معرفی جدیدترین کراس اوور چینی بازار به نام هاوتای A25

یکشنبه 14 مرداد 1397 دسته‌بندی نشده
معرفی جدیدترین کراس اوور چینی بازار به نام هاوتای A25

 این روزها در خیابان های پایتخت و کلانشهرها و حتی شهرهای کوچک کشورمان کافی است سَری بچرخانیم تا با انبوه خودروهای شاسی بلند و کراس اوورها مواجه شویم. چند سالی می شود که شاسی بلندها، محبوب ترین کلاس خودرویی در کشورمان هستند. از شاسی بلندهای فول سایز و گرانقیمت گرفته تا کراس اوورهای کوچک شهری.

در این میان با افزایش قیمت خودروهای وارداتی و جهش قیمت محصولات برندهای معتبر، طبیعی است که فرصت برای عرض اندام شاسی بلندهای چینی بیش از پیش فراهم شود. به طوری که دیگر تعداد شاسی بلندهای چینی حاضر در بازار ایران از دست فعالان این حوزه نیز دررفته است! در ادامه با جدیدترین کراس اوور چینی بازار به نام هاوتای A25 که قرار است به زودی تولید و به بازار داخلی عرضه شود بیشتر آشنا خواهیم شد.

درباره سازنده

بفرمایید سانتافه چینی!

برند «هاوتای» یکی از بزرگترین کمپانی های خودروسازی کشور چین به شمار می آید که دفتر مرکزی آن در شهر پکن واقع شده است. این شرکت که در سال 2000 میلادی آغاز به کار کرد اکنون در کشورهایی همچون روسیه، مغولستان، اردن و به زودی در کشورمان سایت مونتاژ و تولید راه اندازی کرده است. هاوتای از سال 2002 الی 2010 با شرکت کره ای «هیوندای» شریک تجاری بودند که در نهایت از هم جدا شدند. با این حال هنوز بسیاری از محصولات این برند (مانند همین مدل A25) بر اساس محصولات قدیمی هیوندای ساخته و پرداخته شده اند. بنابر آمار رسمی، این خودروساز سالیانه حدود 350 هزار دستگاه خودرو تولید و به بازار عرضه می کند.

سانتافه ای که چینی شد!

بفرمایید سانتافه چینی!

هاوتای A25 در میانه های سال 2014 رونمایی شد. این محصول را باید نسخه چینی شده نسل دوم هیوندای سانتافه دانست. آنچه که مشخص است شرکت هاوتای در تمام طول مدت طراحی و مهندسی پلتفرم و پیشرانه A25 از مهندسی سانتافه بهره گرفته. اما جالب اینجا است که نتیجه این کار، شده است یک کراس اوور شهری با 4426 میلی متر طول، 1865 میلی متر عرض و 1685 میلی متر ارتفاع که بیشتر شبیه به ابعاد هیوندای «توسان» است تا سانتافه!

بفرمایید سانتافه چینی!

به نظر می رسد که تیم طراحی و مهندسی هاوتای حتی در کپی کاری نیز نتوانسته اند آنگونه که باید و شاید کار خود را درست انجام دهند و روح سانتافه را در کالبد توسان دمیده اند! با این حال شکل و شمایل ظاهری A25 می تواند با کمی ارفاق نمره بالایی بگیرد. نمای جلو، جانبی و عقب این محصول با نیم نگاهی به محصولات کره ای طراحی شده که از این حیث A25 را یک سر و گردن بالاتر از دیگر رقبای هموطن خود قرار می دهد. اما نباید فراموش کرد که طراحی A25 مربوط به 4 سال پیش است و دیگر در سال 2018 میلادی آن جذابیت سابق را نخواهد داشت.

امکانات

با ورود به فضای داخل کابین نیز چندان شگفت زده نخواهیم شد و تقریبا همه چیز طبق پیش بینی است؛ یک تریم معمولی با حد متوسطی از کیفیت مونتاژ. از جمله تجهیزات رفاهی و ایمنی بکارگرفته شده در این خودرو می توان به مواردی همچون 2 عدد ایربگ، سامانه روشنایی در روز، سامانه KeyLess Go، سیستم صوتی قدرتمند با نمایشگر لمسی 8 اینچی، کنترل کروز هوشمند، رینگ های آلیاژی 17 اینچی، سانروف برقی، صندلی های برقی جلو با چرم مصنوعی، سامانه کنترل حرکت در سراشیبی (TCS)، سامانه کنترل پایداری (ESP) و دوربین دید 360 درجه اشاره کرد.

 بفرمایید سانتافه چینی!

اما کراس اوور جدید هاوتای قرار است با چه قیمت و مشخصات فنی به ایران بیاید؟! یک پیشرانه 1.5 لیتری 4 سیلندر که توانایی تولید 155 اسب بخار قدرت را داراست، زیر کاپوت A25 انجام وظیفه خواهد کرد. هاوتای برای این خودرو 2 جعبه دنده 6 سرعته دستی و 4 سرعته اتوماتیک در نظر گرفته که قرار است مدل دنده اتوماتیک در بازار کشورمان عرضه شود.

نتیجه همکاری جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک و پیشرانه1.5 لیتری A25، بازهم حد متوسطی از یک رانندگی شهری را به ارمغان آورده که به هیچ وجه نباید انتظار قابلیت های آفرودی و یا حتی لذت بالای رانندگی از این خودرو داشت. با آنکه هاوتای A25 در نمایشگاه خودرو تهران در معرض دید عموم قرار گرفت اما عرضه کننده وطنی این محصول از اعلام رسمی قیمت آن خودداری کرد. با این حال شنیده شده که A25 از ابتدای سال 97 با قیمت تقریبی 90 میلیون تومان به بازار عرضه خواهدشد.

منبع : فرادید

تصاویرخنده دار

تصاویرخنده دار از جابجایی چهره ی بچه ها

احمدی‌نژاد

پیام انگلیسی احمدی‌نژاد خطاب به «ترامپ»

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا