مدل مفهومی و برقی انورج از شرکت چینی GAC، معرفی شد – فناوری

چهارشنبه 27 دی 1396 فناوری

برند چینی GAC با کراس‌اور مفومی و برقی انورج، در نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۱۸ حاضر شد.

گروه خودروسازی چینی GAC امسال در نمایشگاه خودروی دیترویت، با نمایش مدل مفهومی اِنورج (Enverge) توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. Guangzhou Automobile Group Co یا به اختصار GAC، یکی از باسابقه‌ترین شرکت‌های خودروسازی چین است که دفتر اصلی آن در شهر گوانگ‌ژو قرار دارد.

خیزبلند شرکت‌های خودروسازی چینی برای ورود به بازار بزرگ و رقابتی آمریکا، بر کسی پوشیده نیست. در واقع بر اساس اطلاعات رسمی منتشرشده، مقامات این برند چینی قصد دارند در سال ۲۰۱۹ اولین محصولات خود را در آمریکا عرضه کنند. به همین منظور، GAC موتورز با مدل مفهومی زیبای انورج در نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۱۸ حضور پیدا کرده است.

GAC Enverge / انورج


 این کراس‌اور مدرن و تمام برقی که به درهایی با طرح قیچی‌وار مجهز است، به لطف پک باتری ۷۱ کیلووات ساعتی، با یک‌ بار شارژ تا ۵۹۵ کیلومتر مسافت طی می‌کند. یکی از ویژگی‌های جالب انورج، قابلیت شارژ بی‌سیم باتری در زمان ۱۰ دقیقه و فراهم شدن شعاع حرکتی تا ۳۸۶ کیلومتر است. کابین انورج با داشتن صندلی‌های بسیار کوچک و نمایشگرهای دیجیتال بسیار بزرگ مستقل از داشبورد، مفهومی بودن آن را به بیننده یادآوری می‌کند. همین داستان برای فرمان و دو پدال‌ گاز و ترمز هم تکرار می‌شود.

به‌هرحال انورج یک مدل مفهومی است و مانند تمام مدل‌های مفهومی، هدف اصلی آن الهام بخشیدن به محصولات آینده‌ی GAC است. با توجه به اینکه در نمایشگاه امسال، مدل‌های مفهومی زیادی وجود ندارد، انورج در نبود نمایندگان کانسپت شرکت‌های خودروسازی بزرگ، جلب توجه می‌کند.

GAC Enverge / انورج


نمایشگر دیجیتال بزرگ انورج یکی از مواردی است که بودن آن در مدل‌های آینده‌ی این شرکت چینی، یک نکته‌ی مثبت خواهد بود. علاوه بر این، انورج ویژگی‌های جذاب دیگری مانند جدا شدن چراغ‌های جلو و استفاده از آن‌ها در قالب چراغ‌های سیار دارد. شیشه‌ی درهای انورج، پوشش واقعیت مجازی دارد که شاید بتوان از آن‌ها برای دید بهتر راننده استفاده کرد.

احتمال وجود ویژگی‌های جذاب انورج در یک خودروی تولیدی بسیار پایین است؛ اما نباید برند چینی GAC را در کنار شرکت‌های نوپای این کشور قرار دهیم. گروه خودروسازی GAC در سال ۱۹۹۷ تأسیس شد و در سال گذشته، ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو در بازار چین به فروش رسانده است.

GAC Enverge / انورج

وجود فناوری‌های نمایش داده‌شده در کراس‌اور انورج، در اولین محصولات برند GAC برای بازار آمریکا بعید به‌ نظر می‌رسد. به‌هرحال اگر برخی از قابلیت‌های این مدل مفهومی در مدل‌های نهایی سال ۲۰۱۹ این شرکت وجود داشته باشند، مطمئناً نظر مشتریان آمریکایی را جلب خواهد کرد.


منبع : زومیت

میزو ام 6 اس با اکسینوس 7872، نمایشگر +HD و پشتیبانی از ژست‌های حرکتی معرفی شد - فناوری

رونمایی زیرو از موتورسیکلت برقی جدید - فناوری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا