجموعه بر اساس رمانی به همین نام ۲۰۰۵ نوشته جان گرین است. پس از اینکه یک اقتباس فیلم بارها در پارامونت پیکچرز به تعویق افتاد، هولو یک قرارداد نهایی امضا کرد و یک مینی‌سریال هشت قسمتی را سفارش داد.

این سریال در ۱۸ اکتبر ۲۰۱۹ در هولو پخش شد.این مینی سریال تحسین منتقدان و طرفداران کتاب را به همراه داشت و از نوشتن، بازیگری و وفاداری آن به منبع اصلی تمجید شد.

 

خلاصه فیلم در جست جوی آلاسکا

مایلز پاج هالتر از زندگی امن خود در خانه خسته شده است. تمام زندگی مایلز بدون اتفاقی خاص سپری شده و علاقه ی شدیدش به آخرین سخنان چهره های برجسته، فقط و فقط او را نسبت به تجربه ی ماجراجویی، مشتاق تر کرده است. مایلز به دنیای گاهاً دیوانه وار و پرماجرای مدرسه ی شبانه روزی کالور کریک قدم می گذارد و زندگی اش کاملاً با گذشته متفاوت می شود، زیرا در این مدرسه، آلاسکا یانگ حضور دارد؛ دختری جذاب، باهوش، بامزه، کله شق و بسیار شگفت انگیز. آلاسکا خودش به تنهایی یک ماجراجویی بزرگ به حساب می آید. این دختر، مایلز را به جهان خود می کشاند و قلب او را می رباید… اما اتفاقی به وقوع می پیوندد که همه چیز را کاملاً دگرگون می کند.

 

فیلم در جست جوی آلاسکا

فیلم در جست جوی آلاسکا

6-کتاب مزایای منزوی بودن اثر استیون چباسکی

کتاب «مزایای منزوی‌ بودن» نوشته استیون چباسکی(-۱۹۷۰)، نویسنده آمریکایی است.مزایای گوشه‌گیر بودن رمانی تربیتی در سبک نامه‌نگاری است که توسط نویسنده آمریکایی، استیون چباسکی نوشته شده‌است.

مزایای گوشه‌گیر بودن، داستان زندگی پسری درون‌گرا و منزوی به نام چارلی کلمکیس را دنبال می‌کند. وقایع رمان در اوایل دهه ۹۰ رخ می‌دهد و تمام حوادث داستان از طریق نامه‌هایی که چارلی به دوست خیالی خود ارسال می‌کند، گفته می‌شود.

فیلم مزایای گوشه‌گیر بودن

مزایای گوشه‌گیر بودن  یک فیلم در ژانر درام و محصول سال ۲۰۱۲ آمریکا، به نویسندگی و کارگردانی استیون شباسکی است. فیلم‌نامه این فیلم براساس رمانی به همین نام نوشته خود

خلاصه فیلم مزایای گوشه‌گیر بودن

چارلی نوجوان گوشه‌گیر و منزوی است که به تازگی وارد دبیرستان شده‌است. چارلی هیچ دوستی ندارد و اوقات فراغتش را با نوشتن نامه به دوست خیالی‌اش پر می‌کند.

او در مدرسه مدام مورد آزار دانش‌آموزان سال‌های بالاتر قرار می‌گیرد اما سعی می‌کند با این موضوع کنار بیاید. یک شب که چارلی به ورزشگاه رفته تا بازی فوتبال را تماشا کند با یکی از همکلاسی‌های خود بنام پاتریک برخورد می‌کند و سپس با خواهر ناتنی او یعنی سم آشنا می‌شود.

آشنایی با سم و پاتریک زندگی چارلی را دگرگون می‌کند.

فیلم مزایای گوشه‌گیر بودن

7-کتاب آنا شرلی اثر ال. ام. مونتگمری

مجموعه کتاب های آنی شرلی، 8 رمان ادبیات نوجوان نوشته ی ال. ام. مونتگمری است که در طول سال های متمادی، از محبوبیت بسیار بالایی نزد مخاطبین برخوردار بوده است.

فیلم آنا شرلی

فیلم آن شرلی با موهای قرمز با نام اصلی آن در گرین گیبلزیک مجموعه تلویزیونی انیمه ۵۰ قسمتی بر پایه رمان آن در گرین گیبلز به قلم لوسی ماد مونتگومری است که توسط استودیو نیپون انیمیشن ساخته شده‌است. پخش آن از ۱۹۷۹ در شبکهٔ فوجی تلویژن آغاز شده و تا ۳۰ سپتامبر ۱۹۷۹ ادامه داشته‌است.

خلاصه آنا شرلی

آنی شرلی، دختری یازده ساله با موهای قرمز است که در یتیم خانه بزرگ شده اما اخیرا، اتفاقاتی باعث شده که او زندگی اش را در کنار پیرزن و پیرمردی با نام های ماریلا و متیو کاتبرت در عمارت گرین گیبلز ادامه دهد. شخصیت دوست داشتنی و پرانرژی آنی باعث می شود

که ماریلا و متیو خیلی زود با او رابطه ی صمیمانه ای تشکیل دهند. در ادامه ی داستان، همین روحیه ی شاداب و پرنشاط آنی، ماجراهای خوب و بد زیادی را بر سر راه او قرار می دهد و روزی نیست که زندگی آنی، دستخوش فراز و نشیب های جذاب و به یاد ماندنی خاص خودش نشود.

کتاب آنا شرلی

کتاب آنا شرلی

رمان عاشقانه

رمان عاشقانه /رمان غرور و تعصب اثر جین آستین

رمان قرار نبود

رمان قرار نبود اثر هما پور اصفهانی

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا