معرفی نسل جدید لپتاپ های زدبوک اچ پی

جمعه 31 فروردین 1397 فناوری

 

اچ‌پی نیز مانند بسیاری دیگر از تولیدکنندگان اقدام به به‌روزرسانی سری لپتاپ‌های زدبوک خود با نسل جدید پردازنده‌های اینتل کرده است.

در روزهای اخیر شاهد معرفی نسل جدید لپتاپ‌های مجهز به پردازنده‌های نسل هشتم اینتل، کافی لیک، از سوی شرکت‌های مختلفی مانند دل، سامسونگ، گیگابایت، ایسر و ایسوس بودیم. همان طور که انتظار می‌رفت اچ‌پی نیز سعی کرده تا از غافله عقب نماند و محصولات جدید خود شامل ورک‌استیشن‌ها و لپتاپ‌های تبدیل‌پذیر را با جدیدترین پردازنده‌های سری Core و زئون به همراه صفحه‌ نمایش‌های با رزولوشن بالا و گرافیک انویدیا کوادرو، معرفی کرده است.

زدبوک G5

زدبوک G5 در دو نسخه ۱۵ و ۱۷ اینچی عرضه خواهد شد که به جز صفحه نمایش، سایر مشخصات آن‌ها نزدیک به یک دیگر است. کاربران می‌توانند این ورک‌استیشن‌ها را در دو نسخه با صفحه نمایش‌های ۱۵.۶ اینچی و ۱۷.۳ اینچی انتخاب کنند. هم‌چنین طیف وسیعی از پردازنده‌های اینتل شامل مدل‌های چهار هسته‌ای Corei5-8300H و Corei5-8400H در کنار مدل‌‌های شش هسته‌ای Corei7-8750H و Corei7-8850H و سری زئون E-2176M و E2186M، در دسترس کاربران قرار گرفته است.

پردازنده‌های گفته شده می‌توانند تا ۶۴ گیگابایت حافظه رم از نوع DDR4 را پشتیبانی نمایند. هم‌چنین برخی از نسخه‌های گفته شده می‌توانند از حافظه رم ECC نیز بهره بگیرند. زدبوک ۱۵ می‌تواند دو حافظه داخلی از نوع M.2 و یک هارد ۲.۵ اینچی را درون خود جای دهد. اچ‌پی تعداد جایگاه‌های در نظر گرفته شده برای حافظه داخلی در نسخه بزرگتر را اعلام نکرده است؛ اما گفته زدبوک ۱۵ اینچی می‌تواند تا ۶ ترابایت و زدبوک ۱۷ اینچی تا ۱۰ ترابایت حافظه داخلی به همراه داشته باشد. مدل ۱۷ اینچی از درایو نوری با قابلیت انتخابی خواندن دیسک بلو-ری نیز پشتیبانی می‌کند.

hp zbook 5g

در قسمت گرافیک کارت‌های قدرتمند انویدیا سری پی کوادرو و رادئون فایرپرو برای کاربران در نظر گرفته شده است. نسخه پایه زدبوک ۱۷ اینچی از رزولوشن ۹۰۰ در ۱۶۰۰ پیکسل بهره می‌گیرد که ناامید کننده به نظر می‌رسد. اما نسخه‌های پیشرفته‌تر تا رزولوشن ۲۱۶۰ در ۳۸۴۰ پیکسل موجود هستند. مدل ۱۵ اینچی نیز از رزولوشن پایه فول‌ اچ‌دی در دسترس است و نسخه نهایی آن از صفحه نمایش qHD بهره می‌گیرد. خریداران این لپتاپ‌ها می‌توانند به لطف پورت تاندربولت ۳ تعبیه شده در آن، از نمایشگرهای جانبی یا کارت‌های گرافیک اکسترنال استفاده کنند. اچ‌پی تاکنون صحبتی درباره قیمت این دو لپتاپ نکرده است.

زدبوک 15v

اچ‌پی مدعی است زدبوک 15v برای دانشجویان مهندسی و کسب و کارهای کوچک طراحی شده است که به عملکرد بالا در کنار سازگاری مناسب با اپلیکیشن‌های موجود به همراه قیمتی معقول نیازمند هستند. در مقایسه با سری G5، شاهد پردازنده‌های یکسانی برای سری 15v هستیم با این تفاوت که نسخه قدرتمند زئون E-2186M از این لیست حذف شده است. تعداد ورودی‌های حافظه رم در این دستگاه به دو عدد کاهش یافته است و از ۳۲ گیگابایت رم پشتیبانی خواهد کرد. تنها کارت گرافیک مجزای در نظر گرفته شده برای آن نیز انویدیا کوادرو P600 خواهد بود. برای حافظه داخلی نیز تنها یک ورودی M.2 و یک جایگاه هارد ۲.۵ اینچی موجود است که مشابه با بیشتر لپتاپ‌های رایج امروزی است. شرکت سازنده هم‌چنان پورت تاندربولت ۳ را در این لپتاپ حفظ کرده است تا امکان انتقال داده با سرعت بالا و اتصال تجهیزات جانبی برای کاربران مقدور باشد. نسخه پایه 15v با قیمت ۹۵۰ دلار عرضه می‌شود.
hp zbook 15v

زدبوک استودیو ایکس 360 جی 5

نسخه به‌روزرسانی شده لپتاپ x360 لقب قدرتمندترین محصول تبدیل‌پذیر را یدک می‌کشد. لپ تاپ ZBook x360 G5 با طراحی منحصربه‌فرد و سخت افزار قدرتمند خود می‌تواند ابزاری مناسب برای کسانی باشد که به صفحه‌های لمسی برای انجام کارهای خود نیازمند هستند. شاسی دستگاه از یک لولا با امکان چرخش ۳۶۰ درجه بهره می‌گیرد که می‌تواند بین پنج حالت مختلف از جمله تبلت یا لپتاپ تغییر زاویه دهد. صفحه نمایش دریم‌کالر لمسی دستگاه با پوشش ضدبازتاب می‌تواند ۱۰۰ درصد از رنگ‌های استاندارد ادوبی RGB را پشتیبانی کند و قابلیت استفاده از قلم وکام (Wacom AES pen) نیز به همراه آن وجود دارد. حداکثر روشنایی این نمایشگر به ۶۰۰ نیت می‌رسد که به گفته اچ‌پی موجب شده است تا به عنوان درخشان‌ترین نمایشگر لپتاپ 4K شناخته شود.

hp zbook studio x360

در داخل این لپتاپ امکان استفاده از نسل هشتم پردازنده‌های اینتل و سری‌های چهار هسته‌ای Corei5 یا شش هسته‌ای Core i7 وجود دارد. پردازنده‌های سری E3 زئون نیز برای کاربران حرفه‌ای در نظر گرفته شده است. خریداران می‌توانند میان گرافیک مجتمع اینتل و یا کارت گرافیک اختصاصی انویدیا کوادرو P1000 با ۴ گیگابایت حافظه اختصاصی از نوع GDDR5 انتخاب نمایند. نسل جدید x360 می‌تواند تا ۳۲ گیگابایت حافظه رم از نوع DDR4 را نیز پشتیبانی کند و در صورت سفارش نسخه دارای پردازنده زئون، قابلیت بهره‌گیری از رم نوع ECC نیز وجود خواهد داشت. حداکثر حافظه دستگاه نیز ۵ ترابایت اعلام شده است که در صورت استفاده از حافظه SSD، این مقدار به ۴ ترابایت کاهش خواهد یافت. عرضه این لپتاپ از ماه آینده میلادی با قیمت پایه ۱۵۰۰ دلار آغاز خواهد شد.

لبتاب زدبوک استودیو G5

استودیو G5 تقریبا مشابه با x360 است با این تفاوت که از لولای ۳۶۰ درجه بهره نمی‌گیرد و سخت‌‌افزار در نظر گرفته شده برای آن قابلیت مانور بیشتری دارد. اگر صفحه نمایش چرخان x360 که برای ویرایش تصاویر و استفاده از قلم وکام مناسب است، اهمیتی برای شما ندارد بهتر است به سراغ این محصول بروید؛ زیرا با قیمتی یکسان، امکانات بیشتری را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. صفحه نمایش 4K آن دارای رزولوشن و مشخصات یکسانی است که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم. پشتیبانی ۱۰۰ درصد از طیف رنگی ادوبی RGB، پوشش مات، ۶۰۰ نیت روشنایی و سنسور روشنایی از ویژگی‌های نمایشگر هستند.

hp zbook studio g5

کاربران می‌توانند زدبوک استودیو G5 را به همان پردازنده‌های نسل هشتم که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم، مجهز کنند. حداکثر میزان حافظه رم نیز ۳۲ گیگابایت خواهد بود و امکان پشتیبانی از رم ECC نیز مانند x360 برای پردازنده زئون وجود دارد. تنها تفاوت این محصول با برادر تبدیل‌پذیر خود، حداکثر میزان حافظه داخلی است که به ۶ ترابایت افزایش پیدا کرده است. قیمت پایه این دستگاه ۱۳۰۰ دلار خواهد بود.

لبتاب زدبوک ایکس 2 جی 4

آخرین محصول معرفی شده از سوی اچ‌پی، ورک‌استیشن x2 G4 است که امکان جداسازی نمایشگر و استفاده از آن به عنوان تبلت وجود دارد. این لپتاپ که بی‌شباهت به سرفیس‌بوک نیست؛ از گرافیک مجزای انویدیا کوادرو M620 بهره می‌گیرد که در کنار‌ آن پردازنده اینتل Corei7-8650U قرار دارد. حداکثر میزان حافظه رم قابل استفاده روی آن نیز ۳۲ گیگابایت از نوع DDR4 خواهد بود.

hp zbook x2 g4

نمایشگر دستگاه با نسبت ۱۶ به ۹ دارای زاویه‌های خم شده ۴۵ درجه است که طراحی آن را منحصر به فرد کرده است. وزن دستگاه ۱.۷ کیلوگرم اعلام شده است و در داخل آن باتری ۷۰ وات ساعتی تعبیه شده و به گفته سازنده می‌تواند تا ۱۰ ساعت شارژدهی را تضمین کند. حافظه داخلی دستگاه دارای نسخه‌های متفاوتی است که از ۱۲۸ گیگابایت نوع SSD تا ۲ ترابایت حافظه NVMe را شامل می‌شود. در قسمت اتصالات شاهد پورت تاندربولت ۳، دو عدد USB 3.1 C و یک USB 3.0 معمولی به همراه خروجی HDMI هستیم. نسخه پایه این محصول ۱۸۰۰ دلار قیمت گذاری شده است.

منبع : زومیت

نگرانی مقامات تویوتا از نقض حریم خصوصی اندروید

سونی نسخه‌ کوچک‌تر کاغذ دیجیتال خود را معرفی کرد

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا