مجله سلامت وزیبایی(۱)

شنبه 30 تیر 1397 سلامت
مجله سلامت وزیبایی(۱)

معجزه ی مصرف بلوبری در درمان سرطان رحم

سرطان رحم یکی از شایع ترین مشکلات در بانوان است که هرساله عده زیادی از خانم ها با آن درگیر هستند. روشهای مختلفی برای درمان و پیشگیری از سرطان رحم وجود دارد اما استفاده از روشهای طبیعی میتواند در درمان سرطان رحم کمک کننده باشد. بلوبری یکی از موادی است میتواند در درمان سرطان رحم کمک کننده باشد.

محققان توصیه می کنند افراد مبتلا به سرطان دهانه رحم در طول رادیوتراپی شروع به خوردن بلوبری کنند.تحقیق جدید محققان دانشگاه میزوری نشان می دهد مصرف عصاره بلوبری در حین درمان ممکن است تاثیر مثبت داشته باشد.

 

روغن های مفید برای رشد سریع مو

 

 

روغن آووکادو

روغن آووکادو مغز سر و مو را مرطوب و به عنوان اس پی اف طبیعی عمل میکند و شکنندگی مو را کاهش می دهد، این روغن فولیکول های مو را تقویت و از ریزش آن جلوگیری می کند.

روغن زیتون

روغن زیتون به طور طبیعی مو را تقویت و موخوره را درمان و از ریزش مو جلوگیری میکند و موها را نرم و ضخیم می سازد.

روغن کرچک

روغن کرچک غنی از ویتامین مواد معدنی و اسیدهای چرب است و در سالم سازی و سلامت مو موثر بشمار می رود .روغن کرچک فولیکولهای مو را تقویت و از ریزش مو جلوگیری و رشد مو را تحریک می کند.
همه ی این روغن ها طبیعی هستند و هیچ گونه ضرری ندارد و البته هزینه زیادی راشامل نمی شود.

چرا صبح ها دهان بوی بد میدهد؟

بوی بد دهان پس از بیدار شدن از خواب تنها به واسطه این که چند ساعت را بدون مسواک زدن سپری کرده اید، شکل نمی گیرد. یکی از مقصران اصلی در این زمینه عدم تولید بزاق در دهان هنگام خواب است. بزاق به طور معمول باکتری های تولیدکننده بوی بد در دهان را از بین می برد. از این رو، باکتری های عامل بوی بد پس از خواب شبانه و عدم تولید بزاق به میزان کافی می توانند تکثیر شوند. هرچه دهان خشک تر باشد، احتمال شکل گیری بوی بد دهان در صبح روز بعد نیز افزایش می یابد. تنفس از طریق دهان، خر و پف، و استفاده از برخی داروها نیز می توانند به خشکی دهان منجر شوند، که هرچه بیشتر بوی بد دهان را تشدید می کند. در بیشتر موارد، بوی بد دهان صبحگاهی مساله نگران کننده ای نیست. اما در برخی موارد ممکن است بوی بد غیر عادی نشان دهنده یک مشکل سلامت زمینه ای باشد. این شرایط اغلب نخستین نشانه ابتلا به بیماری لثه است، که با بیماری قلبی و سکته مغزی پیوند خورده است. در موارد دیگر، بوی بد دهان می تواند نشانگر یک عفونت، مانند یک آبسه یا مشکلی گوارشی مانند بیماری بازگشت اسید معده به مری باشد. در صورتی که بوی بد دهان به ناگاه شدیدتر از حالت عادی خود شده است، برای بررسی دقیق شرایط به پزشک مراجعه کنید.

 

پیشگیری از بیماریهای مزمن با خوردن ماش

 

خوردن ماش باعث پیشگیری از بیماری های مزمن شده که به دلیل خواص ان میتوان در دسته گیاهان دارویی را قرار داد و ایرانیان قدیم ماش را « مِچ » می گفتند و زمانی که به زبان عربی وارد شد ماش نام گرفته شد و در اکثر جوامع منبع عمده تامین پروتئین به ویژه برای گیاه خواران است.دانه این حبوبات غنی ، حاوی بسیاری از مواد مورد نیاز بدن میباشد و در عین حال کالری کمی داشته یعنی پرخاصیت و غیر چاق کننده است.از این رو بهتر بوده که در دوران رژیم لاغری حداقل هفته ای یک بار از ماش استفاده گردد چون بسیار زود هضم و غیر نفاخ میباشد و به دلیل دارا بودن ویتامین A و D نیازهای بدن ما را تأمین کرده و برای تقویت اعصاب و بینایی مفید بودهاگر ماش را با پوست بپزید و بخورید، برای درمان اسهال مفید میباشد ،ولی برای لینت مزاج دانه های پوست کنده ی آن را مصرف کنید و خواص ماش مصرف آش ماش سردردهای شدید و آبریزش بینی ناشی از سرماخوردگی را درمان می کند وسرفه و تب را تسکین می دهد.میزان اسیدفولیک آن بسیار بالاست بنابراین خوردن ماش برای پیشگیری از بیماری های قلبی-عروقی بسیار مفید میباشد و پتاسیم ماش نیز فراوان بوده و مصرفش به کسانی که مبتلا به پرفشاری خون هستند، توصیه شده و همچنین ماش از نظر منگنز و سلنیوم که خاصیت آنتی اکسیدانی دارند نیز غنی است و خوردن آن باعث پیشگیری از بیماری های مزمن می شود.

خواص عجیب و بی نظیر گیاه نعناع

 

رایحه ای فوق العاده دارد، طعمش عالی است و خواص شگفت انگیزی دارد؛ از دفع حشرات مزاحم گرفته تا کمک به گوارش و رفع خستگی و تسکین سردرد و علائم آسم را کاهش می دهد، ضدسرطان است و به سلامت پوستتان کمک می کند.

متخصص طب ایرانی با بیان اینکه نعناع از خواص بسیار زیادی برخوردار است درخصوص خواص عجیب این گیاه توضیح داد.یک متخصص طب ایرانی در خصوص خواص گیاه نعناع اظهار داشت:گیاه نعناع یک گیاه کوچک با بویی مطبوع بوده از مزایای بسیاری برخوردار است. وی افزود:این گیاه می تواند برای هضم و سیستم گوارشی انسان استفاده کرد، همچنین برگ های این گیاه دارای آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی بوده که برای دردهای شکمی و سیستم گوارشی بسیار خوب است. این متخصص طب ایرانی اظهار داشت:بوی نعناع می تواند به فعال شدن غدد بزاقی کمک کند، این غدد آنزیم های گوارشی را تولید می کنند که برای هضم ضروری هستند. این آنزیم ها عضلات شکمی را آزاد می کنند و در نتیجه سوءهاضمه کاهش پیدا می کند.

 

 

 

 

 

مجله سلامت وزیبایی(۲)

مجله سلامت وزیبایی(۲)

خواص و فواید آشپزی و خوردن غذا در ظروف مسی

خواص فوق العاده آشپزی و خوردن غذا در ظروف مسی

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا