مدیر عامل کوالکام تولید مشترک یک تراشه FinFET را با همکاری TSMC تایید کرد – فناوری

سه‌شنبه 7 شهریور 1396 فناوری

کوالکام قصد دارد برای تولید مشترک تراشه‌های ساخته شده با ترانزیستور‌های اثر فن (FinFET) با شرکت بزرگ تایوانی TSMC همکاری کند.

سودیپتو روی، مدیر عامل بخش مهندسی کوالکام، تایید کرد که این شرکت بزرگ تکنولوژی واقع در سن‌دیگو کالیفرنیا با شرکت بزرگ تایوانی TSMC در فرآیند تولید تکنولوژی ترانزیستور‌های اثر فن (FinFET) همکاری خواهد کرد. آقای روی در حالی که در یک نشست مطبوعاتی اخیرا در تایوان سخنرانی می‌کرد، اشاره کرد که چگونه کوالکام از سال ۲۰۰۶ با تولید کننده‌های نیمه‌هادی‌های محلی در تولید تراشه‌های ۶۵ نانومتری همکاری کرده است. او افزود که این دو شرکت همچنین علاقه‌مند به ادامه‌ی همکاری‌های خود در آینده هستند و این امر آن‌ها را به یافتن راه حل‌های جدید سوق می‌دهد. همانند قبل، کوالکام همچنان مسئول طراحی طرح‌های تراشه‌ها (IC) و پشتیبانی از عملیات ساخت این تراشه‌ها توسط TSMC با هدف ایجاد چیپست های جدید FinFET خواهد بود. این شرکت‌ها از وظیفه فزاینده و دشوار حفظ قانون مور آگاه هستند – این قانون بیان می‌کند که تعداد ترانزیستورها در هر اینچ مربع بر روی یک مدار مجتمع تقریبا سالانه دو برابر ‌می‌شود. به گفته‌ی آقای روی، همچنان این شرکت‌ها متعهد هستند که در آینده‌ی قابل پیش‌بینی با استفاده از تمام ابزارهای موجود در دست، به این روند ادامه بدهند.

TSMC

مدیرعامل بخش مهندسی کوالکام همچنین یادآور شد که این شرکت به شدت با بقیه‌ی قسمت‌های تکنولوژی تایوان هم مشارکت دارد و با انواع تولید کنندگان مختلف تجهیزات اصلی و تولید کنندگان اصلی طراحی (ODM ها) در همه چیز از جمله گوشی‌های هوشمند، تبلت، رایانه‌ها و اینترنت اشیا (IoT) همکاری می‌کند. خبر اخیر نشان می‌دهد که تصمیم کوالکام برای گسترش مشارکت با TSMC، تنها در راستای گسترش این استراتژی است. آقای روی اطلاعات بیشتری در مورد همکاری جدید ارائه نکرده است. قرار است این همکاری تا سال ۲۰۱۸ منجر به تولید محصولات تجاری شود.

آخرین رویدادها همراه با گزارشی که اواسط ماه ژوئن منتشر شد و همچنین اذعان منابع صنعت نزدیک به کوالکام همگی ادعا می‌کنند که این شرکت به دنبال همکاری با TSMC برای توسعه‌ی تراشه‌های ۷ نانومتری FinFET پس از همکاری با فاندری سامسونگ در تولید تراشه‌های ۱۰ نانومتری و چیپ‌ست‌های ۱۴ نانومتری در چند سال گذشته است. کمی بعد از انتشار این گزارش، دیگران ادعا می‌کنند که کوالکام فقط به TSMC برای تولید تراشه‌های پایه ۷ نانومتر سفارش داده است و هنوز تصمیمی مبنی بر شراکت برای تولید پردازنده‌های جدید تلفن همراه خود ندارد. انتظار می‌رود برای Snapdragon ۸۴۵ سیستم عامل چیپ‌ست اس او سی (Chipset SoC) بر پایه پردازنده‌های ۷ نانومتری تولید شود و اکثر گوشی‌های هوشمند اندرویدی که در سال ۲۰۱۸ عرضه می‌شوند، از جمله سامسونگ، HTC، Huawei و LG این چیپ را در اختیار داشته باشند.


منبع : زومیت

چگونه می‌توان کارمندان کاهل را به مسیر کار برگرداند - فناوری

لنز تله فوتو چیست - فناوری

×

ارسال دیدگاه

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا