مشکلات متداول در شروع کسب و کارهای آنلاین – فناوری

جمعه 13 مرداد 1396 فناوری

ورود به دنیای کسب‌وکار آنلاین ریسک و مشکلات زیادی به همراه دارد، ولی با افزایش سطح آگاهی و دریافت حمایت‌های موردنیاز، می‌توان مسیر امن‌تری را در پیش گرفت.

شروع یک کسب‌وکار در عمل بسیار سخت‌تر از آن است که تصور می‌شود. درحالی‌که طبق آمار ۶۶ درصد از جوانان ترجیح می‌دهند کار مستقل خود را آغاز کنند، تنها حدود ۳.۶ درصد از کسب‌وکارهای فعلی به جوانان زیر ۳۰ سال تعلق دارند.

تأسیس یک کسب‌وکار جدید ریسک زیادی با خود به همراه دارد. حدود ۹۰ درصد استارتاپ‌های تازه تأسیس شکست می‌خورند که این موضوع، چشم‌انداز امیدوارکننده‌ای برای کارآفرینان آینده‌نگر نیست. بعلاوه، اغلب اوقات خانواده، دوستان و جامعه، ایده‌های جوانان را درک و حمایت نمی‌کنند.

آنچه اغلب مردم از سقوط استارتاپ‌ها نمی‌دانند، این است که بسیاری از این عوامل شکست قابل‌پیشگیری هستند. شکست‌های فاجعه‌آمیز کلاسیک استارتاپ‌ها، معمولاً در این مجموعه جای می‌گیرند: کسری جریان نقدینگی، استراتژی‌های بی‌اثر بازاریابی و یا یک تیم مدیریتی ناقص. 

لنا الکینز، استاد مبانی تجارت و میزبان گروه فیس‌بوکی Millennial Go Getters، که جامعه‌ای متشکل از ۱۵ هزار کارآفرین جوان است، مشکلات رایجی را که جوانان در شروع کسب‌وکارهای آنلاین خود با آن‌ها مواجه می‌شوند ازاین‌قرار می‌داند:

پیدا کردن اولین مشتری

الکینز نخستین مشتری خود را با پیوستن به گروه‌های بازاریابی آنلاین فیس‌بوک پیدا کرد. او در هر یک از این گروه‌ها، شرح کوتاهی را از معرفی  خود، آنچه می‌خواست ارائه دهد، دلایلی که او را برای این کار فردی واجد شرایط می‌کرد و راه‌های ارتباطی با خود، به اشتراک گذاشت. الکینز می‌گوید که تنها چند ساعت پس از اتمام این کار، نخستین مشتری با او تماس گرفت.

اگر مطمئن نیستید که از کجا شروع کنید، یک گام عملی قدرتمند برای شما پیوستن به گروه‌های مربوط به تخصصتان در فیس‌بوک و سایر رسانه‌های اجتماعی است. پس‌ازآن باید در مورد خدمات و مهارت‌های خود پست یا مطلبی بگذارید که اعتبار شما را نشان دهد. مطمئن باشید که این کار شما را در راه‌تان به میزان قابل‌توجهی جلو می‌برد.

 Enroll Your Ideal Clients

شما نمی‌دانید چگونه مشتری ایده آل خود را شناسایی کنید

الکینز معتقد است ارسال ایمیل‌های کوتاه ولی کامل به مشتریان بالقوه، شانس شما را برای آشنایی با مشتریان ایده‌آلتان بیشتر می‌کند. به این منظور شما باید مخاطبینی را که فکر می‌کنید می‌توانند مشتری بلندمدت شما باقی بمانند پیدا کنید، وب‌سایت‌ها یا صفحات شخصی آن‌ها را مرور کرده و ببینید در حال حاضر چه مشکلاتی را تجربه می‌کنند. در مرحله‌ی بعد اطلاعات تماس آن‌ها را یادداشت کنید و برای آن‌ها ایمیلی تنظیم کنید که شامل این موارد باشد: در جملات ابتدایی پس از ذکر نحوه‌ی آشنایی، علاقه‌ی خود به تعامل با آن‌ها را بیان کنید. سپس با لحنی ملایم انتقادات خود را ذکر کنید. مثلاً بگویید: « وقتی وب‌سایت شما را می‌دیدم متوجه شدم که برخی نکات می‌تواند بهبود زیادی در روند کارتان ایجاد کند.» سپس در ۳ خط ایده‌ای مختصر برای حل این مشکل ذکر کنید. درنهایت بگویید که خوشحال می‌شوید به سؤالات بیشتر آن‌ها پاسخ بدهید. الکینز معتقد است این روند تقریباً ۹۵ درصد اوقات شما را به نتیجه می‌رساند.

با افرادی که در زمینه‌ی تخصصی شما پیشرفت کرده‌اند، در ارتباط نیستید

هنگامی‌که تازه کسب‌وکار خود را شروع می‌کنید، هنوز در تصمیم‌گیری‌های استراتژیک تجربه‌ی چندانی ندارید. اما خوشبختانه می‌توانید با کمک و راهنمایی افراد مجرب، از اشتباهات احتمالی خود اجتناب کنید. توصیه‌ی الکینز این است که افرادی را پیدا کنید که در حال حاضر چندین قدم از شما جلوتر هستند و سعی کنید با آن‌ها ارتباط برقرار کنید. راهنمایی این افراد می‌تواند برای شما سرمایه‌ای ارزشمند باشد. هوشمندانه یک معامله‌ی برد- برد را با این افراد طرح‌ریزی کنید، به‌طوری‌که به ازای راهنمایی‌هایی که می‌گیرید، آن‌ها را هم راضی نگه‌دارید. شاید بتوانید با پیشنهاد خلاقانه‌ی خود، از آن‌ها بخواهید که به شما فرصت تعامل با مخاطبین خود را بدهند. در این صورت شانس بیشتری برای معرفی خود به جامعه‌ی آنلاین خواهید داشت؛ که به معنای جذب مشتریان بیشتر است.

 A Support Community

شما موردحمایت و پشتیبانی گروه خاصی نیستید

طبق آمار هرماه ۵۵۰ هزار کارآفرین جدید کار خود را شروع می‌کنند. بسیاری از آن‌ها به گروه‌ها و اجتماعات آنلاین کارآفرینی می‌پیوندند تا نکات و استراتژی‌های لازم را برای سرعت بخشیدن به رشد شرکت خود یاد بگیرند. الکینز که خود مؤسس یکی از این انجمن‌های آنلاین حمایتی کارآفرینان است، ارزش حضور در این جوامع را تائید می‌کند. این گروه‌ها شما را در هر مرحله از مسیرتان یاری می‌کنند و اگر سؤال یا مشکلی داشتید، با بیان تجربیات خود به شما یاری می‌رسانند.  در این صورت شما می‌توانید برای بسیاری از تردیدهای خود راه‌حل مناسبی پیدا کنید. با پیوستن به اجتماعات و انجمن‌های آنلاین کارآفرینی، حمایت و راهنمایی‌های موردنیازتان را دریافت می‌کنید.

شما با رسانه‌ها در ارتباط نیستید

با ارائه‌ی جلوه‌ای از خدمات خود در رسانه‌ها و نشریات، اعتبار شرکت خود را به‌شدت افزایش می‌دهید و با این ضمانت در آینده مشتریان بیشتری را به خود جذب خواهید کرد. ولی چطور می‌توانید حضور مطبوعاتی شایسته‌ای داشته باشید؟ الکینز معتقد است شما باید کار خود را با قدم‌های کوچک شروع کنید و پله‌پله پیش بروید. برای مثال ابتدا در نشریات یا رسانه‌های کوچک و بومی خودتان را معرفی کنید. این معرفی و تأییدیه‌ای که در پی آن به دست می‌آورید، بعدها برای حضور شما در مطبوعات معروف‌تر اعتبار خوبی محسوب می‌شود. وقتی رسانه‌ها خدمات شما را به نمایش بگذارند، مردم بیشتری به‌واسطه‌ی اعتمادی که به رسانه‌ها و مطبوعات دارند، به شما اعتماد خواهند کرد.  


منبع : زومیت

نوکیا 8 با سیستم‌عامل اندروید 8، پیش از معرفی رسمی فاش شد - فناوری

آموزش مخفی کردن نوار ناوبری در گوشی گلکسی اس 8 - فناوری

×

ارسال دیدگاه

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا