ماست برای جلوگیری از بیماری اوتیسم

شنبه 31 خرداد 1399 سلامت

زنان باردار با خوردن ماست  و مواد غذایی با باکتری های خوب می توانند به جلوگیری از بیماری اوتیسم در کودکانشان کمک کنند .
زنانی که در دوران بارداری ماست  و سایر غذاهای تخمیر شده مصرف می کنند ، کمتر احتمال دارد بچه هایی با اختلال اوتیسم مانند داشته باشند. محققان دریافته اند که غذاهای حاوی باکتری های خوب از رشد عصبی کودک حمایت می کنند.
یک مطالعه جدید ، که در ژورنال Brain ،  منتشر شده است ، بر شواهد در حال رشد تأثیرات مثبت باکتریهای مفید در مغز و سیستم عصبی مرکزی می افزاید. این بار محققان بر نحوه کمک به میکروبهای تعدیل کننده سیستم ایمنی تمرکز کردند
التهاب از دیرباز با اوتیسم در ارتباط بوده است. تحقیقات قبلی نشان داد که استرس در دوران بارداری می تواند باعث ایجاد التهاب سیستمیک در مادر و جنین شود ، که منجر به اختلال رشد می شود.در جدیدترین مطالعه ، محققان دانشگاه کلرادو بولدر گفتند که کاهش سطح التهاب از طریق قرار گرفتن در معرض باکتری های خوب به رشد جنین کمک می کند. این خطر ابتلا به اوتیسم را بعد از تولد کاهش می دهد.این یافته ها از تجزیه و تحلیل اثرات یک باکتری دوستانه معروف به مایکوباکتریوم واکسن (M. vaksae) حاصل می شود. مطالعات اولیه نشان می دهد که اثرات ضد التهابی طولانی مدت بر روی مغز دارد.

برای این مطالعه ، محققان موش ها را در معرض استرس زا خفیف قرار داده و دارویی به نام تربوتالین را تهیه کردند که معمولاً خانم ها برای تأخیر در زایمان زودرس مصرف می کنند. نیمی از افراد حیوانات نیز یک سری تزریق M. واکسینه را دریافت کردند ، در حالی که یک گروه کنترل در طول بارداری هیچ درمانی دریافت نکرده است.

نمایش به صورت اسلاید مرتبط: 40 متخصص تغذیه مواد غذایی هر روز بخورید (تهیه شده توسط این بخورید ، نه این!)

آلبوم عکس
یک بشقاب غذا روی یک میز: گاهی اوقات ، کمی تلاش می شود تا روزانه آنچه را که می خواهید بخورید تا سالم بمانید ، تعیین کنید. برای رسیدن به انتهای آن ، ما با متخصصان رژیم های غذایی و متخصصان تغذیه ثبت نام کردیم تا دقیقاً بدانید کدام غذاها قسم می خورند. چه کسی بهتر است از متخصصان چند نکته را در نظر بگیرد ، درست است؟ اگر این غذاها برای غذا خوردن به طور مرتب برای آنها مفید باشد ، ممکن است برای شما نیز مفید باشد. شما می خواهید به این غذاها توجه داشته باشید و سعی کنید آنها را در برنامه غذایی روزانه خود قرار دهید. چه کسی می داند ، شما فقط ممکن است روزانه به غذای مورد علاقه جدید خود بیابید! بنابراین دفعه بعد که قصد سفر به فروشگاه مواد غذایی را دارید ، حالا دیگر لازم نیست دو بار در مورد کدام میوه ها ، سبزیجات ، پروتئین ها و حتی میان وعده ها فکر کنید تا بتوانید انبار کنید. و به هر حال ، بعضی از غذاها وجود دارند که باید از سبد خرید خود خارج کنید. نگاهی بیندازید به این 18 متخصص تغذیه ای که می گویند باید از آشپزخانه شما منع شود.

در دو و چهار ماه پس از تولد ، محققان تعامل اجتماعی و رفتارهای تکراری توله سگ ها را ارزیابی کردند. نتایج نشان داد که نوزادان مادران در معرض M. واکسین برخلاف گروه کنترل ، رفتارهای شبیه اوتیسم ایجاد نکردند.

زاخاریا اسمیت ، نویسنده اول مطالعه و محقق بعد از دکترا ، گفت: “به نظر می رسد ایمن سازی با M. vaksae محافظت در برابر اثرات منفی استرس زای محیطی در طول توسعه ، به ویژه در برابر رفتارهای شبیه به اختلال طیف اوتیسم (ASD) است.” بیانیه.

محققان همچنین دریافتند که مادرانشان اگر به طور مرتب در سه ماهه سوم بارداری غذاهای تخمیری مصرف می کنند ، از باکتری های خوب بهره مند می شوند.

کریستوفر لوری ، نویسنده مطالعه و استاد دانشیار گروه فیزیولوژی یکپارچه ، گفت: این مطالعه “نشان می دهد که شما می توانید مداخلات میکروبی ایجاد کنید که خطر ابتلا به سندرم های رشد عصبی مانند اوتیسم را کاهش می دهد.”

لوری امیدوار است که یافته های آنها منجر به پیشرفت یک پروبیوتیک یا تلقیح مخصوص فرموله شده برای زنان باردار برای حمایت از رشد سالم مغز فرزندشان شود. اما گرفتن باکتریهای خوب از غذاهای تخمیر شده رایج مانند ماست و سوسیس ممکن است مزایای مشابهی در دوران بارداری داشته باشد.

 

در باره کم آبی بدن چه می دانید

ممنوعیت تبلیغ و فروش اینترنتی دارو و مکمل ها

تبلیغ و فروش دارو و مکمل ها به صورت اینترنتی ممنوع شد

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا