معرفی ون الکتریکی مان / MAN

دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 دسته‌بندی نشده

 

برند مان، یکی از زیر مجموعه‌های گروه فولکس واگن است. این خودروساز بزرگ آلمانی قصد دارد تا به زودی یک ون الکتریکی با برند مان روانه بازار کند.

گروه کامیون سازی و اتوبوس سازی مان (MAN) از زیر مجموعه‌های فولکس واگن؛ به زودی یک خودروی ون  الکتریکی به بازار عرضه می‌کند که مان eTGE نام دارد. این خودرو قرار است از ماه جولای و با قیمت پایه‌ی ۸۶ هزار و ۲۰۰ دلار وارد بازار شود. مشخصات مان eTGE بسیار شبیه به فولکس واگن e-Crafter خواهد بود که این خودرو نیز، به زودی تولید خواهد شد.

این ون تجاری از یک پک باتری ۳۶ کیلووات ساعتی بهره‌مند است که می‌تواند شعاع حرکتی ۱۶۰ کیلومتر را برای این خودرو فراهم کند. شاید در نگاه اول چنین شعاع حرکتی‌ چندان زیاد و چشمگیر نباشد اما طبق تحقیقات، ۷۰ درصد خودروهای باری شهری در هر روز، حدود ۱۰۰ کیلومتر رانده می‌شوند.

MAN VAN eTGE

فروش این خودرو در فاز اول، مخصوص کشورهای آلمان، اتریش، فرانسه، نروژ و هلند است و سپس در بازارهای دیگر نیز عرضه خواهد شد. از دیگر مشخصات مان eTGE باید به موتور الکتریکی با قدرت ۱۰۰ کیلووات اشاره کرد که می‌تواند این ون بزرگ باری را به حداکثر سرعت ۹۰ کیلومتر بر ساعت برساند. گشتاور تولیدی موتور برقی هم ۲۹۰ نیوتن متر است که از دور موتور صفر در اختیار راننده قرار دارد. باتری‌های این خودرو نیز قابلیت شارژ سریع را دارند و تنها در ۴۵ دقیقه می‌توان ۸۰ درصد ظرفیت باتری‌ها را شارژ کرد. البته در حالت عادی شارژ شدن باتری های eTGE به ۵.۵ ساعت زمان نیاز دارد.

فولکس واگن

تولید و عرضه‌ی این خودرو بخشی از برنامه‌ی مان برای عرضه‌ی خودروهای بدون آلایندگی است و این خودروساز قصد دارد تا بخش بزرگی از نیاز به مدل‌های باری شهری را تحت پوشش قرار دهد. این خودرو در کنار شعاع حرکتی ۱۶۰ کیلومتری توانایی حمل ۹۵۰ تا ۱۷۰۰ کیلوگرم بار، بسته به مدل؛ خواهد داشت. ون برقی مان، در دو نسخه‌ی ۳.۵ و ۴.۲۵ تن وارد بازار خواهد شد.

MAN VAN eTGE

باتری‌های eTGE، عمری ۱۰ ساله دارند و می‌توان آن‌ها را تا ۲ هزار بار شارژ کرد. این باتری‌ها پس از ۱۰ سال استفاده تنها ۱۵ درصد از ظرفیت خود را از دست می‌دهند. در انتها باید به امکانات مان eTGE اشاره کنیم که شامل مواردی همچون سیستم رهیاب ماهواره‌ای، گرمکن شیشه‌ها و سیستم ترمز اضطراری کمکی می‌شود.

منبع : زومیت

بهترین‌ خودروهای اسپرت دنیا مرسدس بنز AMG GT C رودستر

دستور تهیه شیرینی شکرپاره

دستور تهیه شیرینی شکرپاره

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا