لیپوساکشن بازو معجزه ای برای حذف چربی بازوی شما

یکشنبه 3 بهمن 1400 بازار

فارغ از میزان ورزش‌های بازویی که انجام می‌دهید، شل شدن بازو موضوعی بسیار رایج است و حتی اگر قادر به قوی کردن عضلات جلو و پشت بازوی خود باشید، باز هم لایه‌ای از چربی این عضلات را خواهد پوشاند. بازوها به صورت ژنتیکی محل ذخیره چربی هستند و رژیم غذایی و ورزش تقریبا هیچ تاثیری در مبارزه با این لایه یا ذخیره چربی و شل شدن پوست ندارند. علاوه بر ژنتیک، سن و جنسیت نیز از سایر عللی هستند که منجر به انباشته شدن چربی در بازو می‌شوند.

لیپوساکشن بازو چیست؟

این نوع لیپوساکشن ذخایر چربی اضافه در بازو را از بین می‌برد. این لیپوساکشن نمی‌تواند و نباید جایگزین ورزش و تغذیه مناسب باشد. این درمان برای افرادی مناسب است که از طریق تلاش فراوان برای شکل‌دهی به بازوهای خود به هیچ نتیجه‌ای نرسیدند. لیپوساکشن برای همه افراد مناسب نیست، پس برای بررسی این موضوع از مشاوره استفاده کنید.

دو مزیت اصلی لیپوساکشن بازو چیست؟

  1. احیای اعتمادبنفس شما

پوشیدن لباس‌های بی‌آستین نباید باعث معذب شدن شما شود! لیپوساکشن نه تنها ابزاری برای حذف چربی، بلکه یک جراحی کارآمد برای شکل‌دهی بدن بیماران به شکل ایده‌آل موردنظر آنها است. با لاغر و زیبا شدن مجدد بازوهایتان، اعتمادبنفس شما افزایش خواهد یافت. پوشیدن هر چیزی از لباس شب بدون آستین تا بیکینی کاملا امکان‌پذیر خواهد بود. قدم زدن با علم بر این موضوع را تصور کنید که شما کاملا زیبا هستید. تصور کنید هیچ چیز نمی‌تواند باعث معذب بودنتان شود. می‌توانید به اندازه ستاره‌های هالیوودی که روی فرش قرمز راه می‌روند اعتمادبنفس داشته باشید.

  1. اطمینان از ظاهر متناسب بازوهایتان

لیپوساکشن به شما کمک می‌کند به جای داشتن بازوهای کلفت و شل به بازوهایی باریک و متناسب با بدنتان دست یابید. مزیت لیپوساکشن توانایی آن جهت حذف میزان قابل کنترل چربی در نواحی مشخص است. جراحی لیپوساکشن بازو نیز از این موضوع مستثنئ نیست.

در طی لیپوساکشن بازو چه انتظاری داشته باشیم؟

لیپوساکشن بازو را می‌توان هم روی مردان و هم روی زنانی انجام داد که سلامت عمومی خوبی دارند ولی با ذخایر چربی موضعی در بازوی خود دست و پنجه نرم می‌کنند. در عمل لیپوساکشن بازو، هر دو بازو تحت درمان قررا می‌گیرند و این عمل فقط روی بازو انجام می‌شود، نه ساعد. پزشک مجرب در حذف میزان مطلوب چربی جهت اطمینان از کاهش چربی با نتایجی با ظاهر طبیعی تخصص دارد، زیرا اکثر زنان دارای لایه کوچکی از چربی در بازوهایشان هستند که باید حفظ شود.

عمل با بی‌حسی موضعی در ناحیه جراحی آغاز می‌شود تا این ناحیه بی‌حس شود ولی شما هوشیار خواهید بود. چند برش کوچک برای عبور کانولا و آب کردن و خارج کردن چربی ایجاد می‌شود. اسکار حاصل، در صورت وجود، بسیار کوچک بوده و در طی زمان از بین می‌رود. در صورت نگرانی درباره اسکار، لیپوساکشن بازو با لیزر می‌تواند عمل مناسبی برای کاهش ظاهر بازوهای شل باشد اما در نظر داشته باشید که « لیپوساکشن با لیزر برای برداشتن میزان زیاد چربی مناسب نیست»

چگونه برای لیپوساکشن بازو آماده شویم؟

در ابتدا، با یک جراح پلاستیک درباره لیپوساکشن بازو صحبت خواهید کرد. جراح پلاستیک شما در طی ویزیت اول موارد زیر را انجام خواهد داد:

  • بررسی سوابق پزشکی شما: برای پاسخ دادن به سؤالاتی درباره شرایط پزشکی کنونی و گذشته خود آماده باشید. درباره تمامی داروهای مصرفی اخیر خود، شامل داروهای بدون نسخه و مکمل‌های گیاهی، و همچنین هرگونه جراحی که تابحال داشته‌اید صحبت کنید.
  • انجام معاینه فیزیکی: پزشک جهت تعیین گزینه‌های درمان شما قسمت زیرین بازویتان را معاینه می‌کند. پزشک همچنین برای سوابق پزشکی از بازوهایتان عکس می‌گیرد.
  • صحبت درباره انتظارات: دلیل اینکه می‌خواهید لیپوساکشن بازو انجام دهید و انتظارات خود در مورد ظاهر پس از عمل را توضیح دهید. مطمئن شوید که مزایا و خطرات، شامل اسکار، پس از عمل را درک می‌کنید.
  • مصرف تنباکو را قطع کنیدک استعمال دخانیات جریان خون در پوست و سرعت فرایند بهبود را کاهش می‌دهد. اگر دخانیات مصرف می‌کنید، پزشک به شما توصیه می‌کند که پیش از جراحی و طی دوره نقاهت از این کار بپرهیزید. در صورت مصرف دخانیات، برخی از پزشکان به دلیل بالاتر بودن خطر مشکلات جراحی را انجام نمی‌دهند.

در طی دوره نقاهت لیپوساکشن بازو چه انتظاراتی داشته باشیم؟

عمل لیپوساکشن بازو به دوره نقاهت کوتاهی نیاز دارد. جهت کمک به شکل‌گیری پوست به شکل جدید خود و کاهش هرگونه تورم یا کبودی از باند یا لباس کشی استفاده می‌شود که باید برای 3 الی 6 هفته آینده و 24 ساعت شبانه‌روز باقی بماند (منبع: این مقاله). می‌توانید سریع به سر کار و فعالیت‌های سبک برگردید، ولی طی دو هفته نخست از بلند کردن اجسام سنگین خودداری کنید. ناراحتی به ندرت ایجاد شده ولی در صورت نیاز امکان تجویز داروهای مسکن وجود دارد؛ ما می‌خواهیم شما بیشترین راحتی ممکن را تجربه کنید. اکثر بیماران لیپوساکشن بازو افزایش فوری اعتمادبنفس برای پوشیدن لباس‌های بدون آستین را پس از دستیابی به نتایج نهایی طی 1 الی 2 ماه تجربه می‌کنند.

آیا نتیجه لیپوساکشن بازو دائمی است؟

سلول‌های چربی کاملا در طی جراحی لیپوساکشن خارج می‌شوند. با این حال، افزایش وزن شما که منجر به ایجاد سلول‌های چربی جدید می‌شود باعث رشد مجدد چربی در قسمت زیرین بازو می‌شود. جهت حفظ شکل جدید بازوی خود پس از جراحی از سبک زندگی سالم شامل مقادیر فراوان پروتئین بدون چربی، میوه، سبزیجات، غلات کامل و لبنیات کم‌چرب استفاده کنید. ورزش منظم را نیز فراموش نکنید.

خطرات لیپوساکشن بازو

علاوه بر خطرات مرتبط با هر گونه جراحی، خطرات مرتبط با لیپوساکشن بازو، بر اساس تکنیک مورد استفاده، شامل موارد زیر می‌شوند:

  • تغییر رنگ به رنگ روشن یا تیره
  • ایجاد اسکار
  • ناهنجاری‌های شکلی
  • آسیب به عصب و پوست

افراد دچار مشکلات شدید قلبی یا اختلال انعقاد خود یا افراد باردار نباید لیپوساکشن بازو انجام دهند.

پماد و چسب زخم برای درمان زخم بستر

عوارض و مزایای جوانسازی پوست با هایفوتراپی چیست؟

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا