مجموعه کتاب های هری پاتر

یکشنبه 12 اردیبهشت 1400 بازار ، فرهنگ و هنر

کتاب ها در جهان به شمار می رود. ما در ادامه به معرفی کوتاهی از هر کدام از آن ها می پردازیم پس با ما همراه باشید تا با این مجموعه جذاب آشنا شوید.

مجموعه کتاب های هری پاتر را می توان یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین کتاب های تاریخ ادبیات به شمار آورد. در آغاز مروری بر داستان زندگی نویسنده ی معروف مجموعه ی هری پاتر خواهیم داشت.

کتاب های هری پاتر

جوان جی رولینگ ملقب به جی کی رولینگ یکی از نابغه های دنیای ادبیات به شمار می رود. او در سال ۱۹۶۵ در شهر ییت در بریستول انگلیس متولد شد. در سال ۱۹۹۰ هنگامی که او از قطار جا ماند، ایده کتاب هری پاتر و سنگ جادو در ذهن او شکل گرفت.

مجموعه کتاب های هری پاتر :

در۲۶ ژوئن سال ۱۹۹۷ اولین رمان با عنوان هری پاتر و سنگ جادو منتشر شد. در آغاز از این کتاب ۵۰۰ جلد چاپ شد که ۳۰۰ جلد آن به کتابخانه ها اهدا شد. اما پس از مدتی این کتاب به شهرت جهانی رسید و همه منتظر ادامه ی این مجموعه بودند.

هری پاتر و سنگ جادو :

این کتاب نخستین جلد از مجموعه کتاب های هری پاتر است که به روایت زنده ماندن هری پاتر از حمله لرد ولدمورت و کشته شدن پدر و مادرش در آن حمله است …

هری پاتر و تالار اسرار :

هری پاتر و تالار اسرار دومین کتاب از مجموعه کتاب های هری پاتر است. داستان این کتاب مربوط به اتفاقات دومین سال حضور هری در مدرسه ی جادوگری هاگوارتز می باشد. در این سال اتفاقات عجیبی رخ می دهد و از عجیب ترین اتفاقات این است که بچه های مدرسه یکی یکی به سنگ تبدیل می شوند.

این داستان از جذاب ترین داستان ها به شمار می رود که هم ترس و هیجان را تجربه خواهید کرد هم باید مسائلی را رمز گشایی کنید. از لحاظ ادبی و هنری این داستان را یکی از برترین آثار می دانند.

کتاب های هری پاتر

هری پاتر و زندانی آزکابان :

سومین کتاب از مجموعه ی هری پاتر است که در تعطیلات تابستان هری بر خلاف قوانین از جادو استفاده می کند و مرتکب اشتباهی بزرگ می شود. اما به دلیل ترس از خانه ی خاله ی خود فرار می کند اما کارکنان مدرسه هاگوارتز او را پیدا کرده و به مدرسه می برند.

او متوجه می شود که در همان زمان یک زندانی به نام سیریوس بلیک از زندان آزکابان فرار کرده و می خواهد از هری انتقام بگیرد ولی او نمی داند دلیل انتقام چیست..‌.

این کتاب را از محبوب ترین کتاب های سال ۱۹۹۹ معرفی می کنند.

هری پاتر و جام آتش :

در این کتاب هری پاتر قرار است به مسابقات کوییدیچ با عنوان پست جست و جو گر برای تیم گریفیندور شرکت کند چیزهای عجیبی را کشف می کند زیرا که این جام مدت ها بود که دیگر اجرا نمی شد اما زمانی که یک دفعه تصمیم بر اجرای آن شده این مسئله برای هری پاتر عجیب به نظر می رسد.

این کتاب از چهارمین مجموعه ی هری پاتر است که هیجان انگیزترین کتاب به شمار می رود.

هری پاتر و محفل ققنوس :

در سال ۲۰۰۴ این کتاب تحت عنوان بهترین کتاب انجمن کتابخانه های آمریکا انتخاب شد و از طولانی ترین کتاب های این مجموعه است.

در این کتاب هری پاتر سال پنجم مدرسه هاگوارتز است و او به همراه نگهبان زمین های مدرسه هاگرید برای ایجاد صلح در بین غول ها عازم می شود زیرا که لرد سیاه برگشته است. هری پاتر و دوستانش ارتشی به نام دامبلدور تشکیل می دهند که با مدیر جدید مدرسه مبارزه کنند…

هری پاتر شاهزاده ی دو رگه :

هری پاتر دوران نوجوانی خود را پشت سر گذاشته است و می داند که ولدمورت قدرت اصلی خود را به دست آورده و خطرناک است ولی کسی حرف های او را باور ندارد.

او می خواهد دوستانش و دامبلدور را توجیه کند که ولدمورت در فکر حمله به آن هاست ولی همه فکر می کنند

او دیوانه شده ولی او زمان زیادی ندارد و می خواهد حرف خودش را ثابت کند…

کتاب های هری پاتر

هری پاتر و یادگاران مرگ :

در این کتاب هری پاتر و دوستانش به دنبال جان پیچ های ولدمورت هستند که بیشتر افراد کشته می شوند و هری باید سه وسیله مرگبار را پیدا کند در پایان هری و ولدمورت در برابر هم قرار می گیرند که یک نفر باید از این جنگ زنده بماند…

نکته جالب در مورد این جلد کتاب این است که ۲۴ ساعت پس از انتشار این جلد ۱۲ میلیون نسخه از آن در آمریکا و انگلیس به فروش رفت.

هری پاتر و فرزند نفرین شده :

پس از مدتی طولانی در مجموعه ی کتاب های هری پاتر و اعلام از طرف نویسنده که دیگر تمایلی برای ادامه ی این داستان ندارد، در ۳۱ ژوئیه ۲۰۱۶ به یک باره با انتشار کتاب هری پاتر و فرزند نفرین شده طرفداران این مجموعه را شگفت زده کرد. این کتاب هشتمین و آخرین سری از مجموعه ی هری پاتر است که زندگی هری پاتر را که کارمند وزارت جادو است و با جینی ویزلی ازدواج کرده و صاحب سه فرزند است که پسر کوچک به نام آلبوس سوروس از این که فرزند هری است ناراضی می باشد.

این کتاب بیش تر دیالوگ شخصیت ها است زیرا که برای تئاتر نوشته شده است.

برای خرید کتاب می توانید به وبسایت بانک کتاب تلکتاب مراجعه نمایید و این کتاب ها را به صورت اینترنتی خریداری نمایید.

فرش شمسه ؛ جلوه ای از خورشید در خانه شما

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی A02

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی A02

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا