معرفی آیفون با سه لنز دوربین پشتی احتمالا سال آینده

سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1397 فناوری

 

خبرهای جدید حاکی از آن است که سال آینده احتمالا آیفون جدید اپل به سه لنز دوربین پشتی مجهز خواهد بود.

بنا به گزارش تایپه تایمز احتمالا کمپانی اپل در نیمه دوم سال آینده از مدل جدید آیفون که بخش پشتی آن به سه دوربین مجهز شده است رونمایی خواهد کرد. این خبر در یک گزارش تحقیقاتی توسط جف پو تحلیل‌گر یوانتا سکرتیز مطرح شده است.

در گزارش یاد شده هیچ جزئیات دیگری ارائه نشده، اما در گزارش دیگری از چین که ماه گذشته توسط اکونومیک دیلی نیوز منتشر شده نیز به این مورد اشاره شده است که اپل مدل جدیدی از آیفون را معرفی خواهد کرد که این محصول به یک لنز 6P مجهز خواهد بود و قابلیت بزرگ‌نمایی اپتیکال ۵ برابری را برای کاربران به ارمغان خواهد آورد و علاوه بر این گوشی مورد بحث حداقل به یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی دیگر نیز مجهز خواهد بود.

اضافه شدن لنز دوربین سوم به آیفون، احتمالا برای اولین بار امکان بزرگ‌نمایی اپتیکال ۳ برابری را در اختیار کاربران قرار خواهد داد و افراد با استفاده از آن قادر خواهند بود تا برخلاف قابلیت بزرگ‌نمایی دیجیتال، بدون افت کیفیت روی سوژه‌ی مورد نظر بزرگ‌نمایی کنند. برای مقایسه بد نیست اشاره کنیم که آیفون ۷ پلاس، آيفون ۸ پلاس و آیفون ۱۰ اپل همگی از قابلیت بزرگ‌نمایی اپتیکال ۲ برابری بهره می‌برند.

بهره گرفتن از سه لنز دوربین به احتمال زیاد فقط برای آیفون‌های رده‌بالای بعدی اپل در نظر گرفته خواهد شد و اگر این خبر صحت داشته باشد، شاید در نسل سوم آیفون ۱۰ یا آيفون ۱۰ پلاس که حدودا در ماه سپتامبر ۲۰۱۹ معرفی خواهند شد شاهد این قابلیت باشیم.

huawei p20 pro

هواوی پی ۲۰ پرو که به‌تازگی معرفی شده اولین محصولی است که در دنیای گوشی‌های هوشمند به سه دوربین پشتی مجهز شده و شامل یک لنز ۴۰ مگاپیکسلی، یک لنز ۲۰ مگاپیکسلی مونوکروم و یک لنز ۸ مگاپیکسلی تله‌فوتو با قابلیت بزرگ‌نمایی اپتیکال ۳ برابری است. ولاد ساوو از وب‌سایت ورج نیز دوربین گوشی هواوی پی ۲۰ پرو را برتر از دوربین گوشی‌های هوشمند آيفون ۱۰ و گلکسی اس ۹ دانسته است.

لازم به ذکر است که تحلیل‌گر معروف KGI Securities پیش از این اعلام کرده هر تغییر محسوسی روی سیستم دوربین دوگانه‌ی فعلی گوشی آیفون ۱۰ احتمالا در سال جاری در نسل جدید این محصول اعمال خواهد شد.

نظر شما در این مورد چیست؟

منبع : زومیت

آیفون 6.1 اینچی اپل نمایشگری شبیه جی 7 ThinQ خواهد داشت

رونمایی و قیمت نیسان ایکس تریل 2018

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا