مرسدس بنز کوپه کلاس E؛ چالش جدید بی‌ ام‌ و – فناوری

چهارشنبه 18 مرداد 1396 فناوری

رقابت میان برندهای آلمانی بر هیچ‌ کس پوشیده نیست. پس از توقف تولید سری 6 بی‌ام‌و، مرسدس بنز جدیدترین کوپه کلاس E خود را عرضه کرده است که هواداران بی‌ام‌و را جذب خواهد کرد.

دلیل متوقف کردن تولید کوپه سری 6 بی‌ام‌و، برنامه‌ی این خودروساز آلمانی برای تولید کوپه سری ۸ و GT سری 6 ملقب به گوژپشت نوتردام است. با این حال، شکاف ایجادشده در خط تولید کوپه‌های بی‌ام‌و توسط یک برند آلمانی دیگر پر می‌شود. درحالی‌که کوپه سری 8 زیبا جایگزین کازیمودو (نام شخصیت اصلی داستان گوژپشت نوتردام) خواهد شد، مرسدس بنز جدیدترین کوپه کلاس E خود را به بازار خودرو عرضه کرده است. 

معمولا وقتی یکی از شرکت‌های آلمانی تولید سبک جدیدی از خودرو را آغاز می‌کند، خودروساز دیگر برای عقب نماندن از قافله، باید تولیدات خود را با این شرکت وفق دهد. به‌عنوان مثال، زمانی که بی‌ام‌و خط تولید X6 و X4 را راه‌اندازی کرد، آئودی و مرسدس بنز به این کلاس‌های جدید وارد شدند. همچنین زمانی که مرسدس بنز، کوپه‌های GLE و GLC را ساخت، آئودی هم با تولید Q4 و Q8 وارد این رقابت شد.

باید دید اکنون که مرسدس بنز دارای کوپه کلاس E است و بی‌ام‌و دیگر کوپه سری 6 برای رقابت ندارد، خودروساز باواریایی چه خواهد کرد؟  

مرسدس بنز کلاس E

درحالی‌که طراحی ظاهری خودروهای سدان مرسدس برتر چشمگیری نسبت به محصولات بی‌ام‌و ندارد، کوپه‌های این برند بسیار دوست‌داشتنی و محبوب هستند؛ زیرا مرسدس بنز تمایل دارد که خودروهایش کمی محجوب و آرام به نظر برسند و به همین خاطر، به طراحی عقب خودرو اهمیت زیادی می‌دهد. کوپه کلاس E جدید، خیلی متفاوت نیست. در واقع این کوپه، یک خودروی بسیار زیبا است که مشتریان آن را دوست دارند. البته هنوز هم بسیاری از افراد اعتقاد دارند که کوپه سری 6، زیباتر از مرسدس بنز E است؛ اما همان‌طور که قبلا ذکر شد، دیگر تولید نمی‌شود.

مرسدس بنز کلاس E

فضای داخلی خودروی کوپه کلاس E، به زیبایی یک سدان است؛ اما با امکانات اضافه برای اسپرت شدن این خودرو، تغییرات زیادی در آن به چشم می‌خورد. برای اسپرت شدن این مرسدس، موقعیت صندلی‌ها پایین‌تر رفته و با پشتی‌های نرم، راحت‌تر شده است. غربیلک فرمان اسپرت این خودرو حس خوبی به راننده می‌دهد و اتاق، مجهز به داشبوردی با دو صفحه‌نمایش، بسیار لوکس به نظر می‌رسد.

مقاله‌های مرتبط:

در حال حاضر این مدل کوپه، اسپرت‌ترین خودرو برای رانندگی نیست و به نظر می‌رسد بیشتر یک خودروی گرن توریسمو (خودرویی که برای سفرهای طولانی و راحت طراحی شده است) باشد تا یک خودروی تمام‌اسپرت؛ اما لزوما به معنای بد بودن آن نیست. خودروهای گرن‌توریسموی اسپرت و نرم، در دنیا بسیار محبوب هستند. اگر بخواهیم صادق باشیم، خودروهای گرن توریسمو برای هر نوع رانندگی، راحت و جذاب محسوب می‌شوند.

در حال حاضر ظاهرا کوپه سری 4 بی‌ام‌و، از نظر فنی در سطح مرسدس بنز کلاس E است؛ اما با داشتن برخی پتانسیل‌های گرن توریسمو، این مرسدس بنز در رتبه بالاتری نسبت به آن قرار می‌گیرد. درحالی‌که خودروی سری 4 بی‌ام‌و با کوپه کلاس C مرسدس رقابت می‌کند، کوپه سری 6 بی‌ام‌و باید با خودروی کوپه کلاس E مرسدس بنز مقایسه شود. بنابراین در حال حاضر بی‌ام‌و در رقابت با مرسدس بنز، دست خالی است. هرچند ممکن است به‌زودی کاری کند؛ زیرا این مرسدس بنز جدید در بخش کوپه لوکس در حال تبدیل شدن به بهترین خودروی مدرن جهان است.

لینک دانلود


منبع : زومیت

حقایق جالب در مورد لیسبون، پرتغال - فناوری

نوار؛ لذت ناب شنیدن واژه‌ها - فناوری

×

ارسال دیدگاه

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا