مخترع باهوش از کاغذ باطله آجر ساخت (عکس) – جامعه

سه‌شنبه 26 بهمن 1395 دسته‌بندی نشده

مخترع باهوش از کاغذ باطله آجر ساخت

 

به گزارش ایران ناز اختراعی جالب در جهت حفظ محیط زیست و کمک به بازیافت زباله ها تحسین جهانی را برانگیخته است . یک جوان باهوش توانسته از کاغذهای باطله آجرهای مقاوم تولید کند !

 

به گزارش ایران ناز یک دانشجوی مخترع در آفریقای جنوبی با ابداع روشی نوین، کاغذهای باطله را به آجر تبدیل می کند.به گزارش وبسایت «منتال فلاس»، یک مخترع آفریقای جنوبی در تلاشی برای حفظ محیط زیست و همچنین کمک به بهبود وضع مسکن در این کشور، کاغذهای بازیافتی را به آجر تبدیل می کند.

 

این مخترع 21 ساله، دانشجوی مهندسی صنایع دانشگاه پرتوریا است. وی در این خصوص گفت: «می دانستم که قطع بی رویه درختان به منظور تولید کاغذ تا چه اندازه برای محیط زیست خطرناک است. شاید این امر قطع درختان را متوقف نکند؛ اما دست کم موجب می شود کاغذهای باطله را یک بار دیگر به کار گرفت.»

مخترع باهوش از کاغذ باطله آجر ساخت (عکس)

وی همچنین از کمبود مسکن در این کشور برای اقشار کم درآمد آگاهی داشت. حدود 2 میلیون خانواده بی خانمان در آفریقای جنوبی وجود دارند که در چادر یا آلونک های حاشیه شهر زندگی می کنند. بدین ترتیب این مخترع جوان با ابداع این روش، سعی کرد کاغذهای باطله را برای ساخت آجر به کار گیرد.

 

این دانشجوی مخترع اظهار کرد برای تبدیل این اختراع به یک محصول تجاری پایدار، نیاز به تایید و صدور گواهینامه رسمی هیئت نظارتی است. بدین منظور، مقاومت آجرهای ساخته شده در برابر آتش، نفوذ آب، دوام و ظرفیت حرارتی مورد آزمایش قرار خواهد گرفت.

 

 

مطالب مرتبط:

 

مخترع چراغ راهنما و ترمز این زن بازیگر بوده است (عکس)

 

مخترع تنفس مصنوعی جان به جان آفرین تسلیم کرد

منبع : ایران ناز

تصاویر وحشتناک قتل عام ناموسی در خرم آباد (عکس 16+) - جامعه

کمپ نوروز 96، مجتمع فنی تهران نمایندگی ونک - جامعه

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا