متهم به قتل: من را ببخشید و اعدامم نکنید! – حوادث

سه‌شنبه 14 شهریور 1396 دسته‌بندی نشده

روزنامه ایران: پسر جوانی که در نزاعی دسته جمعی پسر هم سن و سالش را با چاقو به قتل رسانده بود صبح دیروز از زندان به شعبه چهارم دادگاه کیفری تهران انتقال یافت و پای میز محاکمه ایستاد.

 

متهم در آخرین دفاعیاتش به دادرسان دادگاه گفت: «من ناخواسته مرتکب قتل شدم و اصلاً قصد کشتن مقتول را نداشتم. حالا هم از کاری که کرده‌ام سخت پشیمانم و از خانواده‌اش درخواست عفو و بخشش دارم و امیدوارم مرا به خاطر جوانی‌ام ببخشند تا اعدام نشوم.»به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، این قتل ششم مرداد سال 93 در پی نزاع چند جوان در بوستان جنگلی قرچک ورامین اتفاق افتاد.در ادامه نزاع، پسر 22 ساله‌ای به نام «حمید» با پیکر غرق در خون به بیمارستان انتقال یافت وپس از چند روز بر اثر خونریزی جان باخت.تیم ویژه‌ای از کارآگاهان که مسئول تحقیق دراین باره شده بودند در جریان تحقیقات دریافتند ضارب پسر 17 ساله‌ای به نام محسن است که پس از ردیابی دستگیرش کردند.

 

او بلافاصله به ارتکاب قتل اقرار کرد تا اینکه صبح دیروز در شعبه چهارم دادگاه کیفری استان تهران در حضور قاضی اصغر عبداللهی -ریاست دادگاه – و با حضور قاضی واعظی _مستشار _ آغاز شد.در آغاز جلسه خانم محمدی‌نژاد نماینده کانون اصلاح و تربیت گفت: این متهم باید پس از بازجویی از دادسرا به کانون اصلاح وتربیت انتقال می یافت اما متأسفانه به خاطر اشتباهی که رخ داد به زندان منتقل شده است که از قضات درخواست رسیدگی به این موضوع را می‌نمایم. سپس اولیای دم خواستارقصاص قاتل فرزندشان شدند. در ادامه متهم پای میز محاکمه ایستاد تا به سؤالات قضات پاسخ دهد.

 

چند سال داری؟

20 ساله‌ام. زمان دستگیری 17 ساله بودم و حال بیست ساله هستم.

 

چرا روز حادثه دست به چاقو شدی؟

با دوستانم درگیر شده بودم.

انگیزه‌ات از قتل چه بود؟

من قصد کشتن او را نداشتم ولی در جریان درگیری چاقو به قلبش خورد. بعد از آن روز آنقدر ترسیده بودم که پابه فرار گذاشتم، چند روز بعد بود که تازه متوجه شدم او مرده است….

چند کلاس درس خوانده‌ای؟

قبل از بازداشت تازه دیپلم برق گرفته بودم.

چرا با دوستانت دعوا می‌کردی؟

نمی‌دانم. به خاطر ندانم کاری و جاهلیت.

چاقو را از کجا آوردی؟

از دوستم گرفته بودم تا از خودم در دعوا دفاع کنم ولی حالا پشیمان هستم و از والدین مقتول می‌خواهم که مرا ببخشند و به جوانی‌ام رحم کنند.

پس از پایان دفاعیات متهم قضات وارد شور شدند تا حکمشان را صادر کنند. به گفته قاضی عبداللهی احتمال دارد به خاطراینکه عامل قتل در نوجوانی مرتکب قتل شده مشمول ماده 191 قانون مجازات اسلامی شود که دراین صورت قصاص نخواهد شد. اما حکم پس از مشورت قضایی و بررسی‌های لازم تخصصی اعلام خواهد شد.

منبع : برترینها

دام میلیاردی زن فریبکار برای مرد ثروتمند - حوادث

آیا این موجود عجیب و غریب را دیده بودید؟ (عکس) - جامعه

×

ارسال دیدگاه

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا