مربا/طرز تهیه مربای میوه نسترن

دوشنبه 26 اردیبهشت 1401 آشپزی
moraba mive nastaran

مربای میوه نسترن جزء مربا های خاص و پر خاصیت است که از میوه درخت نسترن تهیه می شود. در بخش آشپزی مجله دایان با طرز تهیه مربای میوه نسترن با ما همراه باشید و همچنین طرز تهیه مربای هویج و مربای زرشک  و مربای زنجبیل و مربای آلوئه ورا  را مشاهده کنید .

 

مواد لازم  برای تهی مربای میوه نسترن:

  • میوه گل نسترن :1000 گرم
  • شکر :500 گرم
  • آبلیمو :1 قاشق غذاخوری
  • گلاب :1 قاشق غذاخوری

 

 

مربای میوه نسترن

مربای میوه نسترن

طرز تهیه مربای میوه  نسترن:

  1. برای تهیه مربای میوه نسترن پس از جمع آوری میوه نسترن آن را خوب بشویید و چوبهای آن را جدا کنید و در آبکش بریزید تا آب اضافی آن خارج شود
  2. میوه های تمیز شده را در قابلمه مناسب بریزید و روی آن آب بریزید تاروی  میوه نسترن از آب پوشیده شود.
  3. سپس قابلمه را روی  شعله قرار دهید و  منتظر بمانید تا بجوشد و میوه نسترن بپزد ( کف روی میوه ها را بگیرید تا مربای شما شفاف شود)وقتی میوه نسترن پخت و نرم شد شعله را خاموش کنید و اجازه دهید مواد داخل قابلمه سرد شود بعد آنها کمی چنگ بزنید و از صافی رد کنید. تا دانه میوه نسترن جدا شود.
  4. سپس دوباره این آب را از پاچه نازک رد مکنید تا آب خاص میوه نسترن جدا شود و میوه نسترن در پارچه باقی بماند (تا در مرحله آخر به شربت قوام امده اضاف کنید ) .
  5. آب خاص میوه نسترن  را در قابلمه بریزید  و با شکر مخلوط کنید و روی شعله قرار دهید تا قوام آید  5 دقیقه آخر میوه نسترن بدون هسته که در پارچه هست  را به شربت قوام آمده اضافه کنید تا چند دقیقه با شربت بجوشد و در آخر  گلاب و آبلیمو را اضافه کنید.
  6. بعد از قوام آمدن مربا شعله را خاموش کنید تا مربا سرد شود و آن را در  ظرف شیشه ای استریل شده بریزید و در یخچال نگهداری کنید.

 

morabay nargil

مربا/ طرز تهیه مربای نارگیل تازه

dolme kado

دلمه / طرز تهیه دلمه کدو سبز خوشمزه

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا