مسیر آزمایش هایپرلوپ وان در صحرای نوادا راه‌اندازی شد – فناوری

جمعه 27 اسفند 1395 فناوری

هایپرلوپ وان به‌تازگی در یک نشست مهم که در دبی برگزار شد، از مسیر آزمایش جدید خود در نوادا رونمایی کرد.

هایپرلوپ وان، یکی از چندین شرکتی است که سعی دارد ایده حمل و نقل هایپرلوپ را که توسط ایلان ماسک مطرح شد، به واقعیت تبدیل کند. این شرکت در طول چند ماه اخیر، چندین بحران را پشت سر گذاشته است که بیشتر به اختلافات میان هیئت مدیره‌ی آن بازمی‌گردد؛ اما خوشبختانه گویا اختلافات کنار گذاشته شده‌اند و هایپرلوپ وان بالاخره یک مسیر آزمایش در نوادا راه‌اندازی کرده و امیدوار است که بتواند آینده حمل و نقل را شکل دهد. این مسیر آزمایش، DevLoop نام دارد و طول آن ۵۰۰ متر است و از لوله‌هایی به قطر ۳.۳ متر ساخته شده است.

در جریان نشست حمل و نقل ریلی خاورمیانه که هر سال در شهر دبی برگزار می‌شود، شرکت‌ها، مهندسان و سازندگانی که در زمینه حمل و نقل فعالیت می‌کنند، گرد هم می‌آیند تا در مورد آینده حمل و نقل به بحث و تبادل نظر بپردازند. هایپرلوپ وان نیز در این نشست حضور داشت و چند تصویر از مسیر آزمایش جدید خود نیز منتشر کرد. هایپرلوپ وان اعلام کرده است که مسیر آزمایش جدید این شرکت در صحرای نوادا قرار گرفته و تنها ۳۰ دقیقه با شهر لاس‌وگاس فاصله دارد. این شرکت همچنین اعلام کرد که در نظر دارد در نیمه نخست سال ۲۰۱۷، یک آزمایش عمومی در این محل انجام دهد تا مردم بتوانند از نزدیک آینده صنعت حمل و نقل را مشاهده کنند. هایپرلوپ وان حدود ۱۰ ماه پیش بود که برای نخستین بار سیستم پیشرانش خود را آزمایش کرد و حالا آماده شده است تا یک آزمایش در مسیر واقعی انجام دهد.

هایپرلوپ وان تنها شرکتی نیست که آینده حمل و نقل را در مسیرهای لوله‌ای شکل می‌بیند. دانشگاه‌هایی نظیر MIT، دانشگاه صنعتی دلفت هلند و دانشگاه فنی مهندسی مونیخ نیز طرح‌های مفهومی هایپرلوپ را ساخته‌اند. شرکت Hyperloop Transportation Technologies که در اروپا فعالیت می‌کند، با چند کشور اروپایی در مورد راه‌اندازی سامانه‌های هایپرلوپ وارد مذاکره شده است.

هایپرلوپ

متأسفانه هیچ یک از این شرکت‌ها و دانشگاه‌ها به اندازه هایپرلوپ وان پیشرفت نداشته‌اند و هایپرلوپ وان نخستین شرکتی خواهد بود که مسیر آزمایش این سیستم را که شامل لوله‌های خلأ نیز می‌شود، راه‌اندازی کرده است. شروین پیشه‌ور، از بنیان‌گذاران هایپرلوپ وان، امیدوار است که شرکتش بتواند در آینده نزدیک این رؤیای حمل و نقل را به واقعیت تبدیل کند.

نظر شما در مورد هایپرلوپ وان چیست؟


منبع : زومیت

سیستم عامل کروم در بخش آموزش همچنان رتبه اول را دارد - فناوری

سفر به چابهار و سواحل مکران، انتخاب مناسب برای سفر نوروزی - فناوری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا