مشخصات وقیمت خودرو بوگاتی شیرون 2017

جمعه 3 فروردین 1397 دسته‌بندی نشده
مشخصات وقیمت خودرو بوگاتی شیرون 2017

تاریخچه شرکت بوگاتی

 اولین خودروی ساخت بوگاتی Type 2 نام داشت و توسط اتوره بوگاتی (Ettore bugatti) در نمایشگاه خودروی میلان به نمایش درآمد. اولین خودروی مسابقه ای وی نیز Type 5 بود که از یک موتور بسیار بزرگ 12.9 لیتر نیرو می گرفت و در سال 1903 ساخته شد. در سال 1909 فرزند اتوره با نام ژان (Jean) متولد که نقس بسیاری در موفقیت این شرکت داشت.
بوگاتی
وی از طراحان اصلی مدل افسانه Type 57S بود و همچنین در سال 1935 رهبری تیم مسابقه بوگاتی را به عهده داشت.اتوره بوگاتی تصمیم به تاسیس یک شرکت اختصاصی برای تولید خودروهای خود گرفت و در سال 1909 به همکاری پیر د ویزکیا یکی از رانندگان مسابقه ای مشهور شرکت خودروسازی بوگاتی را تاسیس نمود.
خاندان بوگاتی یکی از مشهورترین جواهرسازان منطقه بودند و این ظرافت و دقت موروثی در طراحی خودروهای این شرکت نیز دیده می شود. از اولین خودروی ساخت این شرکت می توان به مدل های Type 13 ، Type 22 و Type 23 اشاره کرد که در نمایشگاه خودروی پاریس سال 1919 به نمایش درآمدند.شرکت بوگاتی در سال 1998 به تملک گروه خودروسازی فولکس واگن (Volkswagen) در آمد و از آن زمان تا کنون با خودروهای تولیدی خود مانند انوع مدل های ویرون توانسته نام خود را به عنوان یکی از بزرگرترین و معتبرترین سازندگان خودروهای پرقدرت و ابرخودرو ثبت نماید.
تاریخچه بوگاتی
تاریخچه شرکت بوگاتی

مشخصات بوگاتی ویرون

بوگاتی ویرون چیزی فراتر از یک اتومبیل است. چیزی که نه روزها،ماه ها بلکه سالها راجع به آن نوشته خواهد شد.ویرون علاوه بر مشخصات شوکه کننده خودش،ضامن زنده شدن نام هنرمندترین و شاید معتبرترین خودرو ساز تمام دوران است و با این ورود شاید بتوان گفت دوران طلائی بوگاتی مجددأ در حال آغاز است.
موتور16 سیلندر و 1001 اسبی ویرون با داشتن 710 میلیمتر طول،در حد و اندازه یک موتور12سیلنر ظاهر شده. بکارگیری انواع و اقسام مواد و فلزات سبک وزن همانند پلاستیک، فیبر کربن، آلمینیوم، تیتانیوم و منیزیم آن هم به صورت دست و دل -بازانه در ساخت این موتور غول پیکر باعث شده تا وزن آن چیزی در حدود 400 کیلوگرم باشد.ابعاد جمع و جور این موتور حاصل چیدمان منحصر به فرد و w شکل سیلندرهای آن است.
این موتور از ترکیب دو بلوک هشت سیلندر خورجینی از نوع WR8 پاسات بوجود آمده. فاصله دو دیواره بلوک هلالی هشت سیلندر که روبروی هم قرار گرفته اند معادل 15 درجه است در حالی که زاویه قرار گیری سیلندرها در هر بلوک 90 درجه میباشد. این موتور به 4 توربو چارجر کوچک psi 15,8 مجهز شده تا در تراکمی معادل 9.3:1 و در 6000 دور در دقیقه، 1001 اسب بخار نیرو را در اختیار راننده اش قرار دهد.
نیروی تورک این موتور چیزی در حدود 1250 نیوتن متر است که از 2200 تا 5500 دور در دقیقه قابل دسترسی است. برای اینکه این موتور 64 سوپاپه پاسخگوی نیاز راننده چه در رانندگی روزمره و چه در پیستهای مسابقه باشد، سیستم خنک کننده آن چندین بار مورد بازنگری و بهینه سازی قرار گرفته است.
موتور ویرون به 2 مدار گردش آب مجهز شده. مدار بزرگتر 40 لیتر آب را در خود جای داده و سیال درون خود را از 3 رادیاتور واقع در جلوی اتومبیل عبور میدهد. مدار دوم برای مواقع معمولی در نظر گرفته شده که 15 لیتر آب را درون خود جای داده و دارای یک پمپ آب جداگانه است. بکارگیری دسته پیستون های تیتانیومی، دنده های پمپ روغن از جنس آلمینیوم، فلایویل آلاژ سبک و میل سوپاپ های تو خالی باعث شده تا جرم فنر بندی نشده این موتور تا حد قابل ملاحظه ای کاهش یابد. چاهک روغن خشک این موتور فصل جداگانه- ای دارد. سیستم روغن کاری این موتور از یک پمپ روغن کاری کارآمد، یک چاهک با پوسته آلمینیومی و یک رادیاتور با توان تبادل گرمای بالا تشکیل شد. البته برای کاهش اصطکاک این موتور سیلندرهای آن با پلاسمای مخصوصی پوشیده شده اند.
یاتاقانهای میل لنگ آن هم از آلیاژ بسیار مخصوصی ساخته شده اند که قبلا در هیچ جایی مشاهده نشده. برای حصول اطمینان از احتراق کامل و صحیح در تمامی سیلندرها، بوگاتی دست به کار شده و سیستم مدار حسگر یونی را ابداع کرده. این سیستم در صورت مشاهده عدم ارسال جریان برق به شمع ها و یا احتراق ناقص، هر دو واحد کنترل موتور را سریعا در جریان خواهد گذاشت. اگر احتراق زود رس یا اصطلاحا لگد زدن در یکی از سیستم ها رخ داد، واحد کنترل موتور با ایجاد تاخیر در عمل ارسال جریان برق به شمع و جرقه زنی، احتراق سیلندر مذکور را تعدیل خواهد کرد.
اگر احتراق زودرس رفع نشد، واحد کنترل موتور از فشار هوای سیلندر کاسته و جریان سوخت آن سیلندر را قطع خواهد کرد. طبق گفته ی مدیر بخش طراحی موتور ویرون، آقای گریگور گریس، هدف از به کار گیری این سیستم تولید حداکثر نیروی ممکن و رعایت استانداردهای آلودگی و ایمنی در کنار هم بوده.
هوای متراکم شده در توربوچاجرهای این موتور دمایی معادل 130 درجه سانتیگراد دارد. برای خنک کردن هوای ورودی موتور از 2 رادیاتور مخصوص که در بالای موتور قرار گرفته اند استفاده شده. هوای متراکم و خنک شده از 2 منیفولد مخصوص عبور کرده و وارد محفظه احتراق شده و پس از احتراق و در حالی که دمایی معادل 1000 درجه سانتیگراد دارد، از محفظه اگزوز عبور کرده و پس از چرخاندن پره های توربو چارجر،منبسط شده و دمای آن به 150 درجه کاهش می یابد. در این لحظه گاز وارد محفظه کاتولیزور شده و پس از زدوده شدن، اتومبیل را ترک می کند.
نیروی عظیم این موتور توسط یک گیربکس دستی 8 دنده به هر چهار چرخ منتقل می شود. وظیفه انتقال نیرو به چرخ های جلو بر عهده یک گیربکس یونیور سال نهاده شده که در درون پوسته گیربکس اصلی جاسازی شده. انتقال نیرو به چرخ های عقب هم بر عهده یک گیربکس یونیور سال دیگر است که در سمت راست و به موازات گیربکس اصلی قرار گرفته. پوسته ی این مجموعه تماما از آلمینیوم ساخته شده است.
نیروی موتور به واسطه یک کوپلینگ Haldex متشکل از چند دیسک مخصوص به چرخهای جلو منتقل می شود. این کوپلینگ دارای یک قفل مخصوص درونی است و مستقیما به اکسل جلویی وصل شده. انتقال نیرو به چرخ های عقب هم توسط یک دیفرانسیل نوع دنده حلزونی صورت می گیرد.
بوگاتی شیرون
مشخصات بوگاتی شیرون
*اتاق:2درب،2نفره، 2دیفرانسیل
 *موتور:وسط، 4توربو چارجر با psi 15.8 فشار با اینتر کولر، DOHC،W16، 64 سوپاپ، بلوک سیلندر و و سر سیلندر آلمینیومی، انژکتور با تزریق مستقیم سوخت
 *قیمت پایه:1250000 $
 *حجم موتور:7998cc
 *قدرت موتور:1001 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه (987 اسب آمریکایی)
 *گشتاور:922 پاند بر فیت یا 1250 نیوتن متر در 2200 تا 5500 دور در دقیقه
 *نسبت قدرت به حجم موتور:125 اسب به لیتر
 *گیربکس:7 دنده اتوماتیک با کلاج و تعویض دنده خودکار
 *فاصله محور جلو و عقب:2700 mm
 *طول/عرض/ارتفاع:4466/1998/1206 mm
 *وزن ناخالص:1871 Kg
 *شتابگیری و سرعت(آمار از مجله Car Driver ):
 0 تا 100کیلومتر :2.9 ثانیه
 0 تا 160 :6 ثانیه
 0 تا 240 :11 ثانیه
 0 تا 320 :22 ثانیه
 *زمان سرعت طی 400 متر:10.8 ثانیه و 225.3 کیلومتر
 *حداکثر سرعت(تست رسمی):407.1 کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت:
رانندگی شهری:100/35 liter
 رانندگی در بزرگراه ها:100/24.8 liter
چهار دلیل برای نخریدن بوگاتی ویرون!
4) نمی توانید خودتان کاری با آن انجام دهید.
بسیاری از سازندگان سوپرماشین ها تأکید و درخواست می کنند که سرویس خودرو حتماً در یک کارخانه استریلیزه و تمیز انجام شود. امّا در این میان، برخی علاقه مندان خودرو هستند که می خواهند خودشان کاپوت را بالا بزنند و اندکی در مکانیک آن دست ببرند؛ حتی اگر لزوماً نخواهند دست به آچار شوند.
با خودرویی روبرو هستیم که دارای 16 سیلندر، 4 توروبوشارژر و ویژگی های فنی عجیب و غریبی است که یک گروه «ابر انسان سامورایی» در کنار هم قرار داده اند. هیچ جایی برای باز شدن وجود ندارد و هیچ قطعه متحرکی از خودروی در حال کار نیز قابل مشاهده نیست که کسی را تحت تأثیر قرار دهد. در واقع، بوگاتی ویرون یک معادل خودرویی برای ساعت دیجیتالی گران قیمت است که با همان هدف ساخته شده است. نمی توانید چندان از مهندسی به کار رفته تعریف کنید؛ چون نمی دانید که آن زیر چه خبر است! اگر واقعاً بخواهید کاری با خودروی تان بکنید، باید حتماً آن را به بوگاتی بفرستید و آن ها نیز مجبورند برای این کار، آن را دو شقه! کنند؛ زیرا هیچ دسترسی از بالا یا پایین به موتور وجود ندارد. بنابراین، بیش از اینکه با مدل ویرون خود ارتباط نزدیک تری داشته باشید، باید با بوگاتی ارتباط برقرار کنید که برای یک علاقه مند خودرو نمی تواند چندان خوشایند باشد. موتور 16 سیلندر بوگاتی ویرونبرای این که بتوانید مقایسه ای در اختیار داشته باشید، این محفظه موتور پاگانی هوایرا را ببینید که از فیبر کربن، منیزیم، تیتانیوم و آلومینیوم ساخته شده است.
3) تعداد بوگاتی ویرون ها زیاد است.
وقتی به بازار هایپرکارها با قیمت های دیوانه کننده قدم می گذارید، حتماً بایستی به فکر خاص بودن خودروی خودتان باشید. وقتی بیش از 2 میلیون دلار برای یک خودرو خرج می کنید، باید چیزی به دست آورید که برای دسته خاصی از مشتریان تدارک دیده شده باشد. به عنوان مثال، مک لارن را درنظر بگیرید که تنها 100 نمونه از F1 تولید کرده است؛ مدلی که قبلاً عنوان سریعترین خودروی جهان را در اختیار داشت.بوگاتی بیش از 400 نمونه ویرون تولید کرده و همین مشکل ساز است؛ زیرا شما قرار نیست یک پراید! برانید. خودروی شما باید مدلی خاص و کمیاب از بوگاتی با 16 سیلندر باشد. در همین حال، برای خاص تر شدن ویرون، بوگاتی از چهار مدل مجزا (16.4، گرند اسپورت، سوپر اسپورت و گرند ویتس) در چند نسخه ویژه استفاده کرده است. منظور از «چند» در اینجا، تعداد 31 نسخه ویژه از بوگاتی ویرون است.
ولی جداً باید بپرسیم که آیا می شود هر تغییر رنگ یا تغییر جزئی در طراحی داخل کابین را یک «نسخه ویژه» نام گذاشت؟
2) کاهش قیمت بوگاتی ویرون سرسام آور است.
استهلاک یک خودروی دست دوم غیرقابل انکار است؛ ولی در مورد بوگاتی ویرون شرایط واقعاً غیر عادی است! شاید با اعداد و ارقام این موضوع بهتر به چشم بیاید؛ یک بوگاتی ویرون 16.4 با تمام هزینه های نمایندگی و غیره، قیمتی به اندازه 2 میلیون دلار دارد. در همین حال، یک بوگاتی ویرون با عمر 6 سال که تنها 3 کیلومتر حرکت کرده است، 1/39 دلار قیمت خواهد داشت؛ یعنی 600 هزار دلار کاهش قیمت برای خودرویی که حتی با آن رانندگی هم نشده است. در بازار خودروهای دست دوم، شرایط از این هم بدتر است. به عنوان مثال، یک مدل با عمر 8 سال و مسافت طی شده 17 هزار کیلومتر، 1/1 میلیون دلار قیمت خورده است؛ یعنی کاهش قیمتی تقریباً برابر یک میلیون دلار در اثر استهلاک. شاید هیچ خودروی دیگر از این لحاظ به بوگاتی ویرون نرسد. مانند این است که هر سال یک فراری 360 را آتش بزنید!
1) رقبای کنونی «بوگاتی ویرون» را به زیر آب برده اند.
ویرون حدود یک دهه پیش معرفی شده و در طول این سال ها، خودروسازان زیادی نسبت به آن واکنش نشان داده اند. بوگاتی از هر لحاظی، اعم از شتاب و عملکرد از سایر رقبا عقب مانده اند. در عصر کنونی سوپرماشین ها، با 2 میلیون دلار گزینه های مختلفی در دسترس هستند.
بوگاتی در ایران
بوگاتی شیرون
بوگاتی شیرون که بر اساس نام یکی از رانندگان افسانه ای این شرکت لوئی شیرون (Louis Chiron) نامگذاری شده بود اولین بار در سال 1999 میلادی به عنوان یک خودروی مفهومی و با نام شیرون 18/3 معرفی شد. این خودرو توسط طراح مشهور و بنام ایتالیایی فابریزیو جیوجیارو (Fabrizio Giugiaro) و مدیر شرکت طراحی آیتال دیزاین (Italdesign) طراحی شد.
در سال 2015 و در نمایشگاه خودروی فرانکفورت نیز یک مدل مفهومی به نام بوگاتی ویژن گرن توریسمو (Bugatti Vision Gran Turismo) معرفی شد که پایه ساخت و طراحی بوگاتی شیرون به حساب می آید. این خودروی بسیار گرانقیمت که توسط خاندان سلطنتی کشور عربستان سعودی خریداری شد، نیرویی معادل 1650 اسب بخار را تولید می نمود.بوگاتی شیرون فعلی یک ابرخودروی 16 سیلندر مجهز به یک موتور غول آسای 8 لیتری است. این خودرو جایگزین بوگاتی ویرن 16.4 بوده که قدرتی برابر با 1001 اسب بخار داشت. ویرون 10 سال در خط تولید قرار داشت و به تعداد 450 دستگاه ساخته شد.
مدل:بوگاتی شایرون 2017

ظرفیت:2 نفر

کشور سازنده:فرانسه

قدرت موتور:موتور 16 سیلندر با 4 توربوشارژر و 1500 اسب بخار قدرت

مشخصات فنی :
حداکثر سرعت :420 کیلومتر در ساعت

تعداد سیلندر :16

حجم موتور :8 لیتری

آرایش موتور :موتور میانی

قدرت موتور :1,500 اسب بخار + 4 توربو شارژر

جعبه دنده :7 سرعته اتوماتیک + چهار چرخ متحرک all wheel drive

وزن :1,995.8 کیلوگرم

کلاس خودرو :سوپر اسپورت 2 در

تعداد تولیدی :در سال 2016 ، 500 دستگاه بصورت محدود تولید خواهد شد
موتور و پیشرانه
موتور استفاده شده در بوگاتی شیرون یک نمونه 16 سیلندر خورجینی 64 سوپاپه با آرایش W بوده که حجمی برابر با 7993 سی سی دارد. توان تولیدی این موتور برابر با 1479 اسب بخار بوده که در دور موتور 6.700 RPM حاصل می گردد. گشتاور تولیدی این موتور نیز مانند سایر مشخصات آن عجیب و فوق العاده بوده و برابر با 1180 پاوند بر فوت (معادل 1600 نیوتون متر) است که از دور موتور 2.000 RPM در اختیار راننده قرار می‎ گیرد.رکوردهای کسب شده توسط شیرون در بین خودروهای تولیدی بی نظیر است. بوگاتی شیرون برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت به زمانی در حدود 2.3 ثانیه و برای رسیدن به سرعت 160 کیلومتر در ساعت به 4.8 ثانیه، برای رسیدن به سرعت 200 کیلومتر در ساعت به 6.5 ثانیه و برای رسیدن به سرعت 300 کیلومتر در ساعت به تنها 13.6 ثانیه نیاز دارد. این خودرو مسافت 1/4 مایل یا 400 متر را در زمانی معادل 9.4 ثانیه طی می نماید.
با وجود اینکه برای ابرخودروها و خودروهای مسابقه ای مصرف سوخت عامل مهمی به حساب نمی آید، اما بر اساس اعلام EPA (آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده آمریکا) بوگاتی ویرون مصرفی معادل 8 مایل با هر گالن سوخت (معادل 29.5 لیتر در هر 100 کیلومتر) در شهر، 15 مایل با هر گالن سوخت (معادل 15.6 لیتر در هر 100 کیلومتر) در بزرگراه و 10 مایل با هر گالن سوخت (معادل 23.5 لیتر در هر 100 کیلومتر) سیکل ترکیبی دارد.حداکثر سرعت بوگاتی شیرون توسط شرکت سازنده به 261مایل در ساعت (معادل 420 کیلومتر در ساعت) محدود شده است. به این ترتیب این خودرو پس از هنسی ونوم با حداکثر سرعت 271 مایل در ساعت (معادل 437 کیلومتر در ساعت) سریع ترین خودروی جهان است.
طراحی ظاهری و بدنه
همانند ویرون بدنه بوگاتی شیرون نیز طرحی سیال بوده و پس از ساعت ها محاسبه و آزمایش در تونل باد طراحی شده و کوچک ترین و جزئی ترین بخشهای آن نیز مطابق بر اصول علم آثرودینامیک بنا شده است. چراغهای جلویی هر کدام شامل چهار چراغ چهار گوش شکل بوده و از لامپ های LED استفاده می کند. چراغ عقبی نیز یک تکه بوده و در ساخت آن از 82 لامپ LED استفاده شده است.جلو پنجره ی این خودرو نیز مانند سایر نمونه های تولیدی شرکت بوگاتی به شکل نعل اسب بوده که لوگوی شرکت به رنگ قرمز در میان آن قرار گرفته است. علاوه بر بخش جلو پنجره دو ورودی هوای دیگر نیز برای بوگاتی شیرون در نظر گرفته شده که در بخش زیرین چراغ های جلویی قرار گرفته و هوای مورد نیاز این موتور عظیم را فراهم می کند.
بوگاتی شیرون ابعادی برابر با 4.544 میلیمتر طول، 2.038 میلیمتر پهنا و 1.212 میلیمتر ارتفاع دارد. برای تجسم بهتر می توان اشاره کرد که هیوندای جنسیس کوپه (Hyundai Genesis Coupe) یکی از معدود خودروهای اسپرت قابل خرید در بازار ایران طولی برابر با 4.630 میلیمتر، عرضی برابر با 1.865 میلیمتر و ارتفاعی برابر با 1.380 میلیمتر دارد. فاصله دو محور عقب و جلوی بوگاتی شیرون نیز برابر با 2.711 میلیتر است. این خودرو وزن خالصی برابر با 1.996 کیلوگرم دارد.
تایرهای این خودرو نیز بسیار بزرگ و پیشرفته بوده و ساخت شرکت تایر سازی میشلن (Micheline) فرانسه است. این تایرها قیمت بسیار بالایی داشته و از نوع PAX است. این تایرها در جلو در سایز 285/30/20 و در عقب 355/25/21 بوده نمای بسیار زیبا و قدرتمندی را به بوگاتی شیرون بخشیده است. خروجی اگزوز نیز از جنس تیتانیوم بوده در هنگام فعال شدن چهار توربو در موتور صدای بسیار قدرتمندی را از خود خارج می کند. باله عقبی شیرون نیز از نوع هوشمند بوده و بسته به سرعت و وضعیت حرکت خودرو، ارتفاع و زاویه مناسبی به خود می گیرد. این باله (Spoiler) در سرعت های بالا زاویه ای 3 درجه ای به خود گرفته و در هنگام ترمز با خم شدن با زوایه 49 درجه، کمک شایانی به کاهش سرعت خودرو می نماید.
این باله در هنگام خاموش کردن موتور خودرو، با حرکتی زیبا و شبیه به رقص، به حالت عادی خود باز می گردد. علاوه بر زیبایی، این باله بر اساس اعلام مهندسان شرکت بوگاتی، نیرویی در حدود 772 پاوند (معادل 350 کیلوگرم) نیروی عمودی (Downforce) را در سرعت 236 مایل در ساعت (معادل 380 کیلومتر در ساعت) برای این خودرو فراهم می کند.
بوگاتی
تفاوت قیمت بوگاتی در ایران 
طراحی داخلی و کابین
بوگاتی شیرون نیز مانند بوگاتی ویرون از طراحی مینیمال ولی هنری برای عقربه ها و نشانگرها سود برده است. صدای ورودی به کابین نیز نسبت به بوگاتی ویرون کمتر بوده و محیط ساکت تر را برای دو سرنشین این خودرو فراهم می کند.
صندلی ها نیز با پوشش زیبایی تحت نظارت مدیر طراحی شرکت بوگاتی، اتین سالوم (Etienne Salome) پوشیده شده اند.در هنگام خاموش بودن خودرو، عقربه ها و نشانگرها شبیه به حفره هایی تاریک به نظر رسیده ولی با روشن شدن خود و فعال شدن سیستم نورپردازی، جلوه ای بسیار زیبا به کابین می بخشند. عقربه سرعت از نوع آنالوگ بوده و در بخش وسطی پشت آمپر واقع شده است. تمامی پوششها و قطعات داخل کابین همگی از پجنس فولاد بوده و استحکام و قدرت زیادی را به راننده منتقل می کند.در مجموع بوگاتی شیرون یا بوگاتی کایرون نمونه ای است که مانند نسل قبلی ابرخودروهای شرکت بوگاتی، ویرون، سالها در صدر باقی ماننده و با توجه به قدرت و عملکرد فوق العاده خود، مدت ها لقب یکی از سریع ترین خودروهای جهان را به خود اختصاص خواهد داد. از رقبای اصلی این خودرو می توان به هنسی ونوم جی تی ، لامبورگینی اونتادور (Lamborghini Aventador)، لیکان سوپر اسپرت و لامبورگینی هوراکاناشاره کرد. بوگاتی شیرون با قیمت پایه 3.000.000 دلار (معادل 11.2 میلیارد تومان با احتساب دلار 3750 تومانی در زمان نگارش) به فروش می رسد.
مهمترین تغییرات بوگاتی شیرون 2017
تغییرات مهم بوگاتی شیرون شامل سیستم تهویه مطبوع با قدرت تزریق 60 هزار لیتر هوا به داخل موتور خودرو و همچنین ساخته شدن بعضی از قطعات خودرو از جمله بدنۀ آن از جنس الیاف فیبر کربن است. قدرت بوگاتی شیرون رسماً به بیش از 1500 اسب بخار و 1600 نیوتون متر در 2000 دور در دقیقه می رسد .شیرون از چهار توربوشارژ با عملکرد بالا و همچنین یک سیستم تزریق سوخت دوگانه استفاده می کند. یک سیستم خنک کنندۀ قدرتمند نیز اجازه می دهد تا ورود 60 هزار لیتر هوا در دقیقه به موتور ممکن شود و همچنین پمپ های خنک کننده 800 لیتر آب را در دقیقه وارد سیستم خنک کنندۀ خودرو می کنند. سیستم اگزوز شیرون نیز از جنس تیتانیوم ساخته شده است .سیستم انتقال قدرت از نوع دیفرانسیل جلو و عقب و هفت سرعته دو کلاچه است. گیربکس طراحی شده برای گشتاور 1600 نیوتن متر است. این گیربکس ویژه، بزرگترین و دارای بالاترین عملکرد کلاچ مورد استفاده در ماشین های سواری است.
در زیر خودرو از تایر میچلین استفاده شده است. لاستیکی سفارشی برای این خودرو که باید حداکثر گشتاور 5000 نیوتن متر با سرعت 400 کیلومتر در ساعت تحمل کند و این به این معنی است که هر گرم از لاستیک تحت تاثیر نیروی گریز از مرکز 3800 گرم فشار نیروی گرانش قرار خواهد گرفت .لاستیک مخصوص برای بوگاتی شیرون دارای ابعاد 285/30 R20 در جلو و 355/25 R21 در عقب است که این لاستیک سفارشی سبب بهبود رفتار، شتاب، ترمز گرفتن در جاده های خیس و خشک، کاهش سر و صدا شده است.
بوگاتی شیرون 2017
قیمت و مشخصات بوگاتی شیرون

قیمت بوگاتی شیرون 2017

قیمت اصلی بوگاتی شیرون متجاوز از 6/2 میلیون دلار خواهد بود و فقط 500 دستگاه از آن برای سفارشات جدید تولید خواهد شد
منبع:نمناک
مراسم تشییع وخاکسپاری پیکر داریوش شایگان

مراسم تشییع وخاکسپاری پیکر داریوش شایگان

بیوگرافی مازیار فلاحی و عکس های همسر و دخترش

بیوگرافی مازیار فلاحی و عکس های همسر و دخترش

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا