معرفی گیاه پانیکولاتا

دوشنبه 22 اسفند 1401 گل و گیاه
معرفی گیاه پانیکولاتا

مشخصات گیاه پانیکولاتا

نام گل : گیاه پانیکولاتا

زادگاه : چین و ژاپن

معرفی معرفی گیاه پانیکولاتا

گیاه ادریسی پانیکولاتا بسیار برای باغچه‌های کوچک و خانگی مناسب است. جوانه‌های مخروطی شکل آن به ده‌ها شکوفه‌ی زیبا تبدیل می‌شود که با رنگ‌های سفید و صورتی خود در باغچه شما، تمام توجه را به خود جلب می‌کنند.اگر به دنبال اضافه کردن کمی رنگ و انرژی به محیط هستید و در عین حال تمایل ندارید که خیلی برای نگهداری از گیاه زمان صرف کنید، خرید گل ادریسی پانیکولاتا با گل‌های زیبا یکی از مناسب‌ترین انتخاب‌ها برای شماست.

معرفی گیاه پانیکولاتا

معرفی گیاه پانیکولاتا

نور مورد نیاز گیاه پانیکولاتا

اگر انتخاب با خود گیاه باشد، قطعا مناطق پرنور را انتخاب می‌کند اما اگر شرایط فراهم نباشد، اصلا جای نگرانی نیست. چون ادریسی حتی در سایه هم به خوبی رشد می‌کند.
و ادریسی پانیکولاتا یکی از مقاوم‌ترین انواع ادریسی در برابر نواسانات نور خورشید است. با این وجود توصیه می‌کنیم روزانه حداقل ان را برای چهار ساعت در معرض دریافت نور خورشید قرار دهید. البته بهترین مدت زمان دریافت نور برای آن ، شش ساعت و یا بیشتر است، چون در این حالت ساقه‌ها قوی‌تر شده و گیاه برای گلدهی ترقیب می‌شود. در مناطق گرم‌تر، سایه بعدازظهر هم برای این گیاه می‌تواند مفید واقع شود؛ اما به هر حال آن “باید” روزانه مقداری نور روز خورشید را دریافت کند

دمای مناسب گیاه پانیکولاتا

چون ادریسی پانیکولاتا می‌تواند به راحتی سرمای زمستان را تحمل کند، نیازی نیست در زمستان مراقبت خاصی برای آن انجام دهید. فقط کافی است یک لایه 7-5 سانتی‌متری از الیاف و مالچ بر روی خاک و حوالی ریشه گیاه بریزید تا در برابر یخ‎‌زدگی، برف و سرما از آن محافظت شود.

دمای مناسب گیاه پانیکولاتا

دمای مناسب گیاه پانیکولاتا

آبیاری صحیح گیاه پانیکولاتا

مثل تمام درختچه‌های تازه کاشته شده، پانیکولاتا هم در یکی دو سال اولیه کاشت خود نیاز به آبیاری منظم دارد. وقتی که به شرایط پایداری رسید، می‌تواند در مناطق خشک هم دوام بیاورد. البته هوای خشک ممکن است باعث توقف گلدهی این گیاه شود. به همین دلیل آبیاری منظم برای این گیاه بسیار مهم است تا بتواند گل‌های زیباتری ایجاد کند.

خاک و کوددهی گیاه پانیکولاتا

توجه داشته باشید کاسبرگ ها که برجسته ترین بخش گل محسوب می شود تنها در تعداد کمی از گونه ها سفید و در بیشتر آن ها بسته به PH محیط صورتی و آبی خواهند بود. در واقع رنگ کاسبرگ ها بیشتر از طریق در دسترس بودن عناصر سنگین در ساختار خاک تعیین می شوند تا تغییرات PH شیره سلولی فلزات سنگین موجود در کاسبرگ ها با آنتوسیانین ترکیب نمکی تشکیل می دهند که البته در این ترکیب ها علاوه بر ارتبا آنتوسیانین با تانین و رنگیزه های فلاونول در تعیین کاسبرگ ها تاثیر گذار خواهد بود.

کنترل آفات و بیماری ها گیاه پانیکولاتا

کنترل آفات و بیماری ها گیاه پانیکولاتا

نحوه تعویض گلدان گیاه پانیکولاتا

با وجود اینکه امروزه راهکار های بی شماری برای تعویض گلدان گیاه ادریسی پانیکولاتا وجود دارد اما همواره تاکید شده که هر چه زودتر قلمه های ریشه دار را درون گلدان های بزرگ بکارید و سپس جابه جا نمایید. دلیل آن نیز به این خاطر خواهد بود که گیاه رشد نسبتا سریعی دارد و کمتر نیاز به کشت در گلدان استکانی خواهد داشت.

کنترل آفات و بیماری ها گیاه پانیکولاتا

پوسیدگی گیاه که در روند پرورش ادریسی پانیکولاتا رخ می دهد می تواند ناشی از بیماری بوتریتیس باشد که جوانه ها را نیز آلوده خواهد کرد. به همین خاطر برای درمان آن می توانید تمام برگ های آلوده را جدا نمایید. همچنین که دقت در آبیاری و جلوگیری از ماندن آب بر روی شاخه های گیاه نیز از بروز این عارضه جلوگیری خواهد کرد.

تکثیر گیاه پانیکولاتا

تکثیر گیاه پانیکولاتا

تکثیر گیاه پانیکولاتا

این گیاه هم با بذر هم با قلمه قابل تکثیر هست اما روش قلمه زدن متداول تر میباشد. و بهتر است از ساقه های جوان تر که هنوز که چوبی نشده اند استفاده کرد و باید 15 سانت از ساقه را جدا کرد.

سمی بودن گیاه پانیکولاتا

گیاه ادریسی توسط کودکان و یا حیوانات خورده شود، سمی است.

معرفی گیاه سنکیو 

معرفی گل استرلیتزیا

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا