ماوریک X Turbo R، معرفی شد – فناوری

دوشنبه 16 مرداد 1396 فناوری

خودروهای آف‌رود همیشه با مدل‌های جدید و تقویت‌شده همراه هستند. شرکت Can-Am به‌تازگی از آف‌رود ساید-بای-ساید جدید خود با نام Maverick X Turbo R رونمایی کرده که گزینه‌ی بسیار خوبی برای طبیعت‌گردی است.

شرکت کانادایی BRP یکی از خودروسازان بزرگ در زمینه تولید خودروهای آف‌رود و تفریحی است. این شرکت در سال ۱۹۴۲ توسط ژوزف آرمان بمباردیه در کبک کانادا تأسیس شد. هم‌اکنون این شرکت شعبه‌هایی در کشورهای کانادا، آمریکا، فنلاند، مکزیک و اتریش دارد. محصولات تفریحی این شرکت در بیش از ۸۰ کشور دنیا فروخته می‌شوند. برندهای مختلفی در این شرکت فعال هستند که از آن جمله می‌توان به Ski-Doo، Can-Am، Sea-Doo و Rotax اشاره کرد. برند کن-ام مخصوص تولید خودروهای آف‌رود و تفریحی است که از محصولات آن می‌توان به انواع مدل‌های ساید-بای-ساید اشاره کرد. ماوریک و کامندر مشهورترین خودروهای آف‌رود شرکت کن-ام هستند.

خودروی ساید-بای-ساید (که اغلب به‌صورت SxS نوشته می‌شود) یک محصول کوچک ۲ تا ۶ نفره و چهارچرخ محرک است که با نام‌های UTV (خودروی کاربردی)، ROV (خودروی تفریحی خارج از جاده)، یا MOHUV (خودروی چندمنظوره خارج از جاده) نیز شناخته می‌شود. گذشتن از میان جنگل، لجنزار و شن‌های روان، در گذشته مخصوص شاسی‌بلندهای پرقدرت بود؛ اما ساید-بای-سایدهایی، مانند کن-ام ماوریک، با هزینه‌یا کمتر، راه را برای سرگرمی همه افراد باز کرده‌اند.

ماوریک ساید-بای-ساید جدید کن-ام

ماوریک ساید-بای-ساید جدید کن-ام

قدرت همیشه دغدغه اصلی ماوریک بوده است و حالا با تقویت ماوریک X Turbo با نسخه‌ی R، از یک پیشرانه‌ی توربوشارژ  ۱۷۲ اسب بخار استفاده می‌کند که رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را، ظرف ۴.۴ ثانیه ممکن می‌کند. نمونه‌ی قبلی این شرکت، ماوریک X3 است که با ۱۵۴ اسب بخار قدرت، دارای زمان صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۴.۹ ثانیه بود. کن‌-ام دعا می‌کند که این افزایش قدرت، ماوریک X Turbo R را قوی‌ترین ساید بای ساید در بازار خودروهای آف‌رود و تفریحی می‌کند.

ماوریک ساید-بای-ساید جدید کن-ام

ماوریک ساید-بای-ساید جدید کن-ام

ماوریک ساید-بای-ساید جدید کن-ام

با توجه به اینکه خودروی تفریحی یاماها مدل YXZ1000S SS SE فقط ۹۰ اسب بخار  قدرت دارد، ماوریک با بیشترین شباهت به این خودروی تفریحی یک سلاح جدی و فوق‌العاده است. با توجه به سیستم تعلیق FOX 3.0 Podium RC2 HPG، راننده می‌تواند از عملکرد فنرهای ماوریک، در هر مسیری لذت ببرد. با استفاده از فاصله آزادی ۲۴ اینچ (۶۱ سانتیمتر) و فاصله محور عرضی ۱۰۲ اینچ (۲۵۹ سانتیمتر) – ۱۲ اینچ بلندتر از نزدیک‌ترین رقیب ژاپنی – ماوریک در سطوح خشن و ناهموار بسیار راحت‌تر و قدرتمند‌تر خواهد بود. شاسی این خودروی آف‌رود به‌طور کامل جوش داده شده و طوری طراحی شده است تا ثبات حرکتی در سرعت بالا، توزیع وزن سنگین‌تر روی محور عقب، همراه با تایرهای سایز ۳۰ اینچ را تحمل کند.

ماوریک ساید-بای-ساید جدید کن-ام

ماوریک ساید-بای-ساید جدید کن-ام

ماوریک ساید-بای-ساید جدید کن-ام

مقاله‌های مرتبط:

برای کسانی که علاقه‌مند نسخه‌ی ارزان‌تر و آرام‌تر هستند، خودروی آف‌رود X3 Turbo  با ۱۲۰ اسب بخار قدرت، قابل خرید است. این خودرو با پیکربندی دو صندلی و چهار صندلی در دسترس خواهد بود. این ساید-بای-ساید به شما کمک می‌کند که آف‌رودی پرهیجان در سایز کوچک‌ را تجربه کنید.

صحبت از آهسته‌تر رفتن شد، خودروی کاربردی Can-Am Defender با یک مدل جدید در سطح مبتدی در قالب یک بسته MAX HD8 تقویت شده است. با پیشرانه‌ی ۵۰ اسب بخار و ۱۰ اینچ فاصله آزادی تعلیق، این نسخه‌ی ماوریک خودروی تفریحی جوان‌پسندی نخواهد بود؛ اما قابلیت حمل شش نفر به همراه بارهای سنگین در کابین، چیزی است که خیلی از رانندگان آف‌رود دنبال آن هستند. چراکه خیلی از افراد، جمع دوستانه‌ی شلوغ در آف‌رود را ترجیح می‌دهند.

کامندر 1000R نیز برای سال ۲۰۱۸، با ۹۲ اسب بخار قدرت و محدوده رانندگی وسیع‌تر و ترمزهای بزرگ‌تر، تقویت شده است. این ویژگی‌ها خودروی تفریحی کامندر را تواناتر و ایمن‌تر می‌کند.

ماوریک ساید-بای-ساید جدید کن-ام

ماوریک ساید-بای-ساید جدید کن-ام

اگر این به‌روزرسانی‌ها به‌اندازه کافی برای شما خوب نیست، بهتر است منتظر بمانید. سال گذشته میلادی، شرکت محصولات تفریحی بمباردیه (BRP) اعلام کرد که این شرکت تا سال ۲۰۲۰ هر شش ماه یک Can-Am جدید منتشر می‌کند.


منبع : زومیت

قیمت تویوتا CHR با نام‌های عجیب در بازار آزاد چقدر است؟-فناوری

پرورش مینی‌مغز برای ترمیم مغز بیماران آلزایمر-فناوری

×

ارسال دیدگاه

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا