مشهورترین و جنجالی‌ترین دزدی‌ها از موزه‌های دنیا (+تصاویر)

جمعه 29 تیر 1397 سینما

مشهورترین و جنجالی‌ترین دزدی‌ها از موزه‌های دنیا (+تصاویر)

آثار هنری,اخبار هنرهای تجسمی,خبرهای هنرهای تجسمی,هنرهای تجسمی
در سال ها و دهه های گذشته، افراد زیادی سعی کرده اند آثار هنرمندان معروف را از گالری ها و موزه ها بدزدند.

به گزارش رکنا، همیشه در تمام ادوار، افرادی بوده اند که به خاطر جنبه های مالی، سیاسی و… اقدام به دزدی سرمایه های فرهنگی یک کشور می کرده اند.

 

سارقان آثار هنری با یک نقشه کاملا حساب شده و با ابزاری که فکرش را هم نمی کنید، از سرسخت ترین شرایط امنیتی هم عبور می کنند تا به هدف مد نظرشان برسند. سرقت هایی که گاهی مسلحانه و گاهی با لباس مبدل و در نقش یک کارشناس آثار هنری انجام می شود! در سال ها و دهه های گذشته، افراد زیادی سعی کرده اند آثار هنرمندان معروف را از گالری ها و موزه ها بدزدند. در ادامه، گلچینی از مشهورترین آثار هنری سرقت شده دنیا را به شما معرفی می کنیم.

 

سرقت ۲۰ اثر برای یک ساعت

در سال ۱۹۹۱ مردی خود را در توالت موزه «ون گوک» در آمستردام مخفی کرد و با کمک یک نگهبان، موفق شد ۲۰ اثر این استاد بزرگ را سرقت کند. پلیس بعد از یک ساعت تابلوها را در اتومبیلی پیدا کرد که سارقان برای فرار استفاده کرده بودند.

 

سرقت به سبک فیلم های جنایی

درحالی که در اروپا، جشن سال نو و آغاز قرن جدید برگزار می شد، پنجره سقف موزه آکسفورد شکست. سارق برای کور کردن دوربین ها، نارنجک دودزا به داخل سالن پرتاب کرد و با طناب از سقف پایین آمد. این صحنه یک فیلم نیست بلکه عملیات یک سارق برای ربودن تابلوی «Auvers-sur-Oise» اثر پل سزان به ارزش سه میلیون پوند است.دیگر هیچ اثری از این تابلو به دست نیامد.

 

سرقت جنجالی

سیستم های امنیتی موزه هنرهای مدرن پاریس، خاموش و نگهبانان هم متوجه موضوع خاصی نشدند. سرقت تابلوهای این موزه به ارزش ۱۰۰ میلیون یورو، به خصوص تابلوی پیکاسو جنجال آفرید. اگرچه سارق بازداشت شد اما از تابلوها هیچ خبری نیست.

 

سرقت مسلحانه از موزه

سارقان مسلح سال ۲۰۰۴ جلوی چشم بازدیدکنندگان دوتابلوی «جیغ» و «مادونا» را از دیوار موزه ادوارد مونک اسلو کندند و با خود بردند. بعدها در بازرسی های پلیس این دو تابلو پیدا شدند اما تابلوی «جیغ» وضعیت مناسبی نداشت و بخشی از آن دیگر به هیچ عنوان قابل تعمیر نیست.

 

آثار هنری,اخبار هنرهای تجسمی,خبرهای هنرهای تجسمی,هنرهای تجسمی

 

سرقت مشهورترین پرتره یک زن

تابلوی مونالیزا، مشهورترین پرتره یک زن با آن لبخند مسحورکننده که توسط لئوناردو داوینچی کشیده شده است، در سال ۱۹۱۱ توسط یک جوان ایتالیایی به نام «وینچنسو پروجیا» به سرقت رفت.

 

او با لباس کارمندان موزه لوور به آن جا رفت و تابلو را زیر روپوش خود مخفی کرد. با گزارش یک تاجر آثار هنری، تابلو در سال ۱۹۱۳ کشف و سارق توسط پلیس بازداشت شد.

 

آثار هنری,اخبار هنرهای تجسمی,خبرهای هنرهای تجسمی,هنرهای تجسمی

 

بزرگ ترین سرقت اروپا

در سال ۲۰۰۸ در بزرگ ترین سرقت اروپا (به لحاظ قیمت)، چهار تابلوی نفیس به ارزش ۱۸۰ میلیون فرانک سوئیس از محل بنیاد «امیل گئورگ بورله» در زوریخ به سرقت رفتند. این تابلو ها که اثر پل سزان، اِدگار دگا، ون گوک و کلود مونه بودند، بعدا همگی پیدا شدند. جالب این که پلیس دو تابلو را در پارکینگ یک تیمارستان پیدا کرد.

 

آثار هنری,اخبار هنرهای تجسمی,خبرهای هنرهای تجسمی,هنرهای تجسمی
آثار هنری,اخبار هنرهای تجسمی,خبرهای هنرهای تجسمی,هنرهای تجسمی

 

تابلویی برای دزدیده شدن

تابلوی رمبرانت با نام ژاکوب تاکنون چهار بار و در سال های ۱۹۶۶، ۱۹۷۳، ۱۹۸۱ و ۱۹۸۶ از یک گالری در بریتانیا به سرقت رفته است. این تابلو، رکورد جهانی سرقت شدن یک اثر هنری را در اختیار دارد و حتی نام آن به مزاح به «رمبرانت برای دزدیدن» تغییر یافته است.

 

معمایی که هنوز هم حل نشده

سرقت ۱۳ تابلو از موزه «ایزابل استوارت گاردنر» بوستون در سال ۱۹۹۰ به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار، به عنوان بزرگ ترین دزدی آثار هنری در آمریکا قلمداد شده است. دو نفر با لباس پلیس به موزه وارد شدند و آثار را سرقت کردند. جای تابلو ها هنوز هم روی دیوارهای موزه خالی نگه داشته شده است.

 

 

مرجع : سرپوش

حادثه برای بهاره رهنما در صحنه نمایش/ بازیگر «پژمان» جراحی شد (+تصویر)

انتشار اولین تصویر از فیلم سینمایی «هیولا‌های شگفت انگیز و زیستگاه آن‌ها ۲» با بازی جود لاو و جانی دپ

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا