ماشین لباسشویی جدید زروس؛ راهی اقتصادی‌تر برای شستشوی لباس‌ها – فناوری

دوشنبه 18 دی 1396 فناوری

ماشین‌ لباسشویی‌ جدید زروس از سیستم بسیار جدیدی برای شستشوی لباس استفاده می‌کند؛ دانه‌های پلیمری.

اگر در چند سال اخیر در یکی از هتل‌های هیلتون، هیات یا همپتون اقامت داشته‌اید، ممکن است متوجه فناوری جدیدی در ماشین‌های لباسشویی این هتل‌ها شده باشید؛ دانه‌های پلیمری. در این نوع ماشین‌ لباسشویی مخصوص در مقایسه با انواع سنتی، مواد شوینده و آب کمتری مصرف می‌شود و دانه‌های پلیمری با مصرف انرژی کمتری لباس‌ها و حوله‌ها را می‌شویند. شرکت Xeros که برای اولین بار این نوع از فناوری را در ماشین‌ لباسشویی معرفی کرده‌ است، در طی نمایشگاه CES امسال آن را در معرض دید عموم قرار داد.

در نمایشگاه CES 2018، شرکت زروس از سه فناوری جدید رونمایی کرد؛ دانه‌های پلیمری که Xorb نامیده می‌شوند، درام ماشین‌ لباسشویی با فناوری XDrum و یک سیستم تصفیه‌ی جدید به‌نام XFiltra. چندین سال است که شرکت انگلیسی زروس تلاش می‌کند این فناوری‌های جدید را وارد ماشین‌های لباسشویی خانگی کند. این شرکت بر خلاف دیگر شرکت‌ها به دنبال صرفه‌جویی اقتصادی نیست و معتقد است به‌‌جای صرفه‌جویی‌ ۳۵ و ۵۵ پوندی روی یک درام خوب و سیستم تصفیه‌ی کارآمد، سازندگان ماشین‌های لباسشویی باید این فناوری‌ها را به بهترین شکل ممکن در راستای بالا بردن منافع مشتریان در محصولات خود ارائه دهند.

دانه‌های پلیمری به سه روش لکه‌ها را از بین می‌برند؛ روش اول به‌صورت مکانیکی است و دانه‌های پلیمری از جنس نایلون درست شده‌اند و لکه‌ها را زمانی که لباس‌ها در حال چرخیدن هستند از روی آن‌ها پاک می‌کنند. در واقع این دانه‌ها قطبی هستند و بار‌های مثبت و منفی آن‌ها باعث جذب لکه‌ها می‌شود. در نهایت، ساختار نایلون طوری است که حتی در دمای پایین نیز پر از منفذ می‌شود و باعث می‌شود جذب مولکول‌های موجود در لکه به‌راحتی صورت گیرد و بدون نیاز به دمای بالا، لکه‌ها را از لباس پاک کند.

دانه‌های پلیمری زروس

چیزی که دانه‌های پلیمری را برای هتل‌ها و خشک‌شویی‌ها به‌منظور شستن بیشتر لباس‌ها با ماشن لباسشویی جذاب می‌کند این است که سیستم ماشین ‌لباسشویی زروس حدود ۸۰ درصد کمتر از ماشین‌های لباسشویی معمولی آب مصرف می‌کند. به‌منظور رسیدن به هدف مورد نظر در شستن لباس‌ها به تمیزترین و بهترین حالت ممکن، عملکرد این نوع ماشین لباسشویی متفاوت است. علت اصلی این تفاوت عملکرد در این است که دانه‌های پلیمری با آب و کثیفی لباس از بین نمی‌روند و در مخزن ویژه‌ای ذخیره می‌شوند تا در هنگام چرخه‌ی شستشو، در زمان مناسب به درام پمپ شوند. بعد از اتمام فرآیند شستشو با دانه‌های پلیمری، این دانه‌ها به محل قبلی خود بازمی‌گردند. اساسا شما نیازی ندارید که مستقیما با این دانه‌ها در تماس باشید.

حتی اگر سازندگان ماشین‌ لباسشویی تمایلی به هزینه کردن روی سیستم دانه‌های پلیمری زروس و درام مناسب نداشته باشند، این شرکت حداقل امیدوار است آن‌ها از فناوری XFiltra استفاده کنند. سیستم XFiltra به‌منظور شناسایی جنس انواع پوشاک از الیاف مصنوعی تا لباس‌های پشمی و دیگر انواع پارچه طراحی شده است.

دانه‌های پلیمری قابل بازیافت و برای صدها بار شستشو قابل استفاده هستند؛ با این ‌وجود هتل‌ها در حال حاضر با شرکت زروس قرارداد سرویس‌ دوره‌ای بازبینی و شارژ مجدد دانه‌های پلیمری تنظیم کرده‌اند. شرکت زروس مواد شوینده‌ی مخصوصی ارائه می‌دهد و از کارشناسان خود به‌منظور بازیافت دانه‌های پلیمری در هنگام اتمام عمر مفید آن‌ها استفاده می‌کند. البته مشخص نیست که آیا مشتریان خانگی نیز در آینده نیاز به تنظیم قراردادی مشابه مشتریان صنعتی این شرکت داشته باشند یا خیر. زروس برنامه‌ای برای فروش این نوع ماشین‌ لباسشوی در بازار لوازم خانگی حداقل تا دو سال آینده ندارد؛ بنابراین درحال حاضر در این رابطه پاسخ قطعی از جانب زروس در دست نیست.


منبع : زومیت

JBL سه هدفون جدید مبتنی بر گوگل اسیستنت معرفی کرد - فناوری

با رایانه‌های کوچک ایسوس برای سال ۲۰۱۸ آشنا شوید - فناوری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا