با این راهکارها از شر کک و مک صورتتان خلاص شوید

دوشنبه 31 شهریور 1399 سلامت
چاقی صورت با مواد غذایی
تقریباً همه افراد کم و بیش در پوست صورت و بدنشان کک و مک دارند ، اما در پوست برخی  افراد  این کک و مک بیشتر به چشم می آیید این لک های قهوه ای در صورت و بدن بسیار آزار دهنده و نا زیبا است  . بسیاری از افراد دنبال راهکارهای بی خطر برای رفع این لک ها از پوستشان هستند در این مقاله راهکارهای آسان و خانگی توسط دایان برای شما آورده شده است با ما همراه باشید.

علت ایجاد کک و مک در صورت چیست ؟

طبق آکادمی متخصصان پوست آمریکا ، کک و مک نشانه ای از پوست آسیب دیده از آفتاب است. قرار گرفتن طولانی مدت و مکرر در برابر اشعه های مضر خورشید باعث می شود ملانوسیت ها ، سلول های تولید کننده رنگدانه ملانین ، تکثیر شوند. در نتیجه پوست تیره می شود و به تدریج کک و مک ایجاد می شود.

همچنین کک و مک می تواند به دلیل عدم تعادل هورمونی یا ژنتیکی باشد. به طور کلی ، افراد با پوست روشن یا روشن بیشتر در معرض کک و مک هستند.

اگرچه کک و مک می تواند در هر جایی از بدن ظاهر شود ، اما بیشتر در صورت ، به ویژه در بینی یا اطراف آن وجود دارد. بسیاری از روش های درمانی ساده برای خلاص شدن از شر آنها وجود دارد که امتحان آنها در خانه کاملاً آسان و بی خطر است

چگونه می توان از شر کک و مک خلاص شد

10 روش برتر برای خلاص شدن از شر کک و مک وجود دارد.

1. آب لیمو

آب لیمو یک داروی آزمایش شده برای از بین بردن کک و مک است. ماده موثره موجود در آب لیمو ، اسید سیتریک است که یک ماده سفید کننده طبیعی است. از این رو ، آب لیمو می تواند کک و مک را سبک کند و حتی با گذشت زمان باعث از بین رفتن آن شود.

1- آب آن رابگیرید  و روی کک و مک خود بمالید. آن را به آرامی به مدت پنج تا 10 دقیقه در پوست ماساژ دهید و سپس آن را با آب ولرم بشویید. این کار را روزانه دو بار انجام دهید.
2- همچنین می توانید آب یک لیمو را با یک قاشق غذاخوری ماست زده شده مخلوط کرده و روی ناحیه آسیب دیده بمالید. اجازه دهید خودش خشک شود و سپس آن را با آب خنک بشویید
3- در روش دیگر ، یک قاشق غذاخوری آب لیمو را با کمی نمک و یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید. آن را روی کک و مک خود بمالید. بگذارید 10 دقیقه بماند و سپس آن را با آب بشویید. از این روش درمانی یک بار در روز استفاده کنید.

2. عسل

عسل ماده دیگری است که دارای خاصیت سفیدکنندگی طبیعی است و می تواند ظاهر کک و مک را به حداقل برساند. این می تواند تولید اضافی ملانین و در نتیجه رنگدانه سازی پوست را کاهش دهد.

1- مقادیر مساوی عسل و آب را مخلوط کرده و کمی گرم کنید. آن را روی کک و مک خود بمالید و اجازه دهید خودش خشک شود. سپس آن را با آب گرم بشویید. این کار را هر روز یک ساعت قبل از خواب انجام دهید.
2- دو قاشق غذاخوری عسل گرم و یک قاشق غذاخوری جوانه گندم را با هم ترکیب کرده و ماسک غلیظی تهیه کنید. خمیر را روی کک و مک خود بمالید. بگذارید 10 دقیقه بماند و سپس آن را با آب گرم بشویید. در آخر ، مقداری آب سرد به محل کک و مک بپاشید. حداقل دو ماه در هفته این کار را انجام دهید.
3- گزینه دیگر تهیه رب با مقادیر مساوی عسل و ماست است. آن را به مدت 30 دقیقه بر روی کک و مک خود قرار داده و با آب سرد بشویید. به مدت یک یا دو ماه به طور منظم از این روش درمانی استفاده کنید.

3. پیاز قرمز

پیاز دقیقاً مانند لیمو دارای قدرت لایه برداری است. به علاوه ، پیاز قرمز حاوی گوگرد است که باعث می شود پوست از کک و مک جلوگیری کند. برای درمان کک و مک باید از پیاز قرمز به جای پیاز سفید استفاده کنید . آب پیاز برای خلاص شدن از شر کک و مک گزینه عالی به حساب می آید

1- یک پیاز قرمز اندازه متوسط ​​را به برش های ضخیم برش دهید. خلال ها را دو بار در روز به آرامی روی کک و مک خود بمالید.
2- در روش دیگر ، یک پیاز قرمز را رنده کرده و آب آن را خارج کنید. مقدار مساوی آب پیاز و سرکه سیب را مخلوط کنید. یک پنبه را در محلول خیس کنید و آن را روی کک و مک خود بمالید. اجازه دهید خودش خشک شود و سپس آن را با آب خنک بشویید. روز درمان را تکرار کنید.

4.  دوغ

اسید لاکتیک موجود در دوغ باعث ایجاد لایه برداری ملایم از پوست بدون تحریک و خشکی می شود.برای خلاص شدن از شر کک و مک از دوغ استفاده کنید.همچنین ، انعطاف پذیری پوست را افزایش می دهد ، صافی و درخشندگی پوست را بهبود می بخشد.

1- یک پنبه را به دوغ آغشته کرده و روی کک و مک خود بمالید. بگذارید 10 دقیقه روی آن بماند و سپس آن را با آب ولرم بشویید. از این روش درمانی دو بار در روز استفاده کنید.
2-   دو قاشق غذاخوری بلغور جو دوسر پودر شده را با کمی دوغ مخلوط کنید تا یک خمیر غلیظ ایجاد شود. خمیر را روی کک و مک خود قرار داده و بگذارید 30 دقیقه بماند. آن را با آب سرد بشویید. این کار را یک بار در روز انجام دهید.

5. پاپایا

همچنین می توانید از پاپایا برای کاهش ظاهر کک و مک استفاده کنید. پاپائین ، آنزیمی که در پاپایا وجود دارد ، به تسریع بازسازی پوست ، از بین بردن سلول های مرده پوست و رشد سلول های جدید کمک می کند.

1- چند برش پاپایای رسیده را در یک دستگاه آبمیوه گیری بریزید تا آب آن خارج شود. با استفاده از یک پنبه آب را روی کک و مک خود بمالید. آن را در پوست ماساژ دهید. بعد از 10 دقیقه آن را با آب خنک بشویید. این کار را هر روز یک بار تکرار کنید.
2- در روش دیگر ، می توانید داخل پوست پاپایا را برای چند دقیقه روی پوست آسیب دیده بمالید. بگذارید به مدت 15 دقیقه خشک شود و سپس پوست را با آب خنک بشویید. از این درمان ساده یک بار در روز استفاده کنید.


6. جعفری

جعفری به دلیل داشتن مقادیر زیاد ویتامین C ، کلسیم ، پتاسیم و منگنز در آن ، داروی بسیار خوبی برای کک و مک است. تمام این مواد مغذی برای حفظ تولید طبیعی کلاژن و یکرنگی پوست به پوست نیاز دارند. به علاوه ، جعفری مواد سفید کننده دارد.

1- برگ های تازه جعفری را خرد کنید تا آب آن گرفته شود. آب جعفری را با مقادیر مساوی آب لیمو و آب پرتقال مخلوط کنید. همچنین می توانید به مقدار مساوی آب توت قرمز اضافه کنید (اختیاری).مخلوط را روی کک و مک خود بمالید و بگذارید 10 دقیقه بماند.سپس آن را با آب ولرم بشویید

7. ترب کوهی

ترب کوهی دارای مواد سفیدکننده قدرتمندی است که می تواند به سبک شدن کک و مک و رنگدانه جلوه دادن پوست کمک کند.

1- یک ترب کوهی رنده شده را با آب یک لیمو مخلوط کنید. برای تهیه خمیر می توانید یک قاشق غذاخوری خامه ترش نیز اضافه کنید.این خمیر را روی کک و مک خود بمالید و اجازه دهید خشک شود.سپس آن را با آب سرد بشویید و مقداری مرطوب کننده بزنید.این درمان را یک روز در میان استفاده کنید.


8. روغن کرچک

روغن کرچک رنگدانه سازی پوست را عادی می کند و بنابراین به محو شدن کک و مک کمک می کند. به علاوه ، این ماده غذایی مملو از مواد مغذی مورد نیاز پوست شما برای سالم بودن است. برای این روش درمانی روغن کرچک بدون بو بخرید.

1- قبل از خواب مقداری لیبرال روغن کرچک را روی کک و مک خود بمالید. بگذارید یک شب بماند.صبح آن را با یک دستمال نرم پاک کرده و صورت خود را با آب ولرم بشویید.این روش درمانی را روزانه ادامه دهید.

9. خیار

مقدار بالای ویتامین C ، K و A در خیار به مبارزه با رادیکال های آزاد کمک می کند که به پوست آسیب می رسانند. به علاوه ، خیار به سفید شدن پوست کمک می کند و آنرا به صورت یکنواخت تر می کند.

یک خیار با اندازه متوسط ​​را به قطعات کوچک برش دهید.قطعات را درون مخلوط کن بریزید تا پوره شود.پوره را در پارچه پنیری بریزید و روی آن را فشار دهید تا آب آن خارج شود.یک قاشق چای خوری آب خیار را با دو قاشق چای خوری آب مخلوط کنید.این مخلوط را روی پوست آسیب دیده بمالید.بگذارید 20 دقیقه بماند و سپس آن را با آب خنک بشویید.از این روش درمانی دو بار در روز استفاده کنید.


10. توت فرنگی

توت فرنگی دارای مقدار زیادی اسید سیتریک است که نقشی اساسی در محو شدن کک و مک دارد. به علاوه ، آنتی اکسیدان های موجود در توت فرنگی با رادیکال های آزاد مبارزه می کنند ، پوست را تغذیه می کنند و آن را به خوبی آبرسانی می کنند.

دو تا سه توت فرنگی تازه را له کنید تا خمیر درست شود. یک و نیم قاشق غذاخوری عسل اضافه کنید تا غلیظ شود.خمیر را روی پوست آسیب دیده بمالید.بگذارید حدود پنج دقیقه روی آن بماند و سپس آن را با آب ولرم بشویید.درمان را یک بار در روز و به مدت چند هفته تکرار کنید.

همچنین می توانید توت فرنگی بخورید تا سریعتر نتیجه بگیرید. اگر توت فرنگی ندارید ، می توانید از قره قاط یا توت سیاه استفاده کنید.


این روش های درمانی باید به طور منظم و با حوصله تمرین شوند تا نتایج مثبتی به دست آورند. به علاوه ، استفاده از ضد آفتاب با حداقل SPF 15 را هنگام بیرون رفتن زیر نور آفتاب فراموش نکنید. در صورت امکان از قرار گرفتن در معرض آفتاب بین ساعت 10 صبح و 4 بعدازظهر خودداری کنید.
منبع تاپ 10
شایع ترین مشکلات در نوک پستان ها چیست؟

شایع ترین مشکلات در نوک پستان ها چیست؟

دمنوش های مفید برای کنترل استرس کودکان

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا