10 خواص فوق العاده بادام زمینی خیس‌شده

یکشنبه 9 بهمن 1401 سلامت
فواید بادام زمینی

مزایا بادام زمینی خیس شده

بادام زمینی یا پسته‌شامی نام بوته است. این گیاه بومی آمریکای جنوبی است و از آنجا به نقاط گوناگون دنیا برده شده‌است

بادام زمینی نیروگاه های غنی از مواد مغذی هستند. آنها یکی از سالم ترین میان وعده ها هستند زیرا سرشار از لیپید، فسفر، پروتئین، ویتامین ها، فیبر، پتاسیم و منیزیم هستند. یک مقاله مدیکال نیوز تودی نشان می دهد که 100 گرم بادام زمینی، متشکل از 25.8 گرم پروتئین، ممکن است 50 درصد از مصرف روزانه توصیه شده را تامین کند.

بادام زمینی سرشار از مواد معدنی مانند مس، آهن، پتاسیم، سلنیوم، روی و کلسیم است. مواد معدنی برای توانایی عملکرد، تراکم استخوان، سلامت پوست و سلامت مو ضروری هستند. به گفته پزشکان، خیساندن بادام زمینی ارزش غذایی آنها را بهبود می بخشد.

خواص بادام زمینی فراوان است و به سلامت بدن کمک می‌کند. از جمله خواص بادام زمینی می‌توانیم به کنترل وزن، کنترل سطح قند خون، کاهش خطر بیماری قلبی، سلامت استخوان و آرامش اعصاب اشاره کرد.

 

فواید بادام زمینی خیس شده

فواید بادام زمینی خیس شده

1. به روند بدنسازی کمک می کند

بادام زمینی سرشار از پروتئین است که می تواند به رشد عضلات کمک کند. بادام زمینی خیس شده به تقویت عضلات کمک می کند و از آتروفی عضلانی جلوگیری می کند. بدنسازان ممکن است متوجه شوند که خوردن بادام زمینی خیس شده در اول صبح مفید است. صبح ها می توان آن را به صورت جوانه مصرف کرد. آنها سرشار از پروتئین گیاهی، فیبر و اسیدهای چرب امگا 3 هستند.

 

2. هضم غذا را تقویت می کند

همه ما می دانیم که رژیم غذایی غنی از فیبر به هضم غذا کمک می کند. بادام زمینی دارای مقدار عالی فیبر است که به هضم غذا کمک می کند. این یکی از فواید بادام زمینی خیس شده است.

 

3. برای مسائل قلبی مفید است

پوست مرطوب بادام زمینی خیسانده شده گردش خون را بهبود می بخشد و از قلب محافظت می کند و خطر حمله قلبی را در طولانی مدت کاهش می دهد. بادام زمینی متابولیسم را تسریع می کند و دمای بدن را بالا می برد که به بهبود گردش خون کمک می کند. این یکی از مزایای مهم بادام زمینی خیس شده است.

 

4. از رشد سلول های سرطانی جلوگیری می کند

آنتی اکسیدان های موجود در بادام زمینی خیس خورده می تواند به مبارزه با رادیکال های آزاد کمک کند و از رشد سلول های بدخیم در بدن جلوگیری کند. بادام زمینی حاوی آهن، فولات، کلسیم و روی است که همگی رشد سلول های سرطانی را کند می کنند. بادام زمینی شامل فیتواسترول است که به کاهش کلسترول مضر معروف است.

سرطان های معده، تخمدان، ریه، روده بزرگ، سرطان پروستات و سینه همگی با آنها مرتبط هستند. فیتواسترول ها ممکن است با قطع خون رسانی به تومورها، رشد سلول های سرطانی و گسترش آن ها را مهار کنند.

بادام زمینی ممکن است جایگزینی عالی برای بادام باشد و ارزان باشد و به همین دلیل لقب “بادام فقرا” را به آن داده اند.

 

فواید بادام زمینی

فواید بادام زمینی

5. به کمر درد کمک می کند

سبک زندگی کار از خانه فواید خود را دارد. با این حال، بر سلامت جسمانی ما تأثیر گذاشته است. به خصوص بر روی پشت ما که بار موقعیت های نامناسب را در تمام روز تحمل می کنیم سخت است. این ناراحتی کمر را می توان با خوردن بادام زمینی خیس خورده با گور (جغرا) کاهش داد.

 

6. گاز و اسیدیته را کاهش می دهد

خوردن بادام زمینی خیسانده شده سرشار از آهن، منگنز، پتاسیم، مس، کلسیم و سلنیوم با معده خالی، اول صبح به کاهش گاز و اسیدیته معده کمک می کند.
7. حافظه و بینایی را بهبود می بخشد

ویتامین های موجود در بادام زمینی به بهبود بینایی و حافظه کمک می کند. خوردن بادام زمینی در صبح می تواند به بهبود حافظه در کودکان و بزرگسالان کمک کند.

 

8. سازگار با پوست

بادام زمینی حاوی اسیدهای چرب امگا 3 است که برای پوست مفید است. خوردن منظم بادام زمینی خیس شده می تواند درخشندگی باورنکردنی به پوست شما بیافزاید.

بادام زمینی سرشار از ویتامین E، روی و منیزیم است و از این طریق به درمان جوش و آکنه کمک می‌کند. ویتامین E موجود در بادام زمینی علاوه‌بر کمک به درمان آکنه در درمان آفتاب سوختگی نیز موثر است.

 

9. تسکین سرفه

بادام زمینی گرما و نشاط بدن را تامین می کند. اگر به طور منظم مصرف شود به تسکین سرفه کمک می کند.

 

10-خواص بادام زمینی و نعوظ

بادام زمینی حاوی ال آرژنین است و از این طریق موجب درمان اختلالات نعوظ در مردان شده و به تقویت و بهبود میل جنسی در آقایان کمک می‌کند و باعث بهبود عملکرد جنسی آقایان می‌شود.

 

فواید بادام زمینی

فواید بادام زمینی

مضرات بادام زمینی

بادام زمینی در برخی افراد ممکن است باعث ایجاد حساسیت و آلرژی شود. در واقع بادام زمینی جزو مواد غذایی آلرژی است و ممکن است موجب مرگ شود. این حساسیت نسبت به بادام زمینی در برخی از افراد به اندازه‌ای شدید است که حتی بو کردن بادام زمینی می‌تواند زندگی آن‌ها را به خطر بیندازد. علائم و نشانه‌‌های آلرژی به بادام زمینی عبارتند از تورم لب‌ها و زبان، قرمزی پوست، احساس خفگی، حالت تهوع، مشکل تنفس و شوک آنافیلاکسی

 

کلام آخر:

.بادام زمینی علیرغم محتوای کالری بالایی که دارد، حتی اگر در تلاش برای کاهش وزن هستید، خوردن آن فوق العاده است. بادام زمینی به طرق مختلف قدرت مغز ما را تقویت می کند، از خوردن آن به صورت خام، نمکی یا خشک بو داده گرفته تا افزودن آن به پوها و آپما. اینها فواید مختلف بادام زمینی خیس شده هستند.

فواید آویشن برای سلامتی

7 فواید جادویی چای آویشن

حس سقوط در خواب

10 عاملی که ممکن است بر خواب شما تأثیر بگذارد

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا