معرفی روغن برنج

پنج‌شنبه 7 بهمن 1400 سلامت
معرفی روغن برنج

معرفی روغن برنج

یکی از استفاده های دیگر از برنج، روغن آن است که برای سلامت و زیبایی بسیار مفید می باشد. ما در این مقاله به معرفی روغن برنج پرداخته ایم و از فواید بی نظیر این روغن برای پوست و بدن می گوییم.

معرفی روغن برنج

 

 

در خواص روغن برنج آمده است که این روغن بخشی از نیازهای غذایی مردم کشورهای آسیایی همچون هند، چین و ژاپن را تامین می کند. این روغن سرشار از مواد و ویتامین های مفید و لازم برای بدن می باشد.

معرفی خواص روغن برنج:

شاید کم و بیش مردم از خواص روغن برنج برای سلامت بدن با خبر باشند اما کمتر کسی از فواید این روغن برای پوست و مو مطلع می باشد. ما در ذیل به شرح خواص روغن برنج برای بدن و سلامت پوست پرداخته ایم:

  • روغن برنج سرشار از ویتامین E می باشد.
  • اریزانول موجود در روغن برنج امروزه به عنوان یکی از پر کاربردترین داروهای کاهنده کلسترول بد بدن محسوب می شود.
  • فیتواسترول ها ، توکوترینول ها ، توکوفرول ها و اسکواس های موجود در این روغن علاوه بر کاهش کلسترول بد بدن، ضد سرطان است و موجب افزایش توازن هموستاز خون می شود.
  • از روغن برنج برای پاک کنندگی پوست صورت استفاده می شود.
  • روغن برنج، همچون روغن خردل نقش مهمی در لطیف شدن پوست دارد و ماساژ پوست صورت با این روغن سبب لطافت، نرمی و روشن شدن پوست شما می گردد.
  • از دیگر خاصیت های مورد توجه این روغن خاصیت جوانی پوست آن می باشد که برای افرادی که دچار چین و چروک صورت شده اند بسیار مفید است.
  • ویتامین B موجود در روغن برنج سبب فعالیت سلول های زنده و پیاز مو می شود و برای رشد مو بسیار فایده دارد.
  • از دیگر خاص این روغن می توان به خاصیت ملین و مسهل بودن آن برای درمان یبوست اشاره کرد.

در مصرف روغن برنج باید به این نکته توجه داشته باشید که نباید بیش از اندازه حرارت ببیند و زیر نور مستقیم آفتاب نباید قرار داده شود زیرا طعم روغن برگشته و خواص خود را از دست می دهد. روغن برنج روغنی شفاف با طعمی مطلوب، مناسب برای تهیه سس مایونز و مارگارین سازی و همچنین استفاده در سالادها می باشد.حال که با فواید روغن برنج آشنا شدید، پیشنهاد می کنیم این روغن فوق العاده را تهیه نموده و مورد استفاده قرار دهید و از خواص بی نظیر آن نهایت استفاده را ببرید. البته می توان قبل از تهیه این روغن، با کلیک بر روی خواص انواع روغن مجله آرگا از فواید دیگر روغن های موجود نیز دیدن نموده و سپس اقدام به انتخاب بهترین گزینه نمایید.

 

.

معرفی روغن برنج

معرفی روغن برنج

خواص خاکشیر

خواص خاکشیر

با این غذاهای پاییزی سالم بمانید

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا