مدعی قهرمانی آسیاو نمودار زنده مرحله حذفی جام ملت‌های آسیا

چهارشنبه 26 دی 1397 ورزشی
مدعی قهرمانی آسیاو نمودار زنده مرحله حذفی جام ملت‌های آسیا

بازی‌های دو گروه A و B در مرحله گروهی به پایان رسید و دو تیم هند و سوریه با جام خداحافظی کردند.

 تکلیف صعود سایر تیم‌ها و جایگاهشان در گروه و جدول حذفی امروز و فردا با انجام 8 بازی مشخص می‌شود.

در گروه A، تیم شگفتی‌ساز هند بر خلاف پیش‌بینی‌ها که تورنمنت را خیلی طوفانی آغاز کرده بود با سه امتیاز در رده چهارم گروه قرار گرفت و حذف شد. سه امتیازی که شاید در دیگر گروه‌ها برای صعود حتی کمی زیاد هم باشد! در روز آخر بازی‌ها امارات میزبان مقابل تایلند به تساوی رسید تا میزبان 5 امتیازی و تایلند 4 امتیازی شود. اما بحرین که تا دقیقه 91 حذف شده بود با یک پنالتی بازی را برد و با 4 امتیاز تیم سوم گروه شد. بحرین با توجه به نتایج دیگر گروه‌ها صعود خود را قطعی نمود اما باید منتظر اتمام بازی‌های سایر گروه‌ها باشد تا مشخص شود در مرحله یک هشتم نهایی باید به مصاف اردن برود یا تیم اول گروه C. هند با حفظ نتیجه مساوی می‌توانست حتی بالاتر از تایلند به عنوان تیم دوم صعود کند اما با توجه به اینکه در رده آخر گروه قرار گرفت از گردونه مسابقات کنار رفت.

در گروه B جایی که همه منتظر بودند سوریه حداقل با یک تساوی در کوران رقابت تیم‌های سوم برای صعود باقی بماند با گل دقیقه آخر روجیچ مقابل استرالیا شکست خورد و با قرار گرفتن در قعر جدول گروه پس از اشتانگه با تورنمنت هم خداحافظی کرد. سوریه در هر 5 حضور قبلی خود در جام ملت‌ها نیز نتوانسته بود از گروه خود صعود کند تا این طلسم همچنان در امارات 2019 هم پابرجا بماند. در بازی اردن-فلسطین علی‌رغم اینکه اردنی‌ها صعود و سرگروهی خود را مسجل کرده بودند اما با ارائه فوتبال کاملاً پاک مقابل فلسطین که برای صعود نیاز مبرم به پیروزی داشت به تساوی بدون گل رسیدند. اردن صدرنشین که در زمان قرعه‌کشی تیم سید چهارمی این گروه بود 7 امتیازی شد، استرالیا با 6 امتیاز به عنوان تیم دوم این گروه صعود کرد و فلسطین رده سومی با 2 امتیاز باید منتظر نتایج 4 گروه دیگر بماند. سوریه سید دویی و پر امید نیز با یک امتیاز در قعر جدول جای گرفت.

فلسطین تنها در شرایطی صعود می‌کند که حداقل 2 بازی از 4 بازی فیلیپین-قرقیزستان، یمن-ویتنام، لبنان-کره شمالی و عمان-ترکمنستان برنده نداشته باشد و با نتیجه مساوی به پایان برسد.

فلسطین در صورتی حریف ایران در مرحله یک هشتم نهایی خواهد شد که هیچ یک از تیم‌های عمان، ترکمنستان، لبنان و کره شمالی نتوانند مجوز حضور در مرحله حذفی را به دست آورند که با توجه به شرایط نسبتاً مساعد عمان برای صعود احتمالی دور از ذهن است.

چهار بازی امروز در گروه‌های C و D و چهار بازی فردا در گروه‌های E و F ضمن تعیین تکلیف جایگاه تیم‌های صعود کرده تکلیف تیم‌های سوم صعود کننده را نیز مشخص خواهد نمود.

 

 

نمودار زنده مرحله حذفی جام ملت‌های آسیا

دو مسیر سخت و آسان برای ایران

چهار بازی سرگروهی در گروه‌های C تا F در چیدمان جدول حذفی نقش مهمی دارد. در دو نمودار ذیل صرفاً دو حالت آسان‌ترین و سخت‌ترین مسیر را برای ایران بررسی کرده‌ایم. در سخت‌ترین حالت این احتمال وجود دارد که  شش تیم مدعی ایران، کره جنوبی، عربستان، ژاپن، امارات و استرالیا در یک سمت جدول قرار گیرند. در آسان‌ترین حالت نیز ایران برای رسیدن به فینال فرضاً و به عنوان مثال عمان، چین و قطر را پیش رو دارد.

 

  1. مسیر سخت؛ باخت ایران – برد کره جنوبی – برد عربستان – تساوی/باخت ژاپن

در این حالت ایران با دومی در گروه در اولین گام در یک هشتم باید عربستانی که فرضاً صدرنشین گروهش شده را از پیش رو بردارد. در مرحله یک چهارم نهایی بازی سنتی این مرحله را با کره جنوبی (که صدرنشین گروه شده و مرحله یک هشتم را هم با موفقیت گذرانده) برگزار کند و در نیمه‌نهایی به مصاف امارات، ژاپن یا استرالیا برود. با گذراندن آن مسیر سخت و رسیدن به فینال شاید در سخت‌ترین حالت حریف ما در فینال قطر یا اردن باشد.

 

  1. مسیر آسان؛ برد/مساوی ایران – برد کره جنوبی – برد عربستان – تساوی/باخت ژاپن

در این حالت ایران به سمت آسان جدول می‌رود. جایی که تا فینال خبری از کره جنوبی، عربستان، امارات، ژاپن، استرالیا و حتی عراق نیست.  در این مسیر حریف یک هشتم نهایی تیم عمان فرض شده است. ایران در یک چهارم نهایی احتمالا با چین دیدار می‌کند و نیمه نهایی به مصاف قطر یا اردن می‌رود. در این حالت است که یک فینال سنگین پیش روی ایران است و با تیمی مصاف می‌دهد که از یک مسیر سخت به فینال رسیده است.

منبع:ورزش سه

ترکیب ایران برای بازی با عراق اعلام شد.

ترکیب ایران برای بازی با عراق اعلام شد.

 روزنامه های ورزشی امروز 97/10/25

 روزنامه های ورزشی امروز 97/10/25

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا