معرفی گیاه ریشه زاج آمریکایی

چهارشنبه 28 دی 1401 گل و گیاه

انواع گیاه ریشه زاج آمریکایی

Heuchera : همانطور که به نام آن اشاره شده است ، برگ های این گونه در فصول تغییر رنگ می دهند ، از قرمز به کارامل به یاقوت.

Heuchera ‘Chuffles Ruffles’: این گونه دارای برگهای ژولیده با رنگ شکلات غنی در بالا و شرابی عمیق در پایین است.

Heuchera ‘Green Spice’: این گونه مقاوم دارای برگهای سبز بزرگی است که به رنگ مارون است.

Heuchera ‘Marmalade’: نوع دیگری از نوع زشت ، برگهای این نسخه در سایه هایی از چتر تا سینای عمیق ظاهر می شوند.

 

معرفی گیاه ریشه زاج آمریکایی

نام علمی این گیاه Heuchera Indian Summer Boysenberry هست و به گیاه سرخ بر هم معروف است و این گیاه با بقیه گیاهان فرق می‌کند! در حالی که سایر گیاهان چندساله برگ های خود را در زمستان از دست می دهند، این گیاه در تمام طول سال برگ های خود را حفظ کرده و برگ ریزی نمی کند. چیز دیگری که این گیاه را منحصر به فرد می‌کند، تنوع رنگ برگ های آن است. برگ های سرخ بر، طیف گسترده ای از کاراملی، بنفش و حتی مشکی را در بر می گیرند.

گیاه ریشه زاج آمریکایی

گیاه ریشه زاج آمریکایی

آبیاری صحیح گیاه ریشه زاج آمریکایی

طبق تجربیات ما، گیاه سرخ بر می‌تواند برای چند هفته بدون آب دوام بیاورد و هنوز سالم و سرحال باشد. اما قطعا وقتی گیاهی به طور منظم آبیاری می‌شود، بسیار خوش حال‌تر است و نسبت به زمان خشکی، سالم‌تر به نظر می‌رسد.

آب باران برای گیاه سرخ بر بسیار مفید بوده و آن را به خوبی سیراب می‌کند. پس بهتر است در هوای بارانی، برای یکی دو ساعت گیاه را به فضای باز منتقل کنید.
خاک را کمی با انگشت کنار بزنید و لایه زیرین را از نظر میزان رطوبت بسنجید. اگر کاملا خشک بود گیاه را آبیاری کنید. فراموش نکنید که سرخ بر از غرقاب شدن هرگز لذتی نمی‌برد.

نور مناسب برای گیاه ریشه زاج آمریکایی

نور مناسب برای گیاه ریشه زاج آمریکایی

نور مناسب برای گیاه ریشه زاج آمریکایی

نور کامل، یا سایه کامل ، برای این گیاه فرقی نمی‌کند! در واقع میزان نور دریافتی سرخ بر به شما بستگی دارد. اگر قصد دارید او را در مکانی پرنور قرار دهید، مشکلی پیش روی شما نیست. اما به طور کلی، سرخ بر گیاهی سایه دوست تلقی می‌شود و روزانه دریافت ۶-۴ ساعت نور برای آن کافی است. اما همانطور که گفتیم، در نور زیاد هم به خوبی رشد می‌کند.

اگرچه برای فراهم کردن بهینه‌ترین میزان نور باید نوع خاص سرخ بر خود را تشخیص دهید؛ اما اگر بخواهیم به طور خلاصه بیان کنیم، گونه‌های تیره رنگ سرخ بر می‌توانند میزان زیاد نور خورشید را دریافت کنند؛ در صورتی که گونه‌های روشن‌تر سایه را ترجیح می‌دهند.
مانند همه گیاهان، سرخ بر نیز نباید در گرم‌ترین ساعات روز (بعد از ظهر) تحت نور مستقیم خورشید قرار بگیرد. هنگام انتخاب مکان مناسب، این موضوع را مد نظر قرار دهید.

نور مناسب برای گیاه ریشه زاج آمریکایی

نور مناسب برای گیاه ریشه زاج آمریکایی

خاک مناسب گیاه ریشه زاج آمریکایی

در طبیعت، بستر سرخ بر سرزمین‌های چوبی است! و در شکاف بدنه درختان یا دامنه‌های شیب داری رشد می‌کند تا عملیات زه کشی را به بهترین نحو برای آن انجام دهند.
برای خوشحال کردن گیاه خود، سعی کنید تا حد امکان شرایط را به شرایط طبیعی محیط زندگی آن نزدیک کنید!
برای اینکار باید با خاکی غنی از الیاف طبیعی و عناصر ضروری آغاز کنید.

آفات گیاه ریشه زاج آمریکایی

به صراحت می توان گفت که رایج ترین مشکل این گیاه ابتلای آن به عفونت های قارچی است. این عفونت ها اغلب شامل زنگ زدن و انواع کپک ها خواهند بود. البته که زنگ زدن به ندرت برای سرخ بری که در فضای باغچه کشت شده رخ می دهد و برای سرخ بر گلدانی بسیار متداول خواهد بود.

در این مواقع بهترین راهکار این است که از مناسب بودن جریان هوا، زهکشی و خیس نبودن خاک اطمینان حاصل نمایید.همچنین هنگام آبیاری حتما آب را در اطراف بخش های پایینی گیاه بریزید و برگ های آن را خیس نکنید زیرا اغلب مشکلات قارچی در آب و هوای گرم و مرطوب مشاهده خواهند شد.

آفات گیاه ریشه زاج آمریکایی

آفات گیاه ریشه زاج آمریکایی

نحوه تکثیر گیاه ریشه زاج آمریکایی

توصیه می شود که هنگام شروع بذر، دانه ها را از اواخر فصل پاییز یا اوایل فصل بهار بر روی سطوح خاک بپاشید.در فرآیند کشت بذور مراقب باشید که بذرها به صورت کامل پوشیده نشوند زیرا آن ها برای جوانه زدن به نور نیاز دارند. همچنین پیشنهاد می شود چندین ماه پیش از انجام دادن پیوند بذور آن را درون منزل آغاز نمایید. بهتر است بدانید که جوانه زدن دانه های سرخ بر دو تا هشت هفته طول خواهد کشید.

پس از استقرار کامل بذور آن ها را به مدت۱۰ روز سفت کنید و پس از از بین رفتن خطر سرما گیاهچه ها را در فضای باز پیوند دهید. پس از اینکه خطر یخ زدگی به صورت کامل از بین رفت می توانید سرخ برگ هایی را که درون گلدان رشد کرده اند کشت نمایید.توصیه می شود که در سال اول کشت، بستر را به خوبی آبیاری نمایید و همچنین آن را از گرمای شدید محافظت نمایید. همچنین استفاده از خاک غنی و زهکشی ایده آل باعث رویش بهتر بذر های ریشه زاج آمریکایی خواهد شد.

گیاه استرپتوکارپوس و نحوه نگهداری از آن

گیاه استرپتوکارپوس و نحوه نگهداری از آن

همه چیز درباره درخت لیمو

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا