ماسک‌ گیاهی و طبیعی مناسب برای روشن کردن پوست

چهارشنبه 4 اردیبهشت 1398 آرایش پوست ومو
ماسک شیرین بیان

ماسک شیرین بیان

شیرین بیان از گیاهان دارویی شناخته شده و محبوبی است که دسترسی به آن به راحتی امکان‌پذیر است. ماسک شیرین بیان برای انواع پوست‌های معمولی و خشک استفاده می‌شود و با توجه به مواد مغذی موجود در خود می‌تواند پوست را به خوبی تغذیه کند و ناراحتی‌های پوست را برطرف کرده و به سلامت پوست بیانجامد. علاوه بر این ماسک شیرین بیان باعث روشن شدن پوست می‌شود و زیبایی و درخشندگی پوست را به همراه دارد. این خاصیت شیرین بیان به دلیل خاصیت ضد التهابی آن است. التهاب پوست باعث تیره شدن یا سرخ شدن پوست می‌شود.

 

 شیرین بیان
طرز تهیه ماسک شیرین بیان

برای تهیه ماسک شیرین بیان، شیرین بیان را با مواد طبیعی و مغذی دیگر ترکیب می‌کنند. ساخت ماسک شیرین بیان راحت بوده و سایر مواد قابل استفاده در تهیه آن در دسترس هستند. در زیر دو ترکیب متفاوت با کارکردهای مختلف از تهیه ماسک شیرین بیان را به شما آموزش می‌دهیم.

۱. ماسک شیرین بیان برای رفع لک پوست صورت

برای تهیه این ترکیب ۱ قاشق مرباخوری پودر شیرین بیان را با مواد زیر ترکیب می‌کنیم:
  • ۱ قاشق غذاخوری روغن بادام
  • ۱ قاشق غذاخوری شیر
  • ۱ قاشق غذاخوری آبلیمو
  • ۱ قاشق غذاخوری عسل طبیعی

پس از ترکیب، ماسک را بر روی پوست قرار داده و به صورت ملایم ماساژ دهید و اجازه دهید برای مدت ۳۰ دقیقه بر روی پوست شما بماند. زمانی که ماسک شیرین بیان بر روی پوست شما قرار دارد تا جایی که ممکن است به صورت کامل استراحت کنید و پوست صورت خود را حرکت ندهید. پس از گذشت مدت تعیین شده، صورت خود را به صورت کامل با آب گرم یا ولرم بشویید.

 

لک صورت

۲. ماسک شیرین بیان و موز برای روشن شدن پوست

یکی از موثرترین ماسک‌های خانگی برای روشن شدن و شفافیت پوست صورت، تهیه ماسک شیرین بیان و موز است. این ماسک در صاف شدن پوست نیز می‌تواند اثرات مفیدی بر جای گذارد.
برای تهیه این ماسک به میزان ۲۰ گرم از ریشه شیرین بیان پودر شده را با ۳۰ سی سی گلاب به خوبی مخلوط می‌کنیم. نصف موز رسیده را در ظرفی دیگر به طور کامل له می‌کنیم و با یک عدد زرده تخم مرغ ترکیب می‌کنیم. سپس این دو ترکیب را با هم مخلوط کرده و در آخر به میزان ۲۰ گرم عسل طبیعی را به ترکیب اضافه کرده و مخلوط می‌کنیم.
قبل از اینکه از این ماسک استفاده کنید، صورت و گردن خود را به خوبی بشویید. در این صورت ماسک به خوبی جذب پوست می‌شود و اثرگذاری بالاتری دارد. سپس ماسک را برای مدت ۳۰ دقیقه بر روی پوست صورت قرار دهید. در طول این زمان بدون حرکت بمانید و استراحت کنید. پس از گذشت ۳۰ دقیقه پوست صورت خود را با آب گرم به صورت کامل بشویید. برای اثرگذاری این ماسک در روشن شدن صورت؛ به مدت ۴ هفته و هر هفته دو بار از آن استفاده کنید.
روش انجام میکاپ لایت دخترانه و زنانه

روش انجام میکاپ لایت دخترانه و زنانه

۶روش تصویری مدل دار کردن دم اسبی

۶روش تصویری مدل دار کردن دم اسبی

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا