لوزی خوش‌رکاب-فناوری

یکشنبه 15 مرداد 1396 فناوری

گرچه استراتژی رنو در طراحی بدنه و اتاق مگان همانند سایر محصولات نوین این شرکت برگرفته از زبان طراحی جدید این برند است اما می‌توان به راحتی تفاوت‌های بسیاری را بین کولئوس، اسپیس و تالیسمان با مگان یافت. این خودرو آشکارا اسپورت‌تر و جسورتر از سه مدل جدید رنو طراحی شده به طوری که ویژگی های اسپورتی مگان مخصوصا در گونه جی‌تی بر سایر ویژگی‌های شهری و اقتصادی این خودرو برتری دارد.

فرداید| آن اوایل که مگان رونمایی شده بود و همه‌چیز درباره رنو به تالیسمان و طرح جدید آن ختم می‌شد، مگان را بچه‌تالیسمانی می‌دانستد که در یک وزن پایین‌تر قرار است با اعتبار برادر بزرگ‌تر فروش خوبی را نصیب رنوی فرانسه کند. حالا اما بعد از مشاهده این خودرو از نمای نزدیک باید در این گزاره تجدید نظر کرد و نسل جدید این سدان کامپکت فرانسوی را در ادامه نسل‌های قبلی مگان دانست که همواره پیشرو، متفاوت و پرفروش بوده‌اند و در بازارهای جهانی رقبای خود را به چالش کشیده‌اند.

لوزی خوش‌رکاب 

به گزارش فراداید، گرچه استراتژی رنو در طراحی بدنه و اتاق مگان همانند سایر محصولات نوین این شرکت برگرفته از زبان طراحی جدید این برند است اما می‌توان به راحتی تفاوت‌های بسیاری را بین کولئوس، اسپیس و تالیسمان با مگان یافت. این خودرو آشکارا اسپورت‌تر و جسورتر از سه مدل جدید رنو طراحی شده به طوری که ویژگی های اسپورتی مگان مخصوصا در گونه جی‌تی بر سایر ویژگی‌های شهری و اقتصادی این خودرو برتری دارد.

لوزی خوش‌رکاب 

این خودرو که احتمالا تا پایان تابستان در ایران پیش‌فروش خواهد شد شاید مهم‌ترین اتفاق بازار در بخش مدل‌های وارداتی اقتصادی باشد که به خوبی پتانسیل تکرار موفقیت دو نسل قبل خود را در بازار ایران داشته و احتمالا می‌تواند در بدو فروش هم‌چون کولئوس و تالیسمان، فروش بسیار خوبی را عاید لوزی فرانسوی کند به شرطی که قواعد محبوبیت در بازار ایران را رعایت کند و قیمتی منصفانه داشته باشد.

 این خودرو با طول 4.63 متر در حالی کشیده‌ترین خودروی این گروه در بازار ایران است که با فاصله بین دو محور 2/71متر بزرگ‌ترین اتاق را در بین پنج خودروی تویوتا کورولا، هوندا سیویک، هیوندای الانترا، کیا سراتو و میتسوبیشی لنسر داشته و در مقایسه با این مدل‌های مطرح از صندوقی بزرگتر با گنجایش لیتر سود می‌برد. در عین حال مگان در بخش عقب جای بیشتری را برای سرنشینان عقب فراهم کرده و با داشتن سقفی مرتفع، فضایی بیشتر از هم‌گروه‌هایش را به سرنشینان اراه می کند.

لوزی خوش‌رکاب 

همانند کارخانه‌های آمریکایی، رنو هم لیستی از موتورهای مختلف را برای مگان سدان در نظر گرفته که نخستین نوع آنها یک موتور بنزینی 1.6لیتری با توان 115 اسب بخار، گشتاور 156 نیوتن‌ متر و جعبه دنده دستی 5 سرعته است که در هر 100 کیلومتر چیزی نزدیک به 4/5 لیتر سوخت مصرف می‌کند. موتور دوم مگان هم که یک پیشرانه 1.2 لیتری توربوشارژ با توان 130 اسب بخار و گشتاور 205 نیوتن متر است به یک جعبه دنده دو کلاچه 7 سرعته مجهز بوده و در هر 100 کیلومتر مصرف سوختی اندک معادل 3/6 لیتر را برای راننده به ارمغان می‌آورد در حالی‌که هم استاندارد یورو 5 را پاس کرده و هم آلایندگی پایینی دارد. البته مگان در این زمینه نقطه ضعف داشته و خودرویی دینامیک نیست و می‌توان آنرا ضعیف‌ترین خودروی گروه دانست.

 

لوزی خوش‌رکاب

نگاهی به لیست تجهیزات این خودرو نشان می‌دهد مگان دست کمی از رقبای پرآپشن کره‌ای ندارد و تاحدی از کورولا و لنسر نیز بهتر است. در عین حال به لطف کسب 5 ستاره ایمنی از کانون امنیت و تصادف اروپا (Euro NACP) این خودرو می‌تواند با بهترین خودروی این گروه به لحاظ ایمنی یعنی هیوندای الانترا رقابت کند و به خوبی وظیفه حمایت از جان سرنشینان خود را انجام دهد. در نهایت اینکه بسته به شیوه قیمت‌گذاری، رنو مگان می‌تواند فروش خوبی را در بازار ایران تجربه کند. در واقع اگر قیمت مناسبی پایین تر از محصولات کره‌ای برای مگان انتخاب شود، این سدان کامپکت فرانسوی قادر خواهد بود جای تویوتا کورولا را که مدتی است از بازار حذف شده، بگیرد و به انتخاب اول مشتریان ایرانی تبدیل شود. شنیده‌ها حکایت از یک قیمت 120 تا 140 میلیون تومانی برای مگان دارد که در صورت تحقق فروشی متوسط را عاید این تازه از راه رسیده فرانسوی می‌کند. از آنجا که هوندا آکورد و کورولا بالای 150 میلیون تومان قیمت دارند، و الانترا، سراتو و لنسر نیز حدود 140 میلیون تومان قیمت خورده‌اند، مزیت قیمتی مگان باید جایی پایین‌تر از این محصولات رقم بخورد تا شرایط مساعدی را برای این خودرو به وجود آورد.

 

لوزی خوش‌رکاب
باید منتظر ماند و دید این ساخته دست ترک‌ها تا چه اندازه قادر است راه  نیای خود را برای ماندگاری در بازار طی کند؟

منبع : فرادید

رنو Zoe e-Sport با ۴۶۰ اسب بخار قدرت به میدان می‌آید - فناوری

قابلیت شخصی‌سازی اعلان‌ها برای هر وب‌سایت در نسخه‌ی بعدی مرورگر کروم - فناوری

×

ارسال دیدگاه

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا