معرفی گل‌های مخصوص پرورش در تابستان

شنبه 16 تیر 1397 دسته‌بندی نشده
معرفی گل‌های مخصوص پرورش در تابستان

۱. انواع کاکتوس

کاکتوس‌ها از گیاهان مقاوم به گرما و کم آبی هستند که برای کاشت در باغچه و گلدان در فصل تابستان گزینه مناسبی هستند. به طور کلی بیشتر انواع کاکتوس به نور زیاد و دمای ۲۵ تا ۳۲ درجه سانتی‌گراد نیاز دارند. کاکتوس گوشتی، ایده‌آل‌ترین گیاه برای باغچه‌هایی است که بسیار آفتاب گیراند و کاکتوس‌های سدوم و ساکولنت برای کاشت در آپارتمان مناسب‌ترند.

کاکتوس


۲. آلوئه ورا

مراقبت از گیاه آلوئه ورا شبیه مراقبت‌های گیاه کاکتوس است و در انواع خاک قابلیت رشد دارد. گیاه آلوئه ورا نور خورشید را ترجیح می‌دهد. اگر در جایی زندگی می‌کنید که تابستان بسیار گرم و خشکی دارد، توصیه می‌شود، آلوئه ورا را در گلدان بکارید و در خارج از خانه، بطوری که نور کامل خورشید بر روی سایبانی شفاف روی گل بتابد، قرار دهید.

آلوئه ورا


۳. گل اطلسی

گل اطلسی از زیباترین گل‌های فصل تابستان است و در شکل و رنگ‌های متنوع وجود دارد. این گیاه به نور کامل خورشید نیاز داشته و از اواخر بهار تا اواخر پائیز گل می‌دهد. زمان کاشت بذر تا گلدهی گل اطلسی حدود سه ماه طول می‌کشد.

عکس گل اطلسی


۴. گل شیپوری

گل شیپوری از دیگر گل‌های فصل تابستان است که می‌توان در خانه در گلدان و یا بیرون از خانه در زمین یا باغچه کاشت. فصل گلدهی گل شیپوری در تابستان است. این گل برای رشد به محلی با آفتاب کامل و کمی سایه روشن نیاز دارد و در آب و هوای گرم، بهتر است بعد از ظهر‌ها از تغییر سایه بهره‌مند شود. رطوبت محیط آن مانند خاک آن باید مرطوب باشد.

گل شیپوری


۵. آفتابگردان زینتی

گل آفتابگردان زینتی، برای گلدهی به نور کامل خورشید، تابستان‌های گرم و طولانی نیاز دارد. کاشت آفتابگردان بسیار آسان است، بذر این گیاه را در اواخر زمستان و یا اوایل بهار بکارید تا در فصل تابستان گل‌های زیبای آن جلوه‌گر محیط خانه شما باشد.

آفتابگردان


۶. انواع گل ناز

گل ناز گیاهی رونده، علفی و چند ساله است که تابش نور مستقیم خورشید و گرمای تابستان را به خوبی تحمل می‌کند. گل ناز با توجه به مقاومت به خشکی، شوری، باد و سرعت رشد بالا از گیاهان محبوب برای کاشت در باغچه و تراس به شمار می‌آید. گل ناز، به آفتاب، آبیاری کم و نور کامل نیاز دارد و هوای گرم برای رشد آن مناسب است و باعث رشد بیشتر آن خواهد شد.

گل ناز


۷. گل میمون

گل میمون از دیگر گل‌های فصل تابستان است که آن را در باغچه و آپارتمان می‌توان کاشت و نگهداری کرد. گل میمون برای رشد و گلدهی به نور کافی احتیاج دارد؛ بنابراین باید در محل آفتابگیر نگهداری شود. خاک محل کاشت این گل، بایستی قوی و دارای زهکشی خوبی باشد.

گل میمون


۸. گل ستاره‌ای

گل‌های ستاره‌ای در بسیاری از باغچه‌ها و باغ‌های تابستانی دیده می‌شوند و در رنگ‌ها و ارتفاعات مختلف هستند و گل‌های زیبایشان، جلوه ویژه‌ای به باغ‌ها می‌دهد. کاشت و پرورش گل ستاره‌ای بسیار آسان است و مراقبت از آن هم کار سختی نیست. این گل تحمل به خشکی بالایی دارد و در آفتاب کامل رشد بهتری خواهد داشت.

گل ستاره ای


۹. گل شاه پسند

شاه پسند، یک گل بومی آفریقا است که در رنگ‌های سفید، قرمز، بنفش و صورتی وجو دارد و امروزه در کشور ما نیز آن را می‌توانید در طول تابستان با خود همراه کنید. این گل که به صورت دسته‌ای رشد می‌کند را باید در اواسط بهار کاشت و در طول تابستان تا اواخر پائیز گل‌دهی می‌کند. این گل به آفتاب کامل نیاز دارد و برای نگهداری آن باید از خاک باغچه استفاده کنید. شاه پسند به آبیاری متوسط نیاز داشته و کاشت آن در گلدان و در محیط آپارتمان در محلی نورگیز نیز ممکن است.

گل شاه پسند


۱۰. تاج خروس

گل تاج خروس، یکی دیگر از گل‌های فصل تابستان است و دوره رشد و گلدهی آن حدود ۹۰ روز طول می‌کشد. این گل در رنگ‌های طلایی، ارغوانی، قرمز، نارنجی، صورتی و … قابل مشاهده است. گل‌های این گیاه، بزرگ، پهن و بسیار زیباست و به مکان پرنور، خاک گلدانی لومی، آبیاری مرتب و تغذیه با کود مایع نیاز دارد.

گل تاج خروس

امیدواریم از گلکاری در فصل تابستان لذت ببرید. برای کاشت این گل‌ها، باید اواخر زمستان و اوایل بهار اقدام به کاشت بذر و تهیه نشا کنید. ضمنا تابستان نیز زمان مناسبی است تا نشاء و بذر گل‌هایی که در برابر سرما مقاومند و در پاییز و زمستان به گل میروند، تهیه کنید.

منبع:ستاره
قیمت سکه در بازار آزاد امروز۱۳۹۷/۸/۱۰

قیمت سکه، طلا و ارز 1397/4/17

عکس های خفن 2018 و خنده دار

عکس های خفن 2018 و خنده دار

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا